< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » zou hij veranderen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
zou hij veranderen?
03/07/2008 @ 11:07
ikketje

we zijn nu over halfweg in onze zwangerschap, en de moederinstinct gevoelens heb ik al lang, het beschermen van dat kleine prutske in mijn buik.
mijn man, een schat van een man heeft wat moeite met veranderingen en met dingen die fout gaan.
ik geef enkele voorbeelden...hij sport elke dag hier in huis, maar als ik even wil langskomen is hij volledig de draad kwijt in zijn sportwerk en wordt hij een beetje vies op mij omdat hij nu opnieuw moet beginnen. maar ja, hij zit dan ook in de keuken en in de badkamer en ik mag er een uur niet langskomen. nu gaat dat, maar als dat prutske daar is ga ik geen uur wachten om een pamper te verversen of het eten te maken.
hij is heel ordelijk, en kan het niet verdragen als ik iets laat liggen ook al is het maar voor een paar minuutjes, meestal heeft hij het al opgeruimd voor ik heb kunnen zeggen waarom dat ding daar lag.
als hij bvb iets laat vallen of iets kapot gaat van wat waarde dan roept hij door heel het huis van woede, oké wij zeggen misschien ook wel eens sh... of miljaar maar hij wordt dan ook heel pissig op zichzelf en heeft dan de gewoonte om zijn agressie bot te vieren op de kasten of tegen een stoel wat schoppen of slaan. hij zal nooit een vinger aan mij aanraken dat weet ik zeker. maar een heel normale reactie vind ik dat toch niet.

mensen zeggen dat mannen veranderen door de geboorte van hun kind. ik hoop het ook wel hoor, want ik wil niet dat ons kind denkt dat dit de normale gang van zaken is. en als ik soms schrik heb van wat hij nu kapot gaat krijgen, dan gaat zo'n klein ukje toch nog meer schrik hebben bij zo'n groot geweld.
ik heb hem al eens gezegd dat hij in therapie moet gaan om om te leren gaan met stress en teleurstellingen. want dat is zo het onbegrijpelijke, mijn man is een echte enorme schat en ik zeg dit niet uit blindheid of uit schrik van hem, echt waar niet.
hij helpt in het huishouden, doet wat nodig is, zorgt heel goed voor mij als ik mij wat minder voel, we hebben enorm veel fun samen en het klikt echt wel. het is gewoon zijn manier van omgaan met veranderingen en stress en dingen die foutlopen die ik niet helemaal juist vind.

bedankt voor eventuele reacties
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 11:48

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik denk dat je man nog fel gaat verschieten van wat er allemaal veranderd in huis als jullie kleintje er is, hij zal zich toch moeten aanpassen en het zal voor hem ongelooflijk wennen zijn, want eens zo'n kleintje in huis kan je niet meer doen en laten wanneer je wil en zal er hier en daar wel al eens wat rondslingeren en al zeker als ze iets ouder worden, zal voor hem dan serieus wennen zijn. Ik zou er toch eens goed met hem praten dat hij tot dat besef komt, kan je niet met hem bespreken dat die in een fitnesscentrum gaat sporten dan ofzo, zo heeft hij weer ff tijd voor zichzelf als jullie kleintje er is en kan hij zich ff ontspannen, jij zal alle plaatsen in huis nodig hebben hoor en niet alleen wanneer het hem uitkomt. Praat dus maar eens goed met elkaar, jullie zullen er uiteindelijk wel samen uitkomen.

