< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's uit omgeving neerpelt

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's uit omgeving neerpelt
23/08/2008 @ 14:22
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey iedereen,

Ik ben er ook nog eens geraakt...
Wat een drukte, de school is terug open en ik krijg een groter lokaal, dus heb heel mijn materiaal moeten verhuizen en mijn klas mogen inrichten. Heel fijn, maar ook veel werk...

Noeke, jij woont toch in Neerpelt, he? Heb je er al eens aan gedacht om in Nederland te gaan werken in het onderwijs? Ik ben ook kleuterjuf, en heb ik het begin een jaartje in Eindhoven gewerkt. Je moet eens kijken op http://www.onderwijsvacaturebank.nl Daar staan alle vacatures op, je kan per regio selecteren, bij de jobs kies je voor groepsleerkracht. Wie weet... Veel succes in ieder geval! In Limburg is het rampzalig, he, het onderwijs... Ik start nu mijn 3e jaar in dezelfde school in Wallonië, 45km, maar dat neem ik er wel bij!

Klaartje, goed dat je nog rond loopt! En wat een goed nieuws dat je baby'tje het zo goed doet! Zal wel een hele opluchting zijn, na alles wat je met Noah hebt doorgemaakt! Hou ons op de hoogte ;-) Weet je de datum van je ks? Of blijft het een verrassing voor ons?

Leen, het zijn niet alleen de mannekes die gek zijn van mosselen, hoor. Ons Aerynn is ook een mosselmonsterke :-) Zal misschien eerder aan het geboortejaar liggen :-)
We zouden toch eens moeten afspreken, he, meid, es kijken of we elkaar al kennen of niet :-) Stuur maar een pb met dagen dat het voor jou het beste past! Wij zijn wel naar Vreren Feest geweest, vrijdag naar de fuif (was niet veel, halve tent vol, 100 man ofzo) en zaterdag naar de barbecue. Wel druk, maar te druk voor de 2 tafeltjes met buffet wat ze hadden klaargezet, 10 minuten aanschuiven voor je eten te halen :-( Dus jullie hebben niet veel gemist!

Ik ben deze week weer gaan zwemmen met Aerynn, probeer ik iedere week te doen. Zat daar een mevrouw met een manneke van 18 maanden, en die mevrouw was zo supermager! Geen enkel bobbeltje vet of striem, echt maatje 34 ofzo. Vertelt ze opeens dat haar zoontje 5,250kg woog met de geboorte!!! Ik viel bijna om van verbazing! Over de 5 kg! En dan zo'n mager vrouwke, ik vroeg al waar ze dat gestoken had! Ze zei dat ze volledig rond was, hihi, even dik opzij als vanvoor :-)
Ik vond ons Aerynn met haar +4kg al veel, maar meer dan 5kg, wat een hel! En een natuurlijke bevalling, zei ze!

Er waren nog 2 kindjes van 2 jaar, toen viel me echt op dat Aerynn echt wel een grote is met haar 96 cm, ze was ne kop groter dan een meisje van 2 en even groot als het zusje van 3,5! Het gaat zo snel, he, als je ziet wat ze op die 2 jaartjes al allemaal kunnen en vooral vertellen...
Hier was ze weer grappig... Ze was op haar knieën gevallen, en wij gebruikten de uitdrukking: 'haar knieën kapot gevallen'.
Gaat ze in de zetel zitten, blaast ze op haar knietjes en zegt ze: 'oei oei, arme knie, doet pijn' Ik antwoord dat dat zeker pijn, dat mama een kusje zal geven en een plakkertje zal plakken. En zij antwoordt: 'Nee, gaat niet maken, mama, knie is kapot, moeten morgen winkel nieuwe kopen' Hihi, wij lachen natuurlijk, en zij boos omdat ze geen nieuwe knie kreeg :-) Die uitdrkking gebruiken we dus niet meer, knie kapot gevallen :-)

Alé, ik ga nog een beetje voor school werken, wat plastificeren enzo... Laatste weekje vakantie zal snel om zijn... Maar ik klaag niet, niet iedereen kan zeggen dat ie 2 maaden vakantie heeft, en heb ook wel zin in het nieuwe schooljaar!

Groetjes!

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 21:20

Hoi allemaal,

Noeke, ik kan't geloven dat je de pest krijgt aan ramen wassen. Wij hebben gelukkig gekozen voor ramen met de verdeling tussen het glas, dus hier gaat het vlot. Maar in ons appartement kon ik ook niet goed met de trekker tussen de ramen.
Hier zijn we ook aan't sparen voor kasten en een tablet in de wasplaats, maar't gaat maar tergend traag vooruit. Gelukkig krijgen we dit jaar eindelijk geld terug van de belastingen en komt het er misschien toch nog van dit jaar.
Wij hebben ook een superpopulaire gynaecoloog. Toen ik was zwanger was, was er een wachttijd van 9 weken. Terwijl bij Noah een wachttijd van 2 weken was. Ze is dus op korte tijd drukbezet geworden. Gisteren had ze iedereen afgezegd, behalve ons. Wij mochten nog naar't ziekenhuis komen, gelukkig. Wel fijn van haar!
Vroeger had ik in Overpelt dr Verbeke en daar was ik best wel content van. Nu zit ik in Mol, dus ben ik overgegaan naar dr Cochet.

