< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » vanaf wanneer overdag boven in bedje?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
vanaf wanneer overdag boven in bedje?
06/07/2008 @ 10:52
ike28

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ons zoontje is 5.5 maanden. Hij slaapt zowel in de voormiddag als in de namiddag nog in zijn parkwieg.
Nu vraag ik me af vanaf wanneer je hem best in de namiddag boven te slapen legt.
Maar wat als hij maar even slaapt? Soms slaapt hij een halfuur, soms 2u.
Ik heb wel schrik dat hij dan 's avonds niet zo gemakkelijk meer in zijn bedje wilt. Nu is dat steeds zonder huilen.....overdag huilt hij regelmatig.

groetjes
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:13
miesje

wij hebben onze zoon vanaf dag 1 met alle slaapjes boven in zn eigen bedje gelegt!
de eerste dagen dacht ik ook leuk,beneden slapen,maar op 1 of andere manier is er altijd geluid beneden waardoor ze vaak niet zo goed kunne slapen!
boven op hun eigen kamer is het rsitig en stil!
zo leren ze dat boven is om te slapen,beneden is om te spelen!
zo leren ze ook dat hun kamertje is om te rusten,zonder prikkels enz!!
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 11:19
M

hey

hier slaapt hij overdag ook nog beneden. hij is nu 6maand.
bij de onthaalmoeder mogen ze maar vanaf 6maand naar boven, omdat dit zo moet van kind en gezin.
ook vind ik het gemakkelijker dat hij beneden slaapt, ik mag alles doen, stofzuigen, afwassen, tv mag spelen, hij slaapt er allemaal door, zo leren ze ook met omgevingsgeluiden om te gaan.
ik denk wel dat hij vanaf één van deze weken naar boven gaat om te slapen overdag. hier savonds ook geen huilen als hij in bed moet.
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:50
greet

onze slaapkamers zijn gewoon beneden. jesse slaapt vanaf zijn 3 maanden in zijn bedje , zowel voormiddag , namiddag als vooravond ...
als ik merk dat hij moe wordt , leg ik hem in zijn bed. ik blijf er niet voor thuis , hij valt ook makkelijk in slaap in zijn buggy. savonds gaat hij nog even makkelijk slapen als overdag.

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:52

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vanaf dat onze dochter 3 maanden was, is ze voor al haar dutjes naar boven gegaan, ook al duren ze maar een half uur. Ze weet wat er van haar verwacht wordt als je ze naar boven brengt, rusten, en ik vond dat ze het snel geleerd had !

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 15:54
Kelly

Hier ook vanaf de eerste dag in zijn bedje in de slaapkamer (behalve wanneer er bezoek langs kwam). Nu ligt hij vaak in zijn bedje te rusten. We denken dan dat hij nog slaapt en sluipen dan de kamer binnen als we iets nodig hebben maar veel ligt hij gewoon met zijn oogjes open te rusten. Hij lacht dan eens en draait zijn hoofdje in de andere richting en rust verder.

Groetjes
Kelly

[Laatst gewijzigd door Kelly - 07/07/2008 @ 06:44] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:17
Geja

Hai,
Tygo heeft best lang s middags beneden geslapen. Een hazedutjes kindje. Kwartiertje hier, half uurtje daar.
Op een gegeven moment ging hij naar boven. Soms gaat het wel, soms helemaal niet.
Maar beneden is bij ons altijd lawaai. Hij schrok bijna altijd wel wakker van een bepaald geluid. Nu hij boven ligt slaapt hij in ieder geval zo af en toe een gat in de dag. Dat zou beneden nooit gelukt zijn door lawaai. Ik bied hem nu in ieder geval de gelegenheid rustig te kunnen slapen. Wat hij daar dan mee doet? Zijn keuze

[Laatst gewijzigd door Geja - 07/07/2008 @ 09:23] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:27
Cindy VM

Hallo,

Wij hebben ons dochter pas om ong 7 maand naar boven gedaan omdat ze overdag een onreegelmatige slaper was (soms kwartiertje, soms half uur, soms ook een dik uur,...) dus uit gemakzucht hielden wij haar beneden. Toen we ze naar boven gingen leggen overdag was dat in het begin zware miserie. Madam was dat overdag niet gewend om daar te moeten slapen en dat heeft toch een week ong geduurd voor ze het aanvaarde. In het begin dikwijls huilen tot en met. Dus dan was het haar gaan sussen, troosten, zoentje en tutje geven en terug neerleggen. Dus eigenlijk vind ik dat we haar te lang beneden hebben laten liggen, met een tweede heb ik gezegd tegen mijn partner dat die vanaf haar 3 maand zeker naar boven moet.

