< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » kuren 2-jarige

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
kuren 2-jarige
06/07/2008 @ 20:22
mama

Onze zoon van 2 heeft soms ongelooflijke kuren. Vooral als we elders zijn. Als het hem niet zint, begint hij heel hard te krijsen en gillen. En dat kan wel een tijdje duren. Ik probeer me dan niet druk te maken (ook al hoor ik de opmerkingen van anderen, ook van familie). Ik zie hem heel graag, maar op zo'n momenten denk ik toch 'komt er ooit een einde aan deze fase'? Meestal ben ik heel trots op hem, maar op zo'n moment zijn mijn gevoelens dubbel: zie ik onze kleinste (enkele weken oud) toch liever omdat hij zo rustig en gemakkelijk is, hoe kan ik onze oudste ook graag zien tijdens deze momenten en periode? Hoe kan ik hiermee het beste omgaan?

Ook de opmerkingen van de schoonfamilie vind ik heel moeilijk. Altijd de vergelijking met zijn neefjes die veel rustiger zijn, veel braver, niet zo heftig reageren, ...
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 08:30
BDY

Online Status Bekijk profiel
Mama,
Yenna (wordt in augustus 2) heeft ook zo van die kuren! Ze kan soms ook ongelooflijk hard wenen en op de grond gaan liggen als ze haar zin niet krijgt! Zo is ze zelfs al een paar keer bij ons op straat gaan liggen (geen drukke straat hoor!!), omdat ze ofwel mee naar binnen moest ofwel niet mocht gaan fietsen en achter in onze hof gaan spelen. Dat vind ik dan ook vervelend, omdat andere mensen denken dat ze zo'n vervelende is, hoewel ze dat enkel heeft als ze haar kuren heeft. Ze kan toch ook ZOOOOOOOO lief en flink zijn! Dat zijn dan de dingen waar ik me aan optrek!
En ook het feit dat iedereen zegt: "ik ben twee en ik zeg nee!", dus iedereen weet dat het de leeftijd is. Maar ik kan me soms ook wel ergeren aan de uitspraken van familie of vrienden, dat ze dat bij hun kindje niet zo erg hebben gehad op die leeftijd! Maar als ik dan mijn schoonmoeder hoor, heeft mijn man dat vroeger ook gehad, dus ze heeft het van hem!!
Groetjes,
BDY

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:52
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

hier ook eentje hoor... komt wel niet zo vaak voor maar toch. bij ons gaat hij nu eigenlijk wel niet op de grond liggen maar in kwakjeshouding (zo noemt mijn vriend dat) zitten. dan zit hij op zijn hurken en dan begint die te wenen. maarja. ergens anders heeft hij dat nu niet zo veel maar thuis kan hij dat wel al is hebben. maar dan zeg ik gewoon, als je gedaan hebt met wenen mag je een kus komen halen en dat helpt hier meestal wel. hier zijn we natuurlijk nog niet bij de 2 jaar... dus het kan nog komen é.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:45
isje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ons zoontje is een erg lieve, flinke jongen en heb er meestal geen problemen mee maar als hij iets niet alleen mag is hij niet meer te doen. Hij legt zich op de grond met zijn poep omhoog en begint te roepen en te wenen. Je ziet dan de mensen kijken en je hoort ze ook commentaar geven maar ik kan hem moeilijk alleen laten stappen langst een drukke baan.
In het begin reageerde ik op zijn gedrag maar nu negeer ik hem. Ik zorg wel dan hem niets kan gebeuren. Meestal stopt hij er direkt mee omdat hij geen aandacht krijgt. Als hij flink is zeggen we het hem wel dan krijgt hij wat extra aandacht.
Naar het schijnt is het een periode die overgaat, alleen heeft de een het wat erger dan de andere.

De opmerkingen van de schoonfamilie ken ik. Heb hier ook zo'n "lieve" schoonfamilie. Probeer je van die reacties weinig aan te trekken. Ik hoor al sinds de geboorte van Arjen dat zijn neefje, dat 5 maand ouder is, in alles beter is.

groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:47
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey isje...

wat een stomme opmerking van je schoonfamilie... das toch normaal dat het neefje meer kan en mss sommige dingen meer kan is ook ouder é. ik zou mij er niks van aantrekken hoor. bij mij is het de laatste tijd ook oor in en oor uit. mijn zoontje is ook zo dat hij alles alleen wil doen en ik laar hem dat dan ook maar doen gelijk uit een gewoon glas drinken en van die dingen. en dan krijg ik de reactie van mijn schoonfamilie dat hij nog te klein is om dat allemaal te doen dan benk ik foert !!!!

dat alleen lopen op straat valt bij ons goed mee hij wil alleen alle bloemekes aanraken. vind da zo spectaculair.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 19:55
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Yenthe krijgt ook een eigen willetje hoor.
rond 2 jaar heb je de peuterpuberteit he....
Ik zit er ook in al is Yenthe ni extreem.
Gewoon af en toe is krijsen en huilen als hij iet ni mag van ons ofzo.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]