Liesbeth, de drukte kan dus weer beginnen. Ja, jullie hebben misschien wel veel vakantie, maar toch zou ik niet willen ruilen. Mijn werk zit er op als ik de deur op't werk dicht trek, maar bij jullie begint het dan vaak nog, he.
Wij weten de datum, maar ik ga het nog even voor onszelf houden. Maar ik breng je zeker op de hoogte, hoor!
Amai, een kindje van over de 5 kg! Dat lijkt me ook geen pretje!
Liesbeth, dat Aerynn zo groot is, zal ze ook van geen vreemde hebben, zeker? Wel grappig van haar knietjes! Opletten wat je zegt, dus. Hier zei ik toen straks tegen Noah dat we met de auto weg zouden gaan, als hij wakker was. En het eerste wat ik hem hoorde zeggen toen hij wakker werd was: auto tede!

Hoe is het trouwens met je ouders en je zus? Zijn daar al kindjes?

Wij hebben ons net nog eens getrakteerd. We zijn met ons drietjes steppegras gaan eten in't Heidehof! Amai, dat heeft ons gesmaakt, was al meer dan een jaar geleden dat we daar nog geweest waren.

Nu hebben we morgen nog ne doop met ne barbeque en dan mag van mij ons spruitje toch komen. Ik begin weer vaker harde buiken te krijgen, dus ik denk dat er toch schot in de zaak aan't komen is.

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 13:47
leen

Hey hey,

Noeke,
Ohh jee, zo een ramen om te poetsen dat is echt niet fijn nee!! ZOu ik ook niet zo blij mee zijn, dus dat is jullie volgende verbouwingswerkje, de ramen?? Ik heb daar zowiezo al een hekel aan, aan vensters wassen, ik heb altijd strepen, al doe ik ze 5 keer opnieuw ik blijf strepen hebben, en als P ze doet heeft die nooit strepen, maar ja, die is zovaak thuis dat hij daar de tijd niet voor heeft he.. Dus jammer voor de mensen die het zien en hen er vooral aanstoren, maar op mijn ramen staan dus wel al eens serieus strepen hihi..

Kaatje,
Je houdt ons dus nog een beetje in spanning.. Lijkt me wel heel stressy als je weet wanneer je je kindje in je armen gaat hebben.. Ik vond het al zo stressen de nacht voor mijn inleiding hihi.. Denk dat de dagen dan trager gaan, of sta je er niet te veel bij stil??
Staat je koffertje al gepakt?? Niks vergeten

L,
Ohh die dochter van je kan het uitleggen hihi.. Ze kan eens aan Bart vragen in de Spar of hij ook nieuwe knietjes verkoopt We hebben dus niks gemist aan Vreren feest dan.. Jammer dat het allemaal zo kleinschalig is dan he.. We zijn dit weekend naar de Neremsfeesten geweest, mijn schoonouders zitten in het bestuur van DV Nerem, en die organiseren dat, dus ja dan kunnen we niet anders eh, maar dat is elk jaar wel fijn.. Vrijdag was het kienavond ben ik effen met een vriendin iets gaan drinken na de training zijn de mannen ook effen geweest, maar dan ben ik alleen naar huis gegaan P wou nog wat blijven plakken mannen
En zaterdag was het kinderanimatie namiddag met ballonnenshow en lenny en benny kinderdisco, iander vond het allemaal maar beangstigend, en savonds dan bbq met sjeng on the beng ofzoiets die kwam optreden en daarvoor en -na waren benny en lenny dj van dienst, ik heb zo spijt dat ik mijne camera niet meehad, iander was het showbeest van de avond, dansen, dansen en nog eens dansen hihi.. Op het podium op de begane grond, overal waar hij kon, begon hij te dansen

groetjes xxx

[Laatst gewijzigd door leen - 25/08/2008 @ 13:49] - Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 21:04

hoi,

ik kom hier maar toevallig bij uit maar ik zal hier dan ook het blije nieuws uiten...

noah is vandaag grote broer geworden!
Frauke weegt 3500 en is 53 cm groot!

groetjes evi ( ik ken klaartje van uit het moederhuis noah en tijs lagen samen in de couveuse en waren bij dysmatuur) verder heb ik hier geen berichtjes gelezen...)

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:30
leen

KLaartje,

Een heel dikke proficiat met jullie dochtertje!!!!!! Geniet er maar ten volle van, en we horen je hier wel weer als je wat tijd hebt, om je bevallingsverhaal en de eerste momenten, hier te komen neerpennen!!

Evi,
Dank je wel voor het melden van het nieuws, en je mag gerust berichtjes lezen hoor, we vertellen hier geen geheimen hihi, of ik toch niet , een forum is publiekelijk eh!!!

groetjes xxx

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 09:59
noeke25

Heyhoi,

Ook van ons 3 een dikke proficiat voor Kaat. Ik hoop dat ze mag genieten van de tijd samen.

