< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wat is toucheren precies?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Wat is toucheren precies?
07/07/2008 @ 12:07
kristel

Kan er iemand mij uitleggen wat toucheren precies is? Hoe doet men dat? Klopt het dat er dan vingers in de baarmoedermond worden gebracht? (ouch!)
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:16

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
De vk of gyn gaat met een paar vingers bij je naar binnen. En voelt daar of de baarmoeder al open/verweekt is. Als het open is voelt ze hoeveel het open staat. Ikzelf vind het een zeer naar gevoel. (ook omdat ik erg gevoelig ben daar.) Maar goed is voor een goed doel he!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:35
Kiddo

Ik heb over het toucheren door mijn vk nooit te klagen gehad, deze was altijd zacht en vroeg steeds of ik geen pijn had.

Eenmaal in het ziekenhuis bij de bevalling was dat een ander paar mouwen. De stagiair vk deed dat ook goed, maar die ervaren vk, die was een pak minder zacht, die deed pijn, maar ja, tis van moeten he.

Ik ben steeds van in het begin van mijn zs getoucheerd en een geluk, want zo ontdekten mijn vk bij week 30 dat ik vroegtijdige opening had.

Succes ermee!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:22
melissa

Ik denk dat het nagenoeg onmogelijk is om zonder pijn getoucheerd te worden. Het inbrengen van de vingers (ja, meerdere!) voelt aan alsof je vagina opengesperd wordt. Slik! Dat valt al bij al nog relatief mee als je wat wijd bent. Maar hetzelfde onderzoek gaat een stapje verder net voor de bevalling. Ze voelen dan aan de baarmoederopening en dat is ronduit pijnlijk. De vingers worden vervolgens in de baarmoedermond geduwd om te bepalen hoe ver deze openstaat. Ouch! Ik zie er nu al tegenop voor mijn tweede bevalling!
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 13:40
Karin

ik vond t helemaal niet pijnlijk.met sex gaat er toch ook wat in je vagina?
ze voelen idd aan je baarmoedermond.die steekt een vingerdiepte 2 a 3 cm in je vagina uit.ze hoeven weinig te doen om daaraan te voelen.het kan wat gevoelig zijn.bij mij niet overigens.ik voel er zelf ook dikwijls aan.als je ontsluiting hebt kunnen ze er idd iets met de vingers in.dat voel je wel,maar ik vond t niet pijnlijk.
Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 14:23
Siepie

Beste allemaal,

Ik vond het toucheren ook niet echt pijnlijk, ja het was een raar gevoel maar goed. Toch zit er wel degelijk verschil in wie er toucheerd. Bij mijn bevalling hebben er 5 vrouwen mij getoucheerd en de één was vriendelijker dan de andere. Van die 5 vrouwen waren er 2 stagiaires, die waren nog het meest vriendelijk (waarschijnlijk extra voorzichtig omdat ze bang zijn je pijn te doen). Maar ook een zeer ervaren gyn. Tja, die was een stuk minder voorzichtig. Maar goed, het hoort erbij en is ook zo weer voorbij, maak je er maar niet te druk om, laat het allemaal over je heen komen!

Succes!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:27
Dinja

Ik vond het ook wel pijnlijk en niet zo leuk... maar was wel iedere keer blij dat ze kwamen "voelen" hoever ik al gevorderd was hoor.
Keek er dus langs de ene kant tegenop en langs de andere kant keek ik er naar uit
Rare uitleg, ik weet het

Groetjes,
Dinja

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:41
Esterke

Hoi,

Toucheren is inderdaad de gyn of verloskundige die met 2 vingers via je vagina gaat voelen aan je baarmoedermond en hals.

Hij/zij voelt of je baarmoederhals al verstreken is of niet en of je baarmoedermond al opening heeft en of deze al verweekt is of nog niet.

Inwendig onderzoek heb ik nooit erg gevonden, enkel toen ik zwanger was, toen was't daar vanbinnen een heel stukje gevoeliger dan normaal.
Echt pij deed het niet maar het was toch gevoelig en ongemakelijk.
Maar dit is blijkbaar bij de meeste zwangeren.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 06:35
hailey

Online Status Stuur bericht
hey
ik vind het eigelijk niet zo pijnlijk!
ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je vagina volledig ontspant!
groetjes

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:05
Silke

Online Status
Ik vond het toucheren niet echt pijnlijk maar wel erg onaangenaam. Heb de 2 dagen erna ook licht bloedverlies gehad...
groetjes
Silke

Vermoedelijke bevalling op 14/07/2008.
Al 52 weken en 6 dagen zwanger (132.24% ver), nog 12 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 10:14
Cinke

Ik vond het toucheren ook niet echt pijnlijk.
Direct nadien had ik wat bloedverlies, en 8u later lag men zoontje op mijn buik
De gyn mag dit deze keer nog eens doen

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 16:59
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

ik kom uit NL en hier wordt je dus normaal gezien nooit getoucheerd voor de bevalling! Dus de eerste keer dat ik getoucheerd werd was tijdens de bevalling.

Ik vond het totaal geen pijn doen en ook helemaal geen onprettig gevoel. Alé niet dat ik het juist fijn vond, maar je snapt wel wat ik bedoel
Maar dit kwam misschien ook wel doordat je dan pijn hebt van de weeen.
En daar bij denk ik ook dat het er veel mee te maken heeft of je goed kan ontspannen. Mijn verloskundige was namelijk erg vriendelijk en legde echt alles uit wat ze ging doen en vroeg of het ging of niet.

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 17:47

Een week voor mijn bevalling heeft de gyn voor de eerste maal get. Ik weet dat het een beetje raar voelde maar zeker geen pijn deed.

Met de bevalling zelf komen ze normaal elk uur even voelen. Maar op dat moment doen je weeën meer zeer en voel je er eigenlijk niets van. Het is natuurlijk niet zo leuk maar het hoort er gewoon bij.

Geloof me! Op dat moment denk je er echt niet aan en denk je alleen maar aan je beebje!

Veel succes!

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:48
Aukelien

Online Status
Het toucheren was een van de dingen waar ik enorm tegenop zag voor mijn eerste bevalling. Maar het viel gelukkig alles mee. Als je je goed kunt ontspannen dan voel je er bijna niks van (geen pijn bedoel ik dan).
Mijn verloskundige had hele kleine handen dus dat was wat lastiger om te toucheren. De gyneacoloog in het ziekenhuis (waar we tijdens de bevalling terecht kwamen) had juiste hele grote handen. En ik kan je echt iemand met grote handen (lees: lange vingers) aanraden Maar helaas heb je die keuze niet....

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 16:41
Astrid

Online Status Stuur bericht
Ik ben ook van Nederland. Bij de eerste tijdens de bevalling getoucheerd, niks van gevoeld. Bij de tweede net voor de bevalling, tja ik vond het dus echt helemaal niet zeer doen.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 16:44
Anoniem

Ik ben getoucheerd vooraleer ik opening had en ik vond het vreselijk pijnlijk. Het leek wel of er een heel hand in verdween (alhoewel dit wellicht niet zo was) :-(

Ik voelde er minder van als ik aan het bevallen was, maar goed, dan is de andere pijn zo aanwezig dat je denk ik niks anders meer KAN voelen.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]