Grtjs,
Cindy

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:28
Joyce1982

wij hebben onze zoon ook vanaf de eerste dag in zijn bedje gelegd, alleen als we gewandeld hadden en hij lekker nog lag te slapen dan lag hij in zijn wagen....
ik zou je kleintje gewoon lekker in zijn eigen bedje gaan leggen, over een paar mndje is hij toch uit zijn wagen gegroeid

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:13
Bieltje

Online Status
Hey,
Aurélie was net geen 4 maanden toen ik de wieg beneden weggedaan heb en haar boven gelegd heb overdag. Eerst een paar keer geprobeerd met de wieg hier nog beneden en toen ze het een dag of 3 wou doen (eigenlijk vanaf de eerste keer wou ze boven slapen) heb ik de wieg weggedaan.
Gewoon eens proberen en dan zie je wel of het lukt of niet.
Groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:04
kelleke

hey

ben dit ook bij yarno vrij snel beginnen doen ,denk vanaf 2 maanden ofzo, omdat hij eigenlijk geen ritme en rust vond.nu met het 2de op komst ben ik ook van plan van ze samen boven hun middagdutje te laten doen.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:30
knuffel

Onze dochter slaapt in haar bedje sinds ze groentepap krijgt, denk vanag haar 4 maand.

Eerst lag ze ook beneden maar op de duur worden ze alerter en sliep zij bijna niet meer overdag met als gevolg savonds een super lastig en oververmoeid kindje dat niet meer wou of kon slapen.

Dan zijn we begonnen met haar in haar bedje te leggen en altijd het zelfde ritueel. warme handjes = moe.
Dan zeiden we tegen haar : Nena is moe, we gaan dodo doen,
tutje in, slaapzak aan en naar bed, in bed nog muziekje en als dat gedaan is, slaapt ze. Nu slaapt zij in voormiddag nog 2u, na groentepap 2u, soms 1u,na fruitpap ook 1 a 2u. En 'savonds krijgt zij badje, flesje en opnieuw bed in tussen 8 en 9 en ze slaapt tot 7 a 7.30u.
Ook slaapt zij sindsdien in haar eigen kamertje want in het begin sliep zij nog bij ons maar werd snachts ook meer wakker (van ons, denk ik), meer geluid in de kamer. Nu ligt zij lekker rustig.

gewoon een regelmaat opstellen en dan gaan ze ook makkelijker slapen en leren ze ook wakker in bedje te gaan en in slaap te vallen. Ze weten op den duur wel wat er van hen wordt verwacht.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:25
Nele

Online Status
Liam slaapt sinds zijn 10 weken boven... beneden slapen lukte voor hem niet goed (altijd hazeslaapjes) sinds hij boven slaapt, slaapt hij overdag veel vaster.
Heb hem wel nooit laten wenen. Als slapen niet lukte ging ik hem troosten en desnoods terug eventjes naar beneden zodat hij zeker geen afkeer ging krijgen van zijn bedje omdat het 's nachts ook goed ging.
Dit is prima gelukt.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 18:53

hier ook van zijn 3 maand boven, wel enkel zijn middagdutje.
in de voormiddag doet hij dutje in parkwieg rond uur of 1o als die begon oogjes wrijven, middag boven, 1,5 uur is dat meestal en na zijn fruitpap ook in parkwieg. en savonds zijn bedje in voor uur of 12 voor de nacht. hij heeft nooit afkeer gehad vanzijn bedje en als die in parkwieg slaapt doe ik iets boven of in de keuken dat die half uurke kan rusten.

groetjes petra

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 19:41
sarah

hier slaapt kylian vanaf zijn 4a5maand in zijn kamer voor zijn middagdutjes. Hij is het zo gewoon en gaat zonder problemen slapen,zowel s'middags als s'avonds.

gr Sarah

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 20:59
c-ke

Tess heeft tot haar 4 maand ongeveer in de familiewieg beneden geslapen, maar die werd te klein. Ze slaapt nu al bijna 2 maand in haar bedje boven, en dat gaat super.
Ik had er ook wat bang voor, en deed in het begin overdag geen slaapzak aan, om een verschil te tonen tussen overdag slapen en 's nachts slapen, maar dat was geen doen, dan draaide en keerde ze zich. uiteindelijk maakt het voor haar niet uit. Ze gaat 's avonds nog steeds even graag slapen, en overdag slaapt ze nu beter en zonder probleem.
Wanneer ik haar overdag boven in bed leg, zorg ik dat ik boven nog wat te doen heb, een wasje plooien, de badkamer poetsen..., tot ze slaapt. Dan ga ik gewoon naar beneden, en de volgende keer dat ik dan moet gaan kijken is meestal wanneer ze echt wakker wordt, en dus uit bed wil.

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 16:07

hoi,

Ik leg mijn dochter al vanaf anderhalve maand s'middags boven, haar hele kamertje is donker en dat weet ze gewoon dat ze moet slapen, want als ik haar beneden laat liggen slaapt ze niet.

groetjes lyd

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 16:40
Kaatje

Floor slaapt ook haar slaapjes al een paar weken boven. Ik heb haar park zelfs al niet meer opgedekt als bedje, maar als speelplek, wat ze nog niet echt kan hoor Boven slaapt ze uren, beneden, kwartiertjes...

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 12:14
Nathje

Hallo,

Door dit topic te lezen, ben ik ook overstag gegaan. Mathis slaapt sinds vandaag (nu 15 weken) boven in zijn bedje. Hij schrok vaak wakker beneden van geluiden, onze hond loopt hier ook rond en dat getik op de laminaat zorgde ervoor dat hij niet echt diep sliep. Ik liep ook op de toppen van mijn tenen om hem niet wakker te maken. Nu ligt hij boven, ik heb zijn tutje en doekje gegeven net zoals 's avonds en hij is zonder problemen vertrokken. Kan ik eindelijk de babyfoon eens gebruiken .

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]