< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Inleiden met tabletjes... ervaringen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Inleiden met tabletjes... ervaringen?
08/07/2008 @ 09:27
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Woensdag word ik ingeleid. Mijn baarmoederhals is nog niet verweekt en heb slechts 1cm opening. Vandaar dat mijn gyn het eerst wil proberen te verweken d.m.v tabletjes op te steken.

Bij wie is dit ook zo gebeurd en hoe verliep dit? Is er kans dat de tabletjes hun werk niet doen en je weer naar huis kan?
En hoe verliep de rest van de inleiding?

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:30
yukie

Online Status Bekijk profiel
beste,

ik heb dat ook gehad in april heb 2,5 pilletjes gekregen maar hielp niet echt er was niet echt veel opening dus heb gewoon infuus gehad en die hielp echt goed.

bevalling was eerder begonnen dan dat ze verwacht hadden, want was al 14 dagen te laat.

succes

groeten,

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:43
petitje

Online Status Stuur bericht
hallo

ja ik heb hier ook ervaring mee. Ik had ook geen opening, en geen verweekt bmh maar mijn beebje groeide niet goed en ik zou zowiezo op 41 weken ingeleid worden. Ik vroeg toen waarom nog een week te wachten, die stress en spanning kan ik wel missen en toen stelde de gyn voor om het de dag erop ( ik was toen dus echt 40w en 1 dag ver) al eens te proberen met een tabeltje, zien wat dat gaf.
Bij mij hebben ze smorgens om 7.30 een tabletje opgestoken. De gyn had gezegd ( de dag ervoor bij het consult) dat als dat niet werkte, ik eerst weer terug langs haar moest voor verdere stappen, ik had tenslotte nog een weekje..
ik heb toen een uurke aan de monitor gemoeten neem maar tot een uur of 9 waarbij er niks te zien was.
Toen mocht ik er 2u vanaf, beetje rondlopen enzo, we zijn toen nog rap naar de supermarkt geweest op 5min, binnen t half u waren we terug, en wat gaan drinken in t cafetaria, ik voelde nog niks.
Rond 11.30 hebben ze mij terug aan de monitor gelegd voor een uurke.
Zo rond 12.30 begon ik een druk op mijn blaas te voelen, t gevoel dat ik nodig moest plassen dus belde of ik eraf mocht, nog effe zeiden ze ( t was natuurlijk net middag en best druk).
Uiteindellijk is zo ergens tussen 13.15 en 13.30 mijn water gebroken, toen mocht ik er toch vanaf haha.
De vroedvrouw zei dat ze t niet meer verwacht had want dat ze mij eigenlijk naar huis gingen sturen er was op de monitor toch nog niks te zien geweest. Ze hadden al contact gehad met de gyn en die zei stuur ze na de middag maar naar huis...
Ik ben toen gaan douchen en daarna kreeg ik dus hevige buikkrampen, weeen dus.
Ik had 2cm maar vroeg al om bloed te trekken enzo voor de epidurale die de gyn mij had aangeraden ( omwille van de inleiding).
Ik had echt hevige buikkrampen die doortrokken tot in mijn rug en benen en heb eigenlijk tot dat ze me kwamen halen voor de epidurale ( moesten zelf naar de anesthesist in t ok) op de wc gezeten, leeg was ik dus wel haha.
het was toen ongeveer 14.45 toen ik daar lag voor mijn epi, ik zei de hele tijd dat ik de baby voelde maar dat kon niet volgens hen met 2cm...
de anesthesist werd ongeduldig en vroeg of ik nu die epi nog moest of niet, vermits ik zeer had zei ik gelijk ja zet maar.
gelijk daarna heeft de vroedvrouw gecontroleerd hoe ver we waren en ze voelde de baby al, ze zei 'mevrouw u gaat zodadelijk bevallen', de anesthesist werd gevraagd de verdoving stop te zetten en toestemming om de recovery over te slaan en gelijk naar de bevallingskamer te gaan..
ik schrok daar wel erg van want niemand had mij verteld dat t zo rap kon gaan, ik was echt in de waan dat t nog een 10tal uur ging duren, ik had toch nog maar een uurke weeen...
ik was daar om 15u en om 15.07 met 2x persen is mijn zoon geboren.
Het kan dus heel snel gaan!
Ze weten niet of dat t zo rap gegaan is door de inleiding of door t spontaan breken van mijn water... tja dat zullen we nooit weten,
ik ben alleen heel erg blij dat ze me niet naar huis gestuurd hadden en dat mijn water in t zh gebroken was en niet in de supermarkt ofzo.
Succes morgen en als je nog vragen hebt...

