< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » Kleertjes kopen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/07/2008 @ 12:56
Belle

Online Status Bekijk profiel
Hebben jullie dat ook dat als je wil kleertjes kopen je nu telkens zomerspulletjes vasthebt? Zeker nu met de solden.
Ik heb amper al spulletjes gekocht...
Hieronder een overzicht van wat ik wel al gekocht heb:

2 sponsen koeka shortjes voor volgende zomer
5 koeka-slabjes (vond ik te mooi om te laten liggen)
1 jeansbroekje (ook zomersding)
1 roze kruippakje
That's it!

Vanmorgen had ik weer een roze zwempakje vast.
Hoe doen jullie dat en waar halen jullie nu al je spulletjes.
Veel winterkleerkes zijn er toch niet te vinden hé?
En om mijn kast nu al te vullen met zomerspulletjes voor volgend jaar...

Maandag ga ik mijn geboortelijst gaan vastleggen en dan zal ik eens rondkijken bij babyjunior. Ik heb in ieder geval veel van die rompertjes nodig maar dan heb ik weer het probleem dat ik nog niet weet hoe groot mijn meisje zal zijn.

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:56
Sientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Belle, ik heb nog niets nieuw gekocht (buiten 2 body`kes) voor het kleintje. Ik heb al een dochtertje en daar heb ik nog veel van en van mijn zus krijg ik ook nog een hoop. zij heeft ook een dochtertje.

sientje

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 15:06
linnie1982

Hoi Belle,

Ik heb ook al wat kleertjes gekocht.
En het zijn ook inderdaad zomer spulletjes.

Maar wat maakt het uit? Binnen is het toch ook warm als de kachel aan staat. En ga je naar buiten, trek je gewoon een vestje erover aan, en dan een jasje.
En bij een meid, kun je bij een korte broek tegenwoordig ook een legging, of majo onder doen.
Dus ik maak me er niet zo druk om. Het is moeilijk te zeggen wat voor maat je kindje heeft in de zomer.
Die van mij kon toen maat 62 aan. Ik dacht zelf dat hij al in de 68 a 74 zou zitten. Maar ja, hij blijft klein, hahaha.

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 16:18
Domi

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal, zelf heb ik al een paar kleertjes gekocht, maar inderdaad het is frustrerend met al die zomerkleertjes!

Veel moet ik eigenlijk niet kopen, want mijn zus heeft eigenlijk heel veel gespaard van haar dochtertje, maar het is toch leuk om je eigen spulletjes aan te schaffen, hé.

Ik kijk gewoon rond voor promoties van beddegoed, doekjes, enz... tot na de solden en dan zal ik mijn lijstje aanvullen. ;-)

Groetjes,
Domi

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:32

Ik heb al 2 lange broeken gekocht en 2 t-shirts met lange mouw en een hemdje en dan nog twee t-shirts met stoer op en het ander ondeugend.

Heidi

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 12:12

Hoi,

ik ben ook al lekker op de koop geweest. Ik ga voornamelijk voor de 'sponzen' pijamatjes (kruippakjes). Deze zijn ook in de zomercollectie te koop, maar zijn eigenlijk ideaal voor de winterperiode. Ik heb er gevonden bij Prémaman en Promo. Ook heb ik een paar leuke broekjes en t-shirts met lange mouwen gevonden bij Hema. Maar wel opletten dames waar je in solden koopt. Bij Hema in Lier geven ze slechts 30%, terwijl Hema in Lommel op alles 50% korting geeft !!!

groetjes,
Lily

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 12:17

kruippakjes heb ik genoeg dus die moet ik niet kopen ne als body's.
En een zomerbroekje gaat ook gerust in de winterperiode, zolang het een lange broek is kan het geen kwaad.
En moest het toch een zeer koude winter worden dan kan je er steeds broekkousjes onderaan doen zelfs bij een jongen.
En binnen is het steeds warm genoeg he.

Ik zal voor onze pruts niet echt nog winkelen nu omdat ik ook een lijst met kleertjes ga leggen.

Heidi

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 14:06
Steenbokje

Hey
Ik heb juist alle kleertjes gewassen en gestreken..
Tot nu toe

voor de 1ste maand 6 hemdjes, 1 jasje, 3 kruippakjes
voor de 2 de maand 6 hemdjes, 2 jasjes, 3 kruippakjes
voor de 3 de maand 2 hemdjes, 1 jasje, 1 kruippakje, 1 broekje met bijpassend t - shirtje, 1 vestje.

