< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Tips om beter in te slapen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Tips om beter in te slapen?
04/07/2008 @ 12:39

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag iedereen,

Mijn dochtertje wordt overmorgen 2 weken. En ik heb de indruk dat ze hoe langer hoe slechter in slaap raakt.
Overdag vind ik dat nu niet zo heel erg, maar 's nachts is het vrij vervelend. We kunnen er telkens x aantal keer uit om te troosten, tutje geven, ...
Komt nog eens bij dat haar voeding blijkbaar snel verteert, overdag staat ze er al weer na 2,5 à 3 u, 's nachts meestal na 4 u.

Afgelopen nacht heb ik echter maar 3 uurtjes kunnen slapen doordat ze zo lang wakker is en dat begint op de duur te vreten aan je.

Ik gebruik al van dag 1 een avondritueel: badje, fles, bed in (dat ik eerst voorverwarmd heb met een kersenpittenkussen, bij mijn oudste dochter hielp dat heel goed), maar dat werkt nu blijkbaar niet zo goed (ofwel verwacht ik te veel, te snel)

Maar goed, als er iemand tips heeft om het inslapen te vergemakkelijken, hoor ik het graag.

Groetjes, Mieke

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:45
reb

deze tip plaatste ik hier enkele weken geleden, reacties erop vind je terug op p3 of 4 in dit onderwerp. het hangt een beetje van kind tot kind af of het help of niet!
Wie niet waagt...

succes

deze tip vond ik op http://www.oogappel.be! ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar mss is het voor moeilijke slapertjes wel een oplossing!

"Een oorveeg voor het slapengaan"
Met dit trucje krijg je alle baby's in slaap, hoe hard ze ook huilen: het slaapcentrum, dat achter de oren ligt, stimuleren door achter de oortjes te wrijven. Binnen 5 minuten slaapt je oogappel!
tip van: Katrien Van Laer

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 13:47

Ik had de tip gekregen om ons Paulien in te bakeren en dat helpt echt wel. Misschien het proberen waard. Ik doe het met een dekentje van bij de Hema, is in lichte strechstof.

Groetjes
Lieve

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 15:28
sofie

@Reb Waar vond je juist die tip? Ik zie dat nergens staan op die site.
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 17:26
reb

hey sofie, deze tip is van enkele weken geleden, maar heb eens op de site gekeken en als je naar onder scrolled dan zie je in het paars, met enkel paarse sterren naast het woordje tip staan, en onder de tip die er nu staat vind je dan de link "nog meer tips" als je daarop klikt kom je de tips van de afgelopen weken tegen. Waaronder dus de tip "een oorveeg voor het slapen gaan".

Normaal moet je er via volgende link ook geraken, mss eenvoudiger dan mijn uitleg
http://www.oogappel.be/tip/

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 20:53
Caroline

Hallo,

Ik wou dat ik je tips kon geven maar ik zoek er nog steeds achter...

Op 2 weken lijkt me het nog heel normaal dat ze niet doorslapen hoor.
Mijn oudste sliep snel door, en dat was pas op 8 weken.

Mijn jongste heeft tot zijn 7 maanden niet doorgeslapen en wou nog nachtvoeding. Nu is hij bijna 9 maanden. hij wil geen nachtvoeding meer maar ik moet er nog steeds meermaals uit om te troosten, tutje,...

Ik denk dat je niet meer kan doen dan gewoon je ritueel goed aanhouden. Het zal wel vanzelf komen. Elk kind heeft zijn eigen ritme... Je moet me niet vertellen hoe vermoeiend het is...

Veel succes, hopelijk betert het sneller dan bij ons!

Caroline

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]