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:53
sil

hallo,

ik heb ook van die pillen gehad.
ik was er maar 1 nodig normaal wordt er 3x een pil gestoken.
mijn vliezen waren gebroken boven in de buik maar ik kreeg geen weeen.
ik had alwel 2,5cm opening.
ze hebben bij mij om 10:30 s'morgens de pil gegeven en zou om 16:30 weer 1 krijgen als er nog niks gebeurde maar dat hoefde niet.
want de weeen begonen om 14:30 en toen verliep alles heel snel.
mijn dochtertje is om 19:50 geboren dus het was een hele vlotte bevalling.
ik heb geen weeen opwekkers gekregen via infuus omdat ik die niet mag hebben in verband met een eerdere keizersnede die ik heb gehad van mijn zoontje.

alvast heel veel succes met de bevalling.

groetjes sil.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 09:55
Yvette

Wel grappig te lezen, ik heb een half verkorte bmh, verweekt, en 1 cm. opening, en daar kunnen ze bij ons dus niet op inleiden. Dat is te weinig. Ze kunnen wel proberen gel te gebruiken, maar ze zeiden mij dat het vaak niet lukt. Ws. moet ik gewoon wachten dus op de bevalling die zichzelf aankondigd (is ook het beste zeggen ze in het zh) maar dat vind ik soms wel lastig, omdat ik al 3 weken weeen heb, die niets doen, ik daardoor slecht slaap en het wel zat ben nu...

We blijven er maar positief onder he!

Liefs en succes morgen!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:08
Lara

ik was 41 weken ver en mij hebben ze ook proberen in te leiden met een tablet, ik had niks opening en geen verweekte baarmoederhals. om 6.00 opgestoken en om 12.00 was er nog helemaal niks gebeurd. toen heb ik een keizersnede gekregen omdat ze niet meer konden doen omdat ik al eens een keizersnede gehad had. veel succes morgen!
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 11:55
bobien

Op 39 weken is mijn water gebroken en had ik met moeite 1 cm opening maar baarmoederhals nog niks verweekt en niks weëen. Dus 's avonds om 12h tabletje opgestoken om de baarmoederhals te verweken. Ze zeiden er nog bij dat ik daar geen weeën van ging krijgen en als de bmh genoeg verweekt was dat ze dan een infuus gingen geven om weeën op te wekken. Jaja, om 2h 's nachts weeën gekregen maar die haalden niet veel uit. Gans de dag weeën maar zonder resultaat. Om 6h en op de middag nog een tabletje en meer en meer weeën maar geen resultaat ... In de late namiddag hadden ze gezegd van we laten u met rust tot vanavond 12h en we proberen opnieuw. "Probeer wat te slapen" was altijd hetgene ze zeiden. Probeer maar eens te slapen als je om de 4 minuten weeën hebt. En dan uiteindelijk naar te avond toe meer en meer weeën gekregen en om 10h (na 20uur dus) een verweekte baarmoederhals en 3 cm opening. En dan kon ik eindelijk een epidurale krijgen! 's Morgens om 9h50 is uiteindelijk ons meisje geboren na meer dan een uur persen (na 32h dus).
Het kan inderdaad alle kanten op bij een inleiding. De gyneacoloog had voor het inleiden gezegd "ik wil er geld op inzetten dat het voor morgennamiddag is". We hadden het beter gedaan!

Succes, Bobien.

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 12:12
Mevrouwtje

hoi,
hier in een inleiding omdat ik 9 dagen overtijd was en bleef steken op 1 cm.
's avonds moeten binnen gaan, en dan 's nachts op 2u eerste pilletje... Geen resultaat.
Tweede pilletje om 6 uur, halve centimeter opening erbij.
Om 9 uur dan toch maar mijn water gebroken, en infuus aangehangen.
En vanaf toen is alles vlot gegaan...
Voor mij een droombevalling!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 17:16

hoi ik ben van mijn jongeste zoontje ook moeten binnen gaan voor een inkeiding k had dan nog maar 1cm opening de gyn heeft bij mij maar 1tabletje opgetoken en een kleine twee uur later was hij er al

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 17:31

hier minder ervaring met de tabletjes zal mss zijn omdat het redelijk vroeg was ik ben op 37 weken in geleid omdat het niet goed ging met robbe hartslag ging van laag, de hoogte in enzovoort en ze hadden schrik voor zijn gezondheid.
3 pillekes die lichte weeen gaven, had al 4 cm voor ze eraan begonnen. infuus gestoken in de namiddag omdat ik er al 8 uur lag en niks veranderde, door infuus ging het nog slechter met robbe en moesten ze deze stop zetten, ik bleef maar hangen op 6 cm ! en lag er al 11 uur, gyné besliste dat het een keizersnede werd. ik werd klaar gemaakt en toen gyné na half uurke nog eens voelde zei die we geloven dat die het gehoord heeft want je hebt 10 cm maar ik voelde geen persdrang maar doordat de monitor alarm uitsloeg dat robbes zijn hartslag erg laag was ben ik hard moeten beginnen meepersen helemaal geknipt, met de vacuumpomp op zen hoofdje en meetrekken en duwen met 2 vroedvrouwen op men buik om hem er toch maar uit te krijgen voor het te laat was, ik was bijna flauwgevallen toen hij eruit kwam.
ik hoop zo voor de 2 dat het natuurlijk begint want ik wil geen inleiding meer, was wel voor het welzijn van robbe maar toch !!

groetjes petra

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 18:31
thalie

Online Status
hallo,

ben de dag voor ik uitgerekend was binnen moeten gaan.ik had 1cm.opening en s'avonds na 4!!! tabletjes nog steeds geen verandering!
de volgende dag zijn ze dan mijn water komen breken en een baxter komen steken en toen is t wel begonnen,maar opening heb ik pas gekregen na de epidurale want dan ging het enorm snel!

