< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Postpartum controle

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/07/2008 @ 14:16
Loekie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat gebeurd er tijdens deze controle?

Moet 15 juli gaan maar weet niet wat te verwachten...

Loekie

PS: Ik ben met ks bevallen.

[Laatst gewijzigd door Loekie - 05/07/2008 @ 14:22] - Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 14:20
reb

gyn voelt hoe je baarmoederhals zit, vraagt eens om je bekkenbodemspieren op te spannen, uitstrijkje, eens kijken of alles goed genezen is en voor jou het moment om nog eventuele klachtjes te melden!

geniet van je kindje, hopelijk gaat alles goed!

[Laatst gewijzigd door reb - 05/07/2008 @ 14:21] - Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:59
Saartje

Bij mij heeft de gynaecoloog een inwendige echo genomen en een uitstrijkje en dat was het... een borstonderzoek heeft hij niet gedaan omdat ik borstvoeding geef, maar dat doet hij anders ook denk ik.
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:34
Esterke

hoi,

Even bijkomend vraagje als ik mag.

Ik ben bevallen dmv spoedsectio. Moet je dan ook op controle? Of is dit enkel als je op natuurlijke wijze bevallen bent, want mijn gyn heeft helemaal niets gezegt over een postpartum onderzoek???

En omdat ik, als er nog een tweede kindje komt, graag overstap naar een andere gyn, bel ik ook liever niet om het te vragen.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:51
Kiddo

Heb zelf geen ks gehad, maar ik geloof dat je dan ook best op postpartumcontrole gaat.

Heling van de baarmoeder, litteken ed worden bekenen.

Hoop dat je snel een nieuwe leuke gyn vindt. Ik ben alvast zeer gehecht aan de mijne, zou geen andere willen, voel me echt goed bij hem en zijn vrouw (zijn secretaresse) is heel erg vriendelijk en een enorme steun.

Ik zou hem aan de hele wereld aanraden, maar wij wonen in het Brusselse...

Succes met de controles!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:10
Karin

wat een uitgebreide nacontrole krijg je in belgie zeg!
hier in nl is t alleen een gesprekje hoe t gaat en hoe je de bevalling hebt ervaren.geen klachten,dan sta je zo weer buiten.ik denk dat ik dit keer niet eens ga als ik geen vragen of klachten heb.t was me de moeite van t inladen van de baby niet waard .
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 16:23
Miranda

Haha, juist...hier ook zo. stond binnen 5 min weer buiten met eigenlijk toch nog wat vragen. Die ik stom genoeg binnen niet kon bedenken......

Idd de moeite van het inladen van de baby niet waard. Vooral omdat die van mij op dat moment ook nog eens voor borstvoeding kwam... En omdat ze niet af kon eten, werd ze humeurig en was flink aan het huilen.....

Wel te horen gekregen waarom ik was geknipt, na zelf te moeten vragen natuurlijk.....reden : ik werkte niet mee

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 16:30
Hanna

euhm...
En na een keizersnede dan?
Wat kan je dan verwachten van een nacontrole-bezoek?

Gr,
Hanna

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 19:40
Tiny

Ben eind mei bevallen van een dochter d.m.v. een spoedkeizersnede.
Na 6 weken op controle geweest.
Gyn heeft men gewicht gecontroleerd, en men bloeddruk. Verder ook een uitstrijkje, borsten gecontroleerd (had borstonsteking gehad), gevoeld of de baarmoeder terug haar normale grootte heeft aangenomen en het litteken nagekeken.
Nacontrole is toch ook belangrijk om anticonceptie te bespreken ook, vind ik.
Verder heeft ze ook nog gezegd dat ze er nog altijd niet van over kan dat ik zo'n grote en stevige dochter op de wereld gezet heb!

xxx
Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 20:18

hier gewoon ff inwendig onderzoekje, borsten gecontroleerd en een uitstrijkje. verder gewoon wat vragen gesteld...

groetjes melis

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 22:02
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

jeej weer zo'n enorm verschil tussen BE en NL!!!!!!!!!!!!!! Waarom maken ze bij jullie een uitstrijkje??????

Hier krijg je helemaal geen inwendig onderzoek, uitstrijkje en hoef je al helemaal je borsten niet te laten controleren. Gelukkig....tenzij je klachten hebt is het wel nuttig natuurlijk!!!

Hier werd enkel de anticonceptie besproken.....wat ik persoonlijk grote onzin vond. Ik weet genoeg van anti conceptie en ben gewoon bij dezelfde vorm van anti conceptie gebleven. En als ik daar vragen over heb bel ik wel. Ik stond in 5 min buiten. Terwijl ik bijna een uur heb moeten wachten met mn kleintje omdat het spreekuur uitliep.

Bij een tweede ga ik dus echt niet meer op nacontrole. Ik vond dit grote onzin (persoonlijk), want had geen klachten en/of vragen.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 12:14
Loekie

Ben vrijdag dus op controle geweest/

Ik werd gewogen en moest in een potje plassen.

De gyn heeft dan mijn litteken bekeken, een echo gedaan of er niks is achtergebleven in de baarmoeder en een uitstrijkje genomen.

Loekie

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:16
reb

@ jojo
uitstrijkje wordt hier in België aangeraden om jaarlijks te laten nemen voor het vroegtijdig opsporen van baarmoederhalskanker!!
De na-controle is een geschikt moment hiervoor.

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 15:12
Miranda

Pff dat heb je hier echt niet in NL....ik kwam bij gynae in amsterdam voor vruchtbaarheids onderzoeken...en hij zei zullen we meteen een uitstrijkje doen...hoelang is het geleden...ik zo huhuh een uitstrijkje...nog nooit gehad bij mijn eigen gynae in zuiden van het land.....hehe. Ook de huisarts heeft het daar nog nooit over gehad, zegt die gynae in amsterdam : oh maar dat is heel belangrijk hoor!!

Verschil is er zelfs al in NL zelf.....

Groetjes,
Miranda

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]