6 mutsjes
1 paar slofjes
10 paar kousjes
10 tal slabbetjes
1 winterpak met handschoenen aan
1 jas voor 6 maand
1 jeans voor 12 maand
op aanraden van schoomama (werkt vrijwillig voor kind en gezin) 6 tetra doeken naar het schijnt handig om in het bedje te leggen als ze overgeven of te veel (kakka :-) ) doen is het niet rechtstreeks op de lakentjes.

Nu heb ik wel een moeder die vol ongeduld zit en mijn schoonmoeder ook vandaar al deze spulletjes.
Zelf ben ik nog op zoek naar broekjes en t shirtjes maar die vindt ik moelijk het zijn altijd kruippakjes...
En inderdaad alles is steeds voor de zomer.
Ik ga binnen een paar weekjes naar de wintercollectie kijken, hopelijk heb ik dan meer geluk.

[Laatst gewijzigd door Steenbokje - 06/07/2008 @ 14:09] - Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 18:34
hw

Online Status
Heb zelf nog niet veel gekocht, maar wel al heel veel gekregen
De standaard baby-uitzet dingen heb ik wel al gekocht, net als een hele stapel rompers (geboortelijsten zeggen 6 rompers; dat vind ik veeeel te weinig), en ik heb nu net een broekje en vestje gekocht voor als de kleine net geboren is, maar ik ga zeker niet teveel kopen! Ten eerste zijn inderdaad overal bijna alleen maar zomerkleertjes te koop, en ten tweede wordt onze kleine nu al stevig verwend door familie, vrienden en kennissen. Ik wacht rustig nog een maandje of 2 af, dan zijn we verhuisd en in de babykamer op orde, en dan ga ik nog wel een laatste shopronde doen voor alles wat we nog niet hebben!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 10:00
Wen370

wij hebben nog niets gekocht van kleertjes. wij hebben er al 2 en gebruiken dus de kleertjes van hen terug. voor het begin gebruiken wij enkel kruippakjes en die hebben we dan ook voldoende. torben is ook in oktober geboren en dat worden dus vooral zijn kruippakjes, toen hebben wij al vooral neutrale gekocht (wit, een licht geel, licht blauw, ...) dus of het een jongen of meisje wordt maakt niets uit.
het is toch wel belangrijk dat je kleertjes warm genoegz ijn hoor, ons meisje is in mei geboren (vorig jaar) en toen was het snikheet maar zij moest een flannelen kruippakje aan, mutsje op, zij moeten het nog lekker warm hebben,die eerst tijd hoor!

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 14:44
Domi

Hallo,

ik heb in de zeeman en de carrefour het één en ander gekocht, als ze zo klein zijn hoeft het ook niet te duur te zijn, want ze groeien er toch direkt uit.

Groetjes,Domi

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 13:57

Steenbokje, waar je nog de tetradoeken voor kan gebruiken is bij het afdrogen, zo kan je beter overal aan omdat een handdoek soms wat dik kan zijn.

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 19:47
Steenbokje

thx voor de tip.
Dat wist ik niet.
Hoe is het hier verder met iedereen.
Ik heb veel last van nachtmerries.
Niet echt over men kindje maar eerder over men verleden.
Nogal een zware jeugd gehad en dat komt steeds terug.
niet leuk dus.
Morgen om 7u30 al naar het ziekenhuis voor de suikertest.
Moet zo'n aangenaam suikerdrankje gaan drinken en dan een uur later nemen ze men bloed.
Hopelijk ben ik daarna niet te ziek......

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 08:36
Wen370

ik heb dat enkel bij de 1e zwangerschap moeten doen en ik vond dat echt zo moeilijk om dat helemaal binnen te krijgen en dan daar een uur te zitten wachten... hopelijk valt het inderdaad goed mee.
mijn zus is nu haar 2e zwanegrschap bezig en zij heeft dit bij beiden moeten laten testen, ik ben nu aan de 3e en heb het dus enkel de 1e moeten laten doen.
die tetra doeken hebben wij bij ons 2e kindje ook gebruikt voor na het badje, zou volgens de vv ook beter zijn, omdat een handdoek vaak nogal ruw kan zijn voor zoeen teer velletje van pasgeboren baby's. en je raakt inderdaad overal beter aan.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]