L: Ik heb al elke keer in Nederland gesolliciteerd, maar ook daar zijn de interims een beetje schaars. Het wordt dus weeral afwachten en hopen dus dat iemand ziek wordt Erg dat ik dat moet zeggen, maar ik leef van de mensen die ziek zijn. Als er niemand ziek wordt, kan ik niet werken.
Ik heb er wel al vaak aangedacht om ander werk te gaan doen, maar toch. Ik ben ontzettend graag tussen de kindjes, bandwerk is niets voor mij, ... en ik wil de vele vakanties ook niet opgeven

Ja, die ramen grrrrrrrrrrrrrr. Zot word ik ervan. Ik ben gisteren nog maar eens begonnen om er een paar te poetsen, maar heb het vrij snel opgegeven. Ik was het na 2 uur beu. Dus vandaag ga ik daar wat aan verder doen.

Leen, ik had vroeger ook altijd strepen, maar in de lidl hebben ze daarvoor een wondermiddeltje Een speciaal doekje, en als je het raam hebt gepoetst en er daarna met het doekje overgaat, dan zijn de strepen weg. Mijn nonkel gaf me die tip en inderdaad het werkt. Dus misschien eens proberen?!

En nu nog zo'n tijdrovend ding. de omas en opa's kwamen met het fantastische idee om de smurfenstickers van delhaize te sparen. Ze waren goed op weg, maar wie mag de laatste bij mekaar sprokkelen? Ikke dus. En tis echt niet simpel om die laatste nummers bij mekaar te krijgen. Nog 10 nummertjes en dan is ons boekje vol. Dus iedereen duimen, hé

Dikke knuffels
Noëlla en Rune

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 13:45

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer! En vanaf nu zijn we met 4, zoals jullie al van Evi gehoord hebben.

Alles is heel goed en rustig verlopen, zoals we gevraagd hadden. Echt, de gynaecoloog en de vroedvrouwen hebben er alles aan gedaan zodat wij optimaal van de bevalling en onze kraamtijd konden genieten. Veel is er over de bevalling natuurlijk niet te vertellen. Gewoon een operatie, ik heb Frauke even mogen zien, dan werd ze onderzocht en heb ik haar nog even mogen strelen. Dan is papa met haar naar het moederhuis gegaan en werd ik dichtgemaakt. Nog een half uurtje op de recovery en toen kon ik haar eindelijk in mijn handen houden!

Onze grote broer reageert tot nu toe heel positief en wil zijn zusje de hele tijd knuffelen. Hij roept de hele tijd 'aai' en als ze op zijn schoot zit, wordt ze bijna plat geknepen, zo knuffeld hij haar. Gisteren zijn we hem samen in de kribbe gaan halen en hij wou thuis zelfs niet uit de auto voor Frauke omdat hij bang was dat ze moest blijven zitten.

Met mij gaat het best goed, alleen vermoeid. Echt pijn heb ik niet meer, dus mijn herstel gaat vrij vlot. De avond van de bevalling ben ik al uit bed gekomen en de dag nadien stond ik al onder de douche!

Momenteel krijgt onze dochter borstvoeding en ook dat loopt heel vlot. Ze kan heel goed drinken en gisteren woog ze terug 3410gr. Ze was 300gr afgevallen, maar heeft het al bijna terug ingehaald nu.

't Is dus allemaal helemaal anders gegaan dan bij Noah en we hebben echt genoten van elk moment. En we waarderen ook alles, want niet moeten afkolven, kindje op de kamer,... is toch een heel speciale gebeurtenis in ons geval!

Zo, dat was het zo een beetje. Als het nog lukt dadelijk, ga ik mijn profiel een beetje aanpassen zodat er ook foto's van Frauke bij staan.

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 22:07
L.

Hey,

Klaartje, nog eens een dikke proficiat! Ik ben zo blij voor jullie dat je er deze keer ten volle van hebt kunnen genieten!
En wat een poppeke! Echt kei-schattig!

Geniet ervan!

Hier is het schooljaar weer begonnen, maar de directeur is zo vriendelijk geweest om mijn 4 vrije uren allemaal op woensdag te zetten, werk dus 4 dagen!

Aerynn haar onthaalmoeder is gestopt en nu zou ze tot Allerheiligen naar een andere moeten gaan :-( Nu gaat de dienst opvanggezinnen een attest maken voor school dat ze geen plaats vinden voor haar (en dat is ook zo, ze gaat maar halftijds)en dan zou ze in pricipe na 13 september (dan wordt ze 2,5) mogen starten ipv 3 november. Afwachten dus... Ik ben woensdag met haar naar onze school geweest, in Wallonië dus, om te kijken of het zou meevallen als ze daar zou gaan. Ze vond het eerst leuk, tot ze zich pijn deed en de juf niet begreep. Ze antwoordde: Kunt niet praten zo... En is beginnen huilen en de pret was over.

Was wel grappig, ocharm :-)

Bye x

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]