[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/07/2008 @ 09:56 Marleen | En als je het spelen en badderen nou omdraait?? Van badderen worden ze moe. Dat is heel inspannend. Je moet je kindje ook niet zomaar laten huilen, maar je moet kijken of je het huilt herkent. Onze kleine meid is bijna net zo oud en huilt wel vaker vlak voor het slapen. Zeker als het vlak ervoor heel druk is geweest (bijv visite) maar dat is een ander huiltje dan dat ze een poepbroek heeft of honger heeft (wat kan ze dan krijsen zeg!!) Wat nog wel eens wilt helpen is een spuugdoekje op het hoofd. Dat is rust gevend of een slaapzakje aan en heir helpt een de muziek van een muziekdoosje goed |
| 02/07/2008 @ 11:20 elisa | Inderdaad ,ik kan me helemaal vinden in wat Anneke hierboven schrijft. Ik kon het eigenlijk niet mooier verwoorden. Missch is het ook geen goed idee om je kindje wakker te maken voor het badje.... 6 uur is toch al duidelijk avond. Wat gebeurt er als je dan niet wakker maakt maar laat slapen? DUs laten slapen, en pas bij wakker worden een badje, spelen en nog een flesje en dan weer naar bed? Het is vaak zo dat hoe beter ze overdag slapen, hoe beter ze dat 's nachts ook doen. En het zijn inderdaad vaak tijdelijke zaken. Onze zoon had het ook erg op zijn 3 maanden. (zowel overdag als 's avonds) WIj nemen hem dan gewoon bij ons, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen verhaal. We zijn nu zo'n kleine 3 weken verder en het is weer opgelost. Succes. |
| 02/07/2008 @ 12:56 super gelukkige mama van Sep | hallo! he, al aan het weer gedacht? en dat het s avonds in zijn kamertje te licht is omdat het later donker wordt? je hoort meestal wel aan zijn huil wat echt is of niet. als de mijne ligt te "zeuren" dan laat ik hem lekker zeuren. als het menens is dan probeer ik hem te troosten wanneer ie in zijn bedje ligt. is ie echt over zijn toeren dan pak ik hem op. waarom ie 's avonds ook kan huilen is omdat ie 'de dag' wil verwerken. als wij een drukke dag hebben gehad dan praten we erover met onze partner.. aangezien een baby veel nieuwe dingen meemaakt, uit dit door te huilen want praten kan ie niet!! dus mag je dat best ff laten gaan, mits ie niet over zijn toeren raakt. kijk gewoon ff of alles goed is met hem, luier, voldaan, of ie niet op iets ligt ofzo... als je hem gaat troosten wanneer ie 'zeurt' dan moet je dat zien als dat jij tegen je man of iemand anders je ei kwijt wilt, maar dat je dat niet mag... snap je wat ik bedoel? en misschien als het koeler wordt, gaat ie weer lekker slapen. groetjes! |
| 02/07/2008 @ 12:57 gelukigge moeder van sep | he waarom heb ik zo'n rare rand? |
| 02/07/2008 @ 18:38 | Hoi bij ons helpt nog altijd de truc om hem te knuffelen en een kwartierke ofzo voor hij gaat slapen hem even apart laten bekomen/rustig worden zonder al te veel prikkels want als ik hem recht vanuit mijn(knusse)armen in bedje leg dan is de overgang te groot voor hem terwijl als hij al even alleen ligt of zit en wij in de buurt zijn de stap naar zijn bedje niet zo groot is...hopelijk werkt dit ook voor jouw baby?alsinds het proberen waard,groetjes en sterkt |
| 02/07/2008 @ 21:21 Angela | ik heb ons meiske nooit laten huilen.maak je geen zorgen over dat je je kindje teveel zou verwennen.je kleintje zoekt nog gewoon naar geborgenheid van mama.zoals ik al zei heb ik haar nooit laten huilen en zelfs nu doe ik dat niet.als ze nu huilt dan wil ze wat water of ze is haar tut kwijt.ze gaat altijd lief slapen.doe wat je gevoel je aangeeft meid.gewoon lekker troosten en laten weten dat mama er is is echt niks mis mee. |
[Reageer]

ik weet het even niet meer

. Vanaf de geboorte gaat hij zonder problemen lekker slapen maar sinds een week is echt over. Zodra hij zijn flesje op heeft hebben we hem nog even op schoot en dan zit hij echt te gapen en in zijn oogjes te wrijven dus dan is hij echt moe. Maar zodra ik hem in z'n bedje legt begint hij te mopperen. We proberen nu echt op z'n ritme te letten. Dus eerst in bad, dan flesje, dan nog eventje op schoot en dan naar bed. Maar gisteravond was het pas 21.30 uur eerdat hij in slaap viel. En dat was eerlijk gezegd bij ons in bed. (Wij lagen niet in bed hoor). Normaal ben ik hier niet voor maar we hebben hem er maar op den duur uitgehaald. Hij schreeuwde echt de hele boel bij elkaar.