Proficiat met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:48
barbara

Online Status
Mijn vriend is ook heel perfectionistisch aangelegd..
altijd alles netjes alles op dezelfde plek ed.

maar ja met kinderen en meerdere dozen duplo gaat dat niet he!
wij hebben de afspraak het mag allemaal een zooitje maar zodra ze in bed liggen savonds dan start de automatische piloot hier in!

mijn vriend begint met opruimen van de kamer, ik help mee of begin met de afwas! zo maken we alle tefels schoon alle afwas weg, alle rommel precies in de goede dozen van de kinderen!
daarna jaa haha gaat ie altijd elke avond de bank helemaal schoonmaken , kattenbakken eventueel enzo, en ik nog de laatste dingen was ofzo.. vegen en dan hebben we avond!

elke avond doen we dat gewoon samen even helemaal de kamer opruimen. zo is hij er tevreden mee dat alles goed ligt, en heeft hij rust in zijn hoofd, en kunnen de kinderen lekker rommel maken.. :)

nog zegt hij wel eens tegen me, jaa ruin dat eens op of dat! maar met deze afspraak gaat het best goed!
en ook heb ik de afspraak mijn bureau mag een rommel zijn dat is van mij! hij wil altijd alles netjes maar ik ben echt het tegenovergestelde :P ik heb liever een beetje rommel, maar ja voor hem alles netjes maar van mijn bureau blijft hij af :P

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:28
ikketje

weet je wat nu wel enorm grappig is aan deze hele situatie? hij ruimt altijd eerst mijn spullen op maar bepaalde dingen van hem ruimt hij dan niet op, dingen die ik slordig vind, zoals lege flesjes laten staan op tafel, de bezem niet op zijn plaats zetten, en leeggedronken flessen terug in de ijskast zetten...
maar het is vooral heel frustrerend als ik een hele dag heb lopen kuisen en opruimendat hij toch nog iets vind dat niet goed is volgens zijn ding. het propere ziet hij pas na het verkeerde, en dan gaat het vaak om een handdoek die niet juist hangt ofzo, echt zo een pietluttig ding, of de dampkap die buiten staat te drogen in de zon omdat die net gekuist is, of de was die opgevouwd klaar ligt om naar boven te dragen.
soms doe ik dan zaken die hij ook doet om hem duidelijk te maken dat hij die spullen van zichzelf eerst moet opruimen, heb gisteren zo papieren in de wasbak laten liggen, want voor hem is de vuilbak die onder de wasbak staat blijkbaar een stap te ver en legt hij alles eerst in de wasbak... maar daar was hij toch vrij boos om. ik blijf dan rustig en zeg als jij dat mag, mag ik dat toch ook???

ach ja
Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:36

ik heb ooit gehoord van iets dat ocd noemt. sommige dingen die je hier verteld lijken daar wel op. alles moet dan goed liggen of op een vaste plaats en veranderingen maken je onrustig. misschien heeft hij hier een lichte vorm van? het kan ook zijn dat dat niet zo is, maar je kan er altijd eens iets over lezen of je dingen herkent.
[Laatst gewijzigd door x - 03/07/2008 @ 21:36] - Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:27
barbara

Online Status
Mijn vriend is precies hetzelfde!!!! ik meen het hoor!
hierzo hij is echt heel systematisch bezig

savonds heeft hij 1 uur nodig voor hij naar bed kan!
eerst de schuurdeur 3 x controleren, dan de voordeur, alle stekkers uit de stopcontacten alle knopjes uit, tv ed..
comp schakelaar
koffieapparaat stekkers moeten er sochtends al uit! als ik nog koffie wil dan wordt ie al gestrest want dan zit de stekker in contact??
en controleert ie alles, heel de bank af doen, koelkast ed! allles!

nou ik hoef niks te doen savonds want anders controleert hij het toch wel, hopeloos he! maar ja als ik er iets van zeg dan raakt ie gestest hij weet wel dat het niet goed is probeert het ook minder te doen

zijn broer is ervoor opgenomen eenx! die had 5 uur nodig het huis uit te gaan! maar gelukkig is het dus bij mijn vriendje al iets minder als eerst! maar ik snap je volledig!!!
hier ook bijv lege wijnflessen of bierflesjes die staan dan midden op tafel! dat zie ik als rommel!!

maar volgensmij kan je het maar beter accepteren want dat veranderen , nou ja hier werkt het niet! alleen kan je natuurlijk wel zeggen dat hij niet zo moet zeuren over jou rommel! ja toch! je doet al onwijs je best om voor hem alles op te ruimen, en dan nog zeuren, dat je hem wel echt duidelijk maken hoor!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]