< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » zwangerschap op latere leeftijd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
zwangerschap op latere leeftijd
02/07/2008 @ 22:45
Connie

hoi heb vijf kinderen en wordt nu van de zomer 42 jaar en wil een 6 erbij wat is julli ervaring hiermee
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 23:48
michele

Online Status
wel ben begin van 't jaar 40 geworden, nu zwanger van nummerke 4 en tegen dak 41 ben zal ek net bevallen zijn.
Ik voel me sinds de geboorte van de oudste terug 19. Maar kan natuurlijk niet vergelijken met "jonge" zwangerschappen, want was er al 36 toen nummerke 1 eraan kwam. als ik mezelf 4 jaar geleden vergeleek met ander "eerste keer mama"s" viel het me enorm op hoe TE paniekerig, onstabiel, egoistisch en zelfingenomen vele van die jonge mama's waren. ben er bewust laat aan begonnen en ik merk dat ik heel wat rustiger en relaxer in het moederschap sta dan vele 20ers. en wat betreft energie, wel der zijn der genoeg die me niet kunnen volgen. voor mij zijn de "mature" zwangerschappen heel goed meegevallen en zou het zo terug op dezelfde manier doen.

Hoe oud zijn je andere kindjes ? de mijne zijn 4,4 - 2,7 - 11 maanden

kan ook niet antwoorden wat mijn ervaring is op jouw zwangerschappen , maar denk als je je goed voelt en je wil het graag, gewoon doen ! op mama zijn en worden staat geen leeftijd, das mijn idee.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 07:51
Connie

hoi mijn kinderen zijn 16 14 6 en een tweeling van 4 en voel me heel goed met de vijf kids doe ik nog super veel tegenover andere moederss vind ik dan sta op braderieen ga in okt een opleiding beginnen vind het wel knap van me gr. connie
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 23:53
michele

Online Status
als je het ziet zitten met de opleiding in het verschiet .. doen zou ik zeggen ... niets zo kostbaar als een lachende kindersnoet

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 14:16

Online Status Stuur bericht
Ons jongste is nu acht weken oud en zelf ben ik er 38, was de eerste keer zwanger toen ik 25 was.
Als je dit zelf wilt, ga ervoor !

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 16:14

zwanger op latere leeftijd
Hoi connie
ik wil je even laten weten dat als er die kinderwens is je er voor moet gaan. Ik ben ook 41 en net zwanger ( ben nu 7 weken ) tegen dat ik moet bevallen zal ik er 42 zijn. volgens de gyneacoloog is dat geen probleem maar ze staat wel op een vruchtwaterpunktie. zodat je niet voor verassingen komt te staan en als er iets mis is je dan nog een beslissing kan nemen, voor ons is dit het 3de kindje maar wel een nakomertje waar we lang op moeten wachten hebben en zeer welkom is
Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 22:54
hw

Online Status
Van de kant van de jongere mama's niets dan respect voor 'oudere' mama's. Waarom kan dit andersom dan niet zo zijn (Michele )?
Jammer hoor...

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 00:28
Elke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hw, ik ben ook stilaan 'oudere' mama, en ik begrijp je reaktie volledig/ Ik heb alle respekt voor jonge mama's: ik vind dat wanneer je je er klaar voor voelt: hoe jonger hoe beter (gewoon omdat je vruchtbaarder bent, allez statistisch gezien toch, geldt niet voor iedereen).

Maar anderzijds vind ik het zeker ook op 'oudere' leeftijd kunnen: ervaring is zeker positief. Enkel die dalende vruchtbaarheid he, zo zijn er velen die te lang (al dan niet gewild) uitstellen voor een eerste en daarom een ontgoocheling moeten verwerken als het niet lukt (was bij ons bijna zo).

Enfin, gewoon, mijn mening:

genieten allemaal! proficiat aan alle mama's en vooral veeel geluk!!
Elke

[Laatst gewijzigd door Elke - 17/07/2008 @ 00:29] - Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 06:48
nadine koolen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben ook een oudere mama
en het is heerlijk
ik heb mijn eerste zoon gekregen toen ik 19 jaar was en hij is nu 22
mijn middelste zoon op 26 jaar hij is nu 15
en ons klein wondertje dit jaar op 16 januarie op 40 jarige leeftijd
en ik moet zeggen jong kinderen krijgen is heel mooi
maar als je ouder bent ook
want ben nu zoveel rustiger
kan mij permiteren voor half time te werken en zo
maar heeft allebei voor en nadelen
zo met alles in het leven

groetjes nadine

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 15:31
hw

Online Status
Hoi Elke,

Ben ik volkomen met je eens, ik vind dat iedereen voor zichzelf moet kunnen beslissen wanneer zij kinderen zouden willen krijgen. en soms beslissen de omstandigheden voor je.
Of je 20 of 40 bent maakt voor het kindje niet uit, als de ouders er maar van houden en er goed voor zorgen.
Daarom heb ik er moeite mee als mensen beweren dat het één beter is dan het andere, daarmee doe je een heleboel moeders tekort. Vandaar mijn reactie.

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 23:39
michele

Online Status
hw, sorry meid, maar ik heb nergens geschreven dat ik geen respect zou hebben voor jongere mama's, noch heb ik geschreven dat ik later mama worden beter zou vinden. Ik heb enkel naar aanleiding van een vraag van Connie geschreven wat ik zelf ervaren heb en sorry als je dat niet aanstaat. Antwoorden vanuit een eigen ervaring, daar doe je totaal niemand tekort mee. Ik kan er ook niet aan doen dat er tussen de jongere mama's die ik ken veel lopen met een "ik-ik-ik" attitude. ik heb ook niet geschreven ALLE jongere mama's, ik had het over vele, wat nog steeds een verschil is met ALLE. Of iemand nu jong is of ouder, als ze hun taak als mama serieus oppakken maakt leeftijd niets uit. Het valt me gewoon op (en ook niet meer dan dat) dat oudere mama's relaxter in het leven staan en in vele gevallen veel beter kunnen relativeren omdat ze gewoon meer levenservaring hebben (en jammer, maar die voorsprong zullen we in de meeste gevallen altijd houden), net zoals het me ook opvalt dat er veel oudere mama's zijn die vreselijk kunnen zagen en klagen en constant van alles "mankeren". Waar ik niet mee wil beweren dat ik beter ben als een andere mama (voor je weer met je duimen begint te zwaaien) want ik weet heel goed waar mijn tekortkomingen en minpunten liggen. Waar ik wel moeite mee heb is dat mensen niet lezen wat er staat, direct op hun paard springen en vervolgens zonder kijken totaal naast de horden springen.

[Laatst gewijzigd door michele - 17/07/2008 @ 23:43] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]