< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Gevoelens negatief

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Gevoelens negatief
06/07/2008 @ 21:54
Ikke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey iedereen!

Ik ben nu 25 weken zwanger en er gaat vanalles door mijn hoofd.

Kwaaltjes heb ik tot nu toe niet gehad, maar ze beginnen wel te komen. Als ik lang zit, krijg ik pijn in de plooi tussen mijn buik en mijn borsten. Als ik me dan recht zet, krijg ik pijn in mijn rug... Een aangename positie om te zitten heb ik nog niet gevonden.

Mijn kleintje voel ik sinds 3 weken bewegen, de placenta ligt achteraan, dus dat is positief. Toch voel ik mijn kindje niet frequent. Af en toe is heel hevig, dan zie ik mijn buik bewegen. Maar meestal is dit vrij onderaan, niet zo hevig, nog altijd de plopjes van in het begin. Ik voel dit ook niet vaak, dat vind ik wel jammer.

De kilo's komen er te snel bij. Ik ben al 10kg bijgekomen en was voordien al niet dun. Dit stemt me niet zo gelukkig... Er zijn nog 15 weken te gaan, dus nog meer gewicht op komst???
De reacties van andere mensen zijn ook wisselend. Sommigen vinden dat ik mooi zwanger ben, anderen zeggen dat ik al veel te dik ben voor 25 weken..
Door die kilo's komen de striemen ook tevoorschijn. Ik had gehoopt hiervan gespaard te blijven, maar helaas. De gyneacoloog heeft ook gezegd dat ik hier niets aan kan doen, middeltjes van de apotheker helpen volgens hem niets.

Zucht. Ik voel me niet zwanger, tenzij op het moment dat ik mijn kleintje voel of iemand me over mijn zwangerschap aanspreekt.
Heeft iemand hier tips of goede raad voor?

Groetjes,
Ikke

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 22:01
Hola

Online Status
Relaxen, genieten en zeker niet door anderen laten beïnvloeden.
Geen zwangerschap is dezelfde. Maar vergeet niet te genieten, anders duurt het namelijk nog erg lang tot de 40 weken.
Trouwens niet gebaseerd op ervaring, ben pas net zwanger van mijn eerste. Dus doe er mee wat je wilt ;-)

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 22:28
dido

Online Status
Hoi hoi,

K weet precies hoe je, je voelt! K voel me ook echt alleen zwanger als iemand anders er over begint of als ik mn kleintje voel, en dat is nog niet echt vaak dat ik hem voel! Ook heb ik al een enorme buik volgens de meeste mensen! Nog 1 iemand die zegt dat ik wel een erg dikke buik heb en ik ga ontploffen volgens mij!

Maar voor ons kleintje hebben we alles over natuurlijk!! Probeer er gewoon zoveel mogelijk van te genieten en laat de mensen maar zeggen wat ze willen. Er gewoon zo weinig mogelijk van aan trekken, al is dat makkelijk gezegd dan gedaan! ( Ik kan het weten!)

Veel plezier nog tijdens je zwangerschap en geniet maar van je kleintje in je buik!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 05:47
evi

hey,

hier nog eentje die weet hoe jij je voelt! die kilo's beginnen er ook aan te komen, ik heb wekenlang op 5kg gezeten maar sinds 2 weken (man was in congé)vliegen ze ook eraan, ik zit nu bijna op 8kg en ik wordt er gewoon zot van!!! volgens de mensen ben ik enorm zwaar voor 6maand, en ik kleed me volgens hun veel beter sinds ik zwanger ben (zijn de zelfde kleren, buiten een paar zwangerschapsbroeks die dezelfde kleuren dragen als mijn vroegere kleren) voor hun mss een compliment dat ze geven maar ik wordt er zo van in de grond geboord!!
ah was ons ventje er nu maar al want ik weet zeker als we die in ons armen sluiten, we het leed helemaal vergeten!! kzou zeggen geniet zoveel nu je nog kan, en laat de moed niet zakken! ( als is het beter gezegd dan gedaan)