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 19:57
emma

Online Status
Ik ben ingeleid op 41 w en 2 dagen met tabletjes. Om 6u30 hebben ze het eerste tabletje opgestoken, daarna nog 1 om 7u30 en om 8u30 en om 9u30. Tot 9u45 voelde ik niets maar dan plotseling heel veel pijn. Direct epidurale gevraagd en gekregen. Daarna geen pijn meer. En om 12 u 55 min is Emma geboren.
Die tabletjes moeten ze wel op de juiste plaats steken en dat vond ik nogal pijnlijk. Anders is alles heel goed verlopen.
groetjes en veel succes!!!!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 07:11
Anneke

Het klopt wat Emma zegt. Als ze de tabletjes plaatsen zonder dat je ontsluiting hebt, is het een pijnlijke zaak (en ik kan er van meespreken!). Het tablet wordt immers IN je baarmoedermond geduwd...
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 07:57

Hier met de oudste ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging bij 36,6 weken..Moest om 8 uur binnen komen..Kwart over acht eerste pil..Kwart over twaalf tweede..Toen kreeg ik weeen echter de ctg zag ze niet dus dachten ze dat ze er niet waren..Waarna ik natuurlijk een beetje gefrustreerd raakte..Om kwart over 4 laatste pilletje..Om half 8 s'avonds hebben ze men water gebroken waarna er een draadje op men kindje werd geplakt..Hier konden ze duidelijk zien dat ik echt last had..Hebben dan ook meteen duizend maal excuus aan geboden..Echter om 11 uur s'avonds kreeg ik persweeen en om half twaalf was ze er al..

Had geen opening. En volgens de gyn kon het maximaal 3 dagen duren voor de pilletjes aansloegen..Maar goed bij mij dus al in een dag..

Suc6

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 17:36
Skiemmie

Online Status Stuur bericht
Bij mij is alles ook op gang gezet met een tabletje. Had 3cm opening. Om 8.30 tabletje gekregen, rond 1O.30 water gebroken, hevige weeen. om 13.30 is Kaz geboren. Had ik toen geweten wat ik nu weethad het niet op gang laten zetten. Blijft iets onnatuurlijk als het moet moet het natuurlijk
Groetjes

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 17:42

Hey Dames,

Hier ook even mijn bevinding. Ik zou het niet laten doen. Het blijft altijd beter dat je kindje zelf komt.

Ikzelf heb hetvolgende meegemaakt.

Vrijdagavond begonnen mijn weeën. Zaterdagochtend om de 10, dus naar het ziekenhuis. Ik had toen nog maar 2cm opening en mocht dus terug naar huis. Heel de dag lang wisselde mijn weeën tussen de 5 a 10 minuten. Deze waren draagbaar maar toch niet zo fijn.

's Avonds terug binnen en had toen 4 cm. Dan hebben ze beslist om een tablet op te steken, die miste zijn effect niet. Na een uur hield ik het al niet meer uit. Maar heb het nog zo'n 4 uur uitgehouden en dan om een epidurale gesmeekt. Ondertussen was het al middernacht.

Rond 2 uur hebben ze mijn water gebroken en ben dan uiteindelijk, na 10 minuten persen, om 5 over half zes bevallen van een dochter.

Achteraf bekeken had ik een lange bevalling die zeer zwaar was. Ik was echt helemaal uitgeput. Ik zou dus niet meer kiezen om mijn bevalling op gang te laten zetten.

Maar je doet natuurlijk nog steeds wat je voor jezelf goed vindt! Maar vergeet niet te denken aan je kindje, ook hij of zij moet deze bevalling meemaken.

Veel succes!!!!

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:34
Tiny

Succes met de inleiding!

Onze dochter is 36u na het opsteken van het eerste tabletje geboren, er zijn dus heel wat tabletjes gepasseerd ;-)
Maar ik had geen opening, geen weeën, de baarmoederhals was nog volledig intakt en ons meisje was helemaal niet ingedaald.
Uiteindelijk, bij het persen, na 35,5u bleek dat mijn bekken te smal was, onze dochter te groot en sterrekijker, en toen heeft men besloten tot een spoedkeizersnede over te gaan.
In mijn omgeving snapt niemand dit, maar ik ben toch blij dat ik heb mogen proberen en ik hoop van de volgende keer op natuurlijke wijze te kunnen bevallen!

xxx
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]