[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 03/07/2008 @ 11:07 ikketje | we zijn nu over halfweg in onze zwangerschap, en de moederinstinct gevoelens heb ik al lang, het beschermen van dat kleine prutske in mijn buik. mijn man, een schat van een man heeft wat moeite met veranderingen en met dingen die fout gaan. ik geef enkele voorbeelden...hij sport elke dag hier in huis, maar als ik even wil langskomen is hij volledig de draad kwijt in zijn sportwerk en wordt hij een beetje vies op mij omdat hij nu opnieuw moet beginnen. maar ja, hij zit dan ook in de keuken en in de badkamer en ik mag er een uur niet langskomen. nu gaat dat, maar als dat prutske daar is ga ik geen uur wachten om een pamper te verversen of het eten te maken. hij is heel ordelijk, en kan het niet verdragen als ik iets laat liggen ook al is het maar voor een paar minuutjes, meestal heeft hij het al opgeruimd voor ik heb kunnen zeggen waarom dat ding daar lag. als hij bvb iets laat vallen of iets kapot gaat van wat waarde dan roept hij door heel het huis van woede, oké wij zeggen misschien ook wel eens sh... of miljaar maar hij wordt dan ook heel pissig op zichzelf en heeft dan de gewoonte om zijn agressie bot te vieren op de kasten of tegen een stoel wat schoppen of slaan. hij zal nooit een vinger aan mij aanraken dat weet ik zeker. maar een heel normale reactie vind ik dat toch niet. mensen zeggen dat mannen veranderen door de geboorte van hun kind. ik hoop het ook wel hoor, want ik wil niet dat ons kind denkt dat dit de normale gang van zaken is. en als ik soms schrik heb van wat hij nu kapot gaat krijgen, dan gaat zo'n klein ukje toch nog meer schrik hebben bij zo'n groot geweld. ik heb hem al eens gezegd dat hij in therapie moet gaan om om te leren gaan met stress en teleurstellingen. want dat is zo het onbegrijpelijke, mijn man is een echte enorme schat en ik zeg dit niet uit blindheid of uit schrik van hem, echt waar niet. hij helpt in het huishouden, doet wat nodig is, zorgt heel goed voor mij als ik mij wat minder voel, we hebben enorm veel fun samen en het klikt echt wel. het is gewoon zijn manier van omgaan met veranderingen en stress en dingen die foutlopen die ik niet helemaal juist vind. bedankt voor eventuele reacties |
[Reageer]

zal hij veranderen?

hehehehe...