groetjes

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 07:26
Ex

Hallo, ik ben 24 weken zwanger van onze derde en hoor net het omgekeerde: Onlangs kwam er een collega heel verbaasd naar mij en vroeg toen: ik wist niet dat jij zwanger was! En nog meer collega's die dat komen zeggen. En wat ik ook constant mag horen: voor een derde heb jij wel een erg kleine buik, ik had ook wel gedacht sneller dikker te worden, niet dus... je ziet wel dat ik zwanger ben, maar gezien mijn jeugdige leeftijd ( 24) gaan er veel van uit dat het natuurlijk een eerste is en vinden ze de grootte van de buik normaal, tot ze natuurlijk horen dat ik al wel wat ervaring heb

trek het je allemaal niet aan, doe ik ook niet.
geniet er van, het is zo weer voor bij

ervaring he

succes met de bevalling en je hoeft een kleintje niet constant te voelen, mss gewoon even de ritme van je kindje ontdekken? de mijne is elke morgen samen met mij wakker, maar gedurende de dag voel ik ze niet zo vaak, maar de volgende morgen weer wel...
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:16

hey

ja hier ook
van robbe droeg ik echt in een tonneke, en als ik beviel op 37 weken en de eerstek eer buiten kwam met robbe keken ze mij zo aan van, is dat jouw kind? was jij zwanger??
nu draag ik echt naar voor, heb al een dikke buik ben precies 7 maand ver en nogthans nog maar 2 kg bij maar lijkt of ik er 10 bij ben pfff.
nu ik voel me wel beter in deze zwangerschap dan in die van robbe
daar was ik 5 maand constant ziek, dan moe en toen aan 7 maand ernstige lichaamsproblemen. en ik was het echt kotsbeu.
nu nog niet ziek geweest, maar ik voel me echt ne walvis.
van seks komt er ook niks in huis, ik heb er wel zin in maar geen moed om eraan te beginnen en ventje weet ook niet goed om eraan te beginnen, ja wat ook normaal is ik ben 2 jaar op rij zwanger. en om je vrouwelijk te voelen moet je toch seks hebben vind ik.
van mij mogen die 20 weken ook snel voorbij vliegen zodat ik onze kleine meid in armen heb.
dan zal ik ook veel werk hebben 2 jonge kinderen maar ik zal me tenminste zo geen walvis voelen

maar idd genieten van zwanger te zijn want die weken vliegen voorbij en dan als je bevalt mis je echt die dikke buik en bewegingen.
ik voel haar ook nog niet constant, en van robbe vloekte ik soms eens van lig eens stil !! en zo is het altijd iets

trek je niks aan van wat andere denken, als je dikke buik hebt is teken dat je kindje verder vooraan in de buik ligt als achteraan en dat klopt ook wel want placenta neem de plaats in achteraan.

dus genieten meid !!!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:21
Neeltje

Online Status
Hallo,

Ik hoor ook al m'n hele zwangerschap dat ik dik ben (echt letterlijk: je bent toch dik hoor!, geweldig...) en of ik er zeker van ben dat het geen tweeling is en nog meer van dat leuks.
Ben al heel vlug bijgekomen, had op 13 weken m'n eerste zwangerschapsbroek aan en zit nu aan 20kg erbij (nog 10 dagen te gaan). Zelf heb ik er ook niet echt een verklaring voor, heb wel veel vocht dus dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Bij mij zit er ook geen regelmaat in de beweging van de baby. Ben plopjes beginnen voelen rond 20weken maar het heeft dan toch nog wel enkele weken geduurd voor het heviger werd. Maar het scheelt echt van dag tot dag. Denk vanaf een 30 weken dat je het echt zag bewegen, dan is er soms precies storm op zee! Maar ook dat is niet dagelijks (het gevoel wel)

Trek je niet te veel aan wat anderen zeggen, hoe vervelend het ook kan zijn en beleef je zwangerschap op jou manier!
Als ze rondom mij met hun verhalen afkomen ben ik regelmatig selectief doof

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]