< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Slaapgewoontes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
03/07/2008 @ 10:13
sofie

Hebben jullie bepaalde slaapgewoontes voor jullie kindjes? HOe laat gaan ze slapen en zit er een bepaald ritme in jullie dag? Eten, spelen, slapen? Ik heb een dochtertje van 18,5weken. Zij doet het eigenlijk prima,maar ik ben gewoon benieuwd naar andere kindjes van deze leeftijd. S morgens is ze er meestal rond 8u30 en dan iedere keer ongeveer 4u ertussen. Haar laatste flesje is rond 20u 20u30. Als ik terug ga werken zal alles wel vervroegd worden. Ik laat haar na haar flesje meestal nog even spelen en daarna gaat ze in haar bedje. Ik wacht wel niet totdat ze in haar oogjes begint te wrijven want dan is ze meestal al te moe om nog rustig te gaan slapen en wilt ze helemaal niet meer gaan slapen. Ik leg haar dus iets vroeger in haar bedje en dan is ze nog wel wat aan het rondkijken,maar dan valt ze toch binnen het kwartier in slaap.
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:12
greet

Online Status Stuur bericht
hoi sofie , ik heb ongeveer hetzelfde schema als jij.
om 9u fles. nu ligt hij er net weer ff in , meestal wel rond dit uur.
13u groentjes , meestal iets erna slapen.
17u fruit
21u fles.

ook hier zal alles vervroegd moeten worden als ik terug ga werken.
een echt schema heb ik niet.
ik blijf er ook niet echt voor thuis. ik ga héél veel wandelen , dan doet hij soms een paar korte slaapjes.
gisteren was hij een hele tijd wakker in de namiddag. om 16u50 reed ik naar huis met de auto en toen ik thuis was , sliep hij. dacht dat het maar ff was , maar hij heeft geslapen tot 18u30 ! dat is wel uitzonderlijk , maar ik heb hem laten slapen. zijn fruitpap was dus 1,5uur te laat , zijn avondfles om 22u ipv 21u , maar vanmorgen was alles weer netjes op schema en heeft hij om 9u gegeten.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:46
Heidivanharten

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zit ook zo rond die tijden hoor. Alleen, Tamara krijgt gewoon nog 4 flessen van 210/7. Ze is nog niet begonnen met fruit en/of groente.

Rond 08.30/09.00 een fles 210/7
Rond 12.00/13.00 een fles 210/7
Rond 16.00/17.00 een fles 210/7
Rond 20.00/21.00 een fles 210/7

Ik hoef de tijden ook niet te gaan veranderen ivm mijn werk... Ik werk onregelmatige tijden en mijn moeder komt dan oppassen of Tamara gaat naar haar toe. En als Rob (mijn man) thuis is dan past die gewoon op he haha. Dus Tamara kan lekker verder gaan zoals ze nu doet.

Als Tamara wakker wordt, gaat ze meestal eerst nog zo'n 20 minuutjes spelen (of hoelang ze het volhoudt) totdat ze aangeeft dat ze honger heeft, dan krijgt ze een fles. Even lekker knuffelen enzo en dan gaat ze nog lekker spelen totdat ze moe is. Dan haar bedje in en dan slaapt ze binnen 5 minuutjes. Dus ik heb geen echt schema qua tijden, Tamara bepaalt het en de ene dag loopt alles een uur eerder en de andere dag loopt het dan weer op de normale tijd etc. Gaat prima zo.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]