< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 3 maanden en veel wakker 's nachts

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
3 maanden en veel wakker 's nachts
08/07/2008 @ 17:27
A'ke

3 maanden en veel wakker 's nachts
Ik zou graag wat ervaringen willen horen van andere borstvoedende moeders die dit misschien ook hebben meegemaakt of meemaken.

Onze zoon slaapt nog altijd niet door, op zich vind ik dat niet zo erg, het is een stevige baby (7,5 kilo al), en zal dus veel eten nodig hebben
Hij heeft wel een tijdje geslapen van 9 tot 3, en misschien een 3tal keer nog een uurtje langer.
Maar nu de laatste 1,5 week word hij toch wel een 5 tal keer wakker snachts.
De eerste dagen gaf ik hem telkens zijn tutje, maar moest ik elk halfuur hem zijn tutje teruggeven.
Afgelopen nacht dacht ik het eens anders te proberen, ben al niet echt een voorstander van zn tutje, maar kwam het erop neer dat hij 5 keer aan de borst heeft gehangen, en telkens maar een paar minuutjes.

Vind het een beetje moeilijk om te beslissen waar ik juist mee doe, vooral omdat dit echt niet bevordelijk is voor mijn eigen nachtrust.

Hoop hier een beetje goede raad te mogen horen.

groetjes
A'ke
Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 18:34
steffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik denk dat u zoontje in zijn groeispurt zit, ons dochtertje heeft dat rond die periode ook gehad.
Ik weet niet of je het boek 'oei ik groei kent', een heel goed boek en leer je veel uit over onze kindjes en hun groeispurtjes.

groetjes.

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 09:10
A'ke

mja, ik dacht dat ie daar al over was, want heeft zn moeilijke periode gehad, maar de nachten blijven dus lastig.
hij woelt en draait en beweegt ook superveel in zn slaap nu, precies of hij vecht ergens mee
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 13:24
nien

hier is het momenteel ook zo...
ze heeft 2 weken doorgeslapen van 10 tot 6, nu wil ze 's nachts plots elke 2u eten! terwijl ze overdag minstens 3u tussenlaat...
ons meisje is net 4 maanden.

TIPS???

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 17:10
A'ke

Hey Nien,

ik volg de maart-mama-verhalen wel een beetje.
jou meisje is ook een flinke he? en een grote eter?
ikke hier ook op veel voedingen per dag, met de nodige vraagtekens van de buitenstaanders.
soms denk ik ook wel eens dat ik onze zoon teveel eten geef, maar vind laten huilen of tijd rekken door ermee rond te wandelen en af te leiden ook geen optie, dan komt hij de keer erop toch weer vroeger.

maar het slaapprobleem nu, ik zit te denken aan een puckabag. heeft iemand hier ervaring mee, op latere leeftijd? heb nooit ingebakerd ofzo, maar ons ventje is ook niet echt een makkelijke inslaper, heeft meestal beetje hulp nodig (wiegen dus om rustig te worden).
en zo regelmaat inbrengen, dat werkt niet echt hier, hij bepaalt een beetje zn ritme en we volgen hem.

hopelijk inderdaad een beetje tips hier
Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 13:20
nien

Ja 't is inderdaad een fameuze baby
ze zal nu zo'n 8kg wegen en ik schat 66cm groot, en dan ook nog eens heel actief met haar lijf. Misschien daarom dat ze nog zo veel eten nogid heeft? Ik ga straks bij K&G eens navragen...

Vannacht trouwens een bijzonder vreemde nacht: eten om 10u, 2u, 4u, 8u en nu niks meer! Het is bijna half 2 en ze heeft dus al meer dan 5u niks gegeten! Wat een groot verschil!

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 13:21
nien

oja, ik laat haar ook haar eigen ritme bepalen hoor! Als ze huilt dan troost ik haar, en geef haar wat ik denk dat ze nodig heeft. Ook al is dat eten, als het maar 2 u geleden is!

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 10:58
m8eldv

Online Status Bekijk profiel
hallo

ik ben bezig een boekje aan het lezen, misschien ook interessant voor jou?
Het heet: "Tevreden baby's"
Je vindt er meer informatie op
http://www.azur.be/index.php?a=9789058977793&

succes ermee
M

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 09:50
sigrid

Online Status Stuur bericht
Oef, ik ben blij om dit te lezen. Ons dochtertje wordt de laatste nachten ook meerdere keren wakker en ook ik geef ze iedere keer borstvoeding. Vorige week sliep ze nog flink van 21u tot 5u, maar nu niet meer. Ik heb al geprobeerd ze te troosten met een tutje, maar dat helpt niet. Hopelijk is het inderdaad een groeispurt en zijn die moeilijke nachten maar tijdelijk.

Trouwens: nu ligt madam nog altijd te slapen, maar was de grote broer al om 7u wakker

Groetjes,

Sigrid

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]