< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » spuiten tegen speen, wie??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
spuiten tegen speen, wie??
07/07/2008 @ 10:26
Nes

Online Status
Enkele weken na men bevalling (half jaar geleden)kreeg ik last van speen (inwendig). Ik heb toen medicatie gekregen, suppo's met cortisonen in. Dit hielp zolang ik ze nam en daarna werd het weer erger. Nu ben ik een maand geleden bij de huisarts nog is langs geweest en toen heeft ze eens 'gevoeld' en ja, omdat het inwendig is, is het moeilijk om zo via medicatie weg te krijgen. Zij stelde voor dat ik spuiten liet zetten. JA HALLO, om het cru te zeggen 'Spuiten in m'n kont'. Wie heeft dit ook al laten doen, want ik ben doodsbang, denk wel dat ik een kleinzerige ben op dat gebied. Gewoon niet weten wat er komt. Bij een beavlling was dat ook wel, maar daar moet je door. Eens het in gang is, kan je nimmer terug , maar die spuiten, pffff dat zie ik echt niet zitten zene!
Iemand ervaringen?? Positieve of negatieve?

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:23
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier iemand die het elk jaar laat doen... en helemaal niet pijnlijk!
Ik ga altijd in Bonheiden en ben er enorm tevreden van.

Wat doen ze?
Ze wrijven je aars in met heeeeel veel glijmiddel en dan brengen ze een instrument in waarmee ze je aars wat opensperren. Niet pijnlijk!! Echt waar, en het is niet alsof ik elke week anaal 'gepakt' word, bij wijze van spreken. Dat glijmiddel zorgt ervoor dat je echt geen last hebt (alleen wel pijnlijk als je een kloof hebt bovenop het speen).
Dan kijkt de dokter met een felle lamp en een cameraatje naar binnen om te zien waar ze moeten spuiten.
De spuit zelf is klein en je voelt eigenlijk gewoon een kleine prik en dan een drukkend gevoel. Niet pijnlijk, wel vervelend, want ja, je ligt er tenslotte toch in een rare positie en je ader wordt als het ware dichtgespoten.

Ik zou het aan iedereen kunnen aanraden en niemand hoeft er schrik voor te hebben. Is zo een kleine ingreep en je klachten zijn na een dag verdwenen, ontzettend de moeite waard in vergelijking met de last die je hebt van aambeien!

DOEN!! en succes, ik ben nog aan het wachten tot na de bevalling en dan is er verlichting in zicht...

Vermoedelijke bevalling op 09/08/2008.
Al 41 weken en 6 dagen zwanger (104.65% ver), nog 1 week te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 13:59
Nes

Online Status
Hey Kaatje,

Hoe vaak heb je dan moeten laten spuite, is dit eemaal?
Bij wie heb je dat laten doen in Bonheiden? Mijn huisarts had me iemand in Somedie aangeraden in Heist op den Berg.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:52
Kaatje

als de aambeien niet te groot zijn, volstaat 1x spuiten voor er voor een hele tijd van verlost te zijn. Bij mijn mama hebben ze echter al eens 2x moeten spuiten.
Ik ben al de hele dag aan het piekeren over de naam van de dokter en hij springt me niet te binnen... hij doet ook andere dingen naast proctologie, een oudere man, zeer rustig en legt elke keer weer uit wat er zal gebeuren.
Ik zoek het op en laat het weten!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 15:55
Kaatje

Dr Van Olmen, Imelda te Bonheiden, maar specifiek voor proctologie (moet je erbij zeggen). Consultatie op maandag en vrijdag denk ik.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 17:42
Nes

Online Status
Bedankt kaatje, je hebt me toch al wat gerust gesteld.
Ga jij ook in Bonheiden bevallen? Wie is jouw gyn?

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 09:15
Kaatje

Hey, graag gedaan!
Nee, ik ga in Duffel bevallen met Dr Corveleyn, we wonen nu 3 jaar in Duffel, vandaar... Maar voordat ik hier woonde, had ik een voorkeur voor Imelda, omdat ik een vroedvrouw ken die daar werkt en van vrienden al heel veel goeie dingen gehoord heb.
Ik wens je in elk geval een opgelucht gevoel toe na de ingreep

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]