< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » inslapen en doorslapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
inslapen en doorslapen
03/07/2008 @ 13:52
Esterke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Zoals je kunt zien aan mijn banner heb ik een dochtertjes van nu bijna vier weken oud.
Mijn vraag gaat over het inslapen en doorslapen.
Ze geraakt enkel in slaap als ze bij mij kan liggen of net borstvoeding heeft gehad en daarna bij mij ligt (liefst zelfs met haar buikje op mijnbuik-borst en beentjes helemaal opgetrokken, eens ze slaapt probeer ik haar altijd in haar bedje/wiegje te leggen, als ze voldoende in slaap is slaapt ze gewoon door, maar als niet voldoende sliep wordt ze weer even snel wakker.
Als ze op mij mag blijven liggen slaapt ze heel goed en ook redelijk lang (zo'n 2-3uur aan een stuk).

Het is natuurlijk zalig om haar zo bij mij te laten slapen, maar niet altijd even makkelijk en soms ook gewoon niet mogelijk, want zo krijg ik natuurlijk helemaal niets gedaan.
's Nachts gaat het soms goed en sommige nachten zijn dn natuurlijk een ramp, omdat ze vaak wakker wordt.
Ze wordt ook snel wakker van haar eigen gewiemel,vooral met haar handjes, heb al geprobeert haar in te wikkelen, zodat ze niet meer zo kan wemelen, maar dan wordt ze echt boos en ze wordt er dus echt niet rustiger van.

Heeft er iemand tips om haar en mijzelf natuurljik een rustige nacht te bezorgen en overdag ook meer uren in haar bedje, haar laten wenen vind ik geen optie.
Ze mag van mij heel veel bij me liggen hoor, zaaaaalig , maar 's nachts en overdag af en toe zou ik het toch heel erg waarderen als ze soms eens zonder mij zou kunnen.

Iemand raad? Of hoort dit er voorlopig( tot welke leeftijd?) nog gewoon bij?

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:20
Vicky

Onze tweeling is beginnen doorslapen aan 2 maanden. We hadden toen door dat ze veel liever op hun buikje sliepen. Vanaf dat moment slapen ze door. Ik had wel zoontjes die heel goed hun hoofdje konden rechten en draaien.
Wat je ook kan doen is ze laten slapen met een t-shirt bij zich die jij die dag (of nacht) hebt gedragen. Daarin zit dan jouw geur en dat kan soms al voldoende zijn.

Veel succes en ook wat geduld. Het kan rap 3à4 maanden duren vooraleer een baby goed doorslaapt.

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 14:41
Esterke

hoi vicky,

Mercikes voor de snelle reactie. Ja mss slecht uitgedrukt/uitgelegd, maar ik bedoelde met dat doorslapen nie de ganse nacht doorslapen hoor, dat is inderdaad nu nog veelste vroeg, maar ik bedoelde het 2-3 uur doorslapen nadat ik ze in haar bedje of wiegje leg en niet zo snel wakker worden omdat ze niet meer op mij ligt. Want vanaf dat ik ze in haar bedje of wiegje leg en ze sliep niet vast genoeg, dan wordt ze alweer wakker???

groetjes esje

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:34
Tinne

Online Status Stuur bericht
Hallo,

mijn zoontje werd een dag na jouw kindje geboren, en ook hij ligt graag bij mama. Overdag heeft hij mij nodig om in te kunnen slapen; borst, naar mij kijken, dichtbij mij en mij ruiken of hem wiegen.. hij is gelukkig en slaapt in. 's avonds (laatste borst) heft hij mij ook nodig, en ik laat het toe maar bij de nachtvoedingen doe ik het niet. Hij drinkt en slaapt meteen in; weet hij dat ik het toch niet zou doen of is hij te moe..? Geen idee maar gelukkig heeft hij me niet nodig. Het gebeurt wel soms dat hij krampjes heeft dan en dan krijgt hij wel al die aandacht want hij heeft dan echt veel pijn.

's avonds slaapt hij soms ook niet diep genoeg en transporteer ik hm in zijn wiegje en is hij prompt weer wakker. Ik wacht lang genoeg om zeker te zijn dat hij diep slaapt, beter die paar minuutjes meer wachten dan herbeginnen!

veel succes alvast,
het is niet licht te noemen om voor zo'n kleintje te zorgen..
hopelijk slapen ze snel door (en ook ik bedoel: enkele uurtjes en dan terug flink slapen)

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 19:03
Susanne

Misschien moet je eens proberen haar wakker in haar bedje te leggen. Misschien valt ze dan zelf rustig in slaap??

succes

Susanne en co

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 22:33
Daniëlle

Hey,

In het begin had ik dit ook met onze Warre, vooral overdag.
Dan heb ik hem in een apart dekentje gewikkeld en zodra hij sliep, legde ik hem dan in zijn eigen wiegje. Zo voelen ze het temperatuurverschil niet (lekker warm bij jou te liggen naar een fris bedje). Dat lukte echt goed!
Nu gaat hij elke dag ten laaste om tien uur in zijn bedje. Soms nog is hij al doodmoe, soms nog klaarwakker en hij valt altijd rustig in slaap

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:20
Kathleen

Hallo,
Mijn zoontje is ook een echt borstekindje. Ik snap wat je wil bedoelen. Het is zalig dat je kindje bij jou in slaap valt maar dan zit je daar...
Ik heb er verschillende boeken overgelezen. Wat mij het beste heeft geholpen is inbakeren en wakker in zijn wiegje leggen. In het begin ging dat gepaard met wenen maar na vele pogigingen en troostingen lukte het hem om alleen in te slapen.

Kathleen
ps mijn zoontje van 8 maand heeft 's nachts ook nog 1 keer zijn mama nodig om door te slapen.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 21:13
Marijke

Ester,
hier ook 't zelfde 'probleem', maar ik denk dat dat er gewoon bij hoort.. (ik zit hier ook iedere avond in de zetel 'vastgeroest' omdat vanals ik ze neerleg, ze toch weer wakker wordt, maar nu ligt ze dus vredig te slapen. Snachts lukt 't heel soms om in haar bedje te slapen, maar meestal tussen ons in ons bed ofwel op ons, maar ondertussen hebben we allebei al zo'n rugpijn, dus 'n ideale oplossing is dat ook niet. (maar tja, soms val je zo al in slaap omdat je zelf zo moe bent..)
Enige dat je kan proberen is in een dekentje wikkelen en al slapend zo in haar bedje leggen en anders afwachten tot ze wat groter is vrees ik...

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 22:16
misuno

Hoi,

Daan Miles is nu 8 maanden en kan nog altijd niet alleen inslapen.
We hebben het een aantal keer geprobeerd en het ging wel goed maar we zijn weer hervallen.
We wilden het opnieuw proberen maar nu heeft hij de kracht van het wenen ook ontdekt in volume dan en nu moet hij braken wanneer hij weent. Soms al na 1 minuutje al. Afin, 't is elke keer prijs.

In plaats van me druk te maken (ben wel ongerust) hoop ik dat het op een dag wel weer lukt...

Na de bv en wanneer hij dan in slaap is gevallen, fluister ik in zijn oortje dat mama hem in zijn bedje gaat leggen. Ik neem hem op met dekentje en al en leg hem in zijn bedje op zijn zij. Dan leg ik mijn handen op zijn rug en buikje en druk een beetje, alsof ik hem vastheb. En ik laat stilletjes los. Meestal lukt dit.

Groetjes.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]