< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » beweging

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/07/2008 @ 11:10
wondertje

Online Status
Ik ben nu 30 weken zwanger en sinds een goeie week voel ik de kleine minder bewegen dan anders. Het beweegt wel nog hoor maar bij mijn eerste zwangerschap bewoog mijn zoontje enorm veel.
Ook heb ik nu nog niet gevoeld als de kleine de hik heeft. Zou dit nog komen?
De gyne heeft me wel gezegd dat ik deze zwangerschap anders zou ervaren omdat mijn placenta vooraan ligt.
2 weken geleden lag het ook nog in stuit. Hoe het nu ligt weet ik niet maar ik hoop dat het zich gedraaid heeft.
Iemand die mij een beetje gerust kan stellen?

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 11:46

Online Status
hoi

ik ben nu 35 weken en heb sinds gister pas de hik gevoeld van de kleine.
de kleine is bij mij ook minder gaan bewegen dat ik zelf af en toe twijfel en echt even wat moet wakker maken daar binnen zodat ik weet dat er nog wel beweging in zit.
ik denk ook dat dat per kind verschillend is en misschien heeft het er ook mee te maken hoe je je eigen voelt.

groetjes annie

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:15
Katrien

Online Status
Hoi,

Ik heb rond 30 weken ook een periode gehad dat ik ons kleintje ineens minder voelde bewegen. Ik mocht dan langsgaan voor een extra controle en toen bleek alles in orde. Ons kindje lag toen wel in stuit en mijn placenta ligt ook vooraan, en de gyne zei dat het waarschijnlijk daarom was dat ik het minder voelde.
Vlak daarna voelde ik ons kindje ineens weer veel meer. Bij de (geplande) controle een week later bleek toen dat ons kindje niet meer in stuit lag, dus dat het echt moet gelegen hebben aan zijn/haar positie in de buik.

De hik voelde ik bij mijn eerste zwangerschap zeker de laatste 2 maanden, terwijl het nu pas een paar dagen geleden is dat ik het voor de eerste keer gevoeld heb. Misschien is dat dus ook verwant met placenta aan de voorkant.

Waarschijnlijk is er dus niks aan de hand bij jou, want het klinkt net hetzelfde als wat ik meemaakte. Maar als je ongerust blijft, bel dan even of je eens extra mag langsgaan bij de gyne!

Groetjes,
Katrien

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 13:39
wondertje

Online Status
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad Katrien, het klinkt net zoals bij jou. Had jij gevoeld of de kleine zich gedraaid had van de stuitligging?
Ik hoop dat het bij mij nog draait. Het heeft wel nog wat tijd maar toch...
Kun je makkelijk voelen hoe de baby ligt? Ik heb het daar moeijlijk mee. Soms voel ik iets hard maar of dat het hoofdje is of de poep, daar is het raden naar.
Prettige zwangerschap verder!

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 14:48
Katrien

Online Status
Hey wondertje,

Nee, ik heb ons kleintje niet voelen draaien. Ik merkte alleen dat ik het opnieuw veel beter voelde bewegen. De weken daarop had ik schrik dat het zich nog opnieuw zou draaien, maar dat is gelukkig niet gebeurd.
Ik weet nu hoe ons kindje ligt omdat de gyne mij dit verteld heeft. Hoofdje ligt al goed ingedaald, dus dat zal niet meer veranderen. Voor de rest is hij/zij nog heel beweeglijk, ik heb ook geen idee waar wat ligt. Alleen stampt hij/zij soms zo hard, dat ik echt een uitstulping op mijn buik krijg. Ik vermoed dan dat het een voetje is, maar misschien heeft ons kleintje wel heel sterke armen en is het een handje

Geniet er ook nog van!

Groetjes,
Katrien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]