< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2008-Club » op zoek naar Bloempje

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » November 2008-Club
op zoek naar Bloempje
06/10/2008 @ 16:10
Prinsesje

Online Status
@ Els, ja idd, hopelijk komt ze snel bij en mag ze na de bevalling snel mee naar huis met je!! Voorlopig zou ik zeggen, dat ze nog maar lekker even in mama's buikje blijft zitten, nergens beter dan daar!!

Veel succes woensdag op controle!! We !! Hopelijk sterkt ze nog aan, dan moet ze niet in de couveuse. Ook ons prins(es)ke ligt nog in stuit. Volgens mijn gyn zou het kindje nog kunnen draaien, daarmee ook denk ik moeten we volgende week dinsdag om 8u20 opnieuw op controle. We zijn nu 35 weken ver en ons beebje woog deze morgen 2136 gram en het geschatte geboortegewicht is om en bij de 3 kilo..

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 00:07
Nien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Els

Hoe gaat het met jou?
Het is al even geleden he, zit je beebje nog altijd veilig in je buikje? Laat in ieder geval iets weten als't zover is he!!

Hier alles voorlopig nog in orde. Sinds donderdag ben ik thuis van't werk. Ik had nog verlof staan en vanaf 5 november gaat mijn zwangerschapsverlof in.

We zijn woensdag naar de eerste prenatale les geweest in het AZ Geel. Dat was wel heel interessant!

Groetjes
Nien

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 12:15
Els

Hoi Nien!

Jaja, voorlopig zit onze meid nog lekker veilig in m'n buik. Morgen opnieuw naar het UZA voor controle, word door nu wekelijks opgevolgd. Normaal gezien weet ik dan morgen ook de datum waarop de keizersnede gepland zal worden. (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze zich niet vroeger kan aandienen). Ben gewoon al superblij dat we al tot hier zijn geraakt! Vorige week werd ze een dikke 2kg geschat, dus ze doet het best wel goed.

Die prenatale lessen in Geel zijn inderdaad interessant hé! Als het hier een keizersnede wordt, zal ik er niet veel aan hebben, maar vond het ook wel fijn om te doen!

Ben je klaar geraakt met de doopsuiker? Bij ons zou de mand bijna klaar zijn, zei Christine, en ze zou ons bellen als we ze mogen komen halen.
En voor de rest, ja, ik vind elke dag wel opnieuw dingen die ik nog wil gedaan hebben voor het zover is (huis gepoetst, tuin in orde,...)... Maar ja, zal me er toch bij moeten neerleggen dat je nooit alles perfect in orde kan hebben, zal toch aantal weken chaos worden

Geniet alleszins nog van je verlof! Zal wel deugd doen om eindelijk thuis te zijn en wat te kunnen ontspannen enzo!
Hopelijk heb je voor de rest niet te veel last van kwaaltjes! Ik slaap niet zo goed meer

Groetjes, Els

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 20:12
Nien

Hoi Els

Alles nog goed met jullie??
Ik las op een ander topic dat er een keizersnede is gepland op 4 november. Dat moet wel erg spannend zijn om de geboortedatum al te kennen. Aan de andere kant mss ook wel een geruststelling omdat je dan niet meer zo in het ongewisse bent?

Hoe was de controle in het ziekenhuis geweest? Hopelijk alles nog goed. Jullie meisje doet het wel heel goed met haar gewicht he!

Ons doopsuiker is bijna klaar. Alleen nog afwerken. Het probleem is dat we nog steeds niet uit de naam zijn... als we daar nu al eens uit waren dan konden de naamkaartjes er ook al aan. Nu heb ik maar dubbel naamkaartjes gemaakt en zullen we moeten zien wat we uiteindelijk zullen kiezen. Desnoods zal ons beebje eerst geboren worden en zullen we dan zien welke naam het best past.
Hebben jullie het doopsuiker al mogen gaan halen?
Ja, ik ken het gevoel dat je nog vanalles wil doen! Heb er ook last van. Maar zoals je zegt, het zal nooit perfect zijn he! Je kan niet alles tot op het laatst perfect bijhouden!

Mijn verlof... jaja, ik geniet ervan hoor! Allé, t'is te zeggen... druk druk druk nu he! Nog naar hier en naar daar, dit nog in orde maken, daar nog voor zorgen, ... ik zou nog al mijn kasten willen uitkuisen, we moeten onze slaapkamer nog van beneden naar boven verhuizen als de gordijnen af zijn, ... pff, 't is nog heel wat! Ons beebje hoeft nog niet direct te komen Die nestdrang is toch iets raars he!

Echt last van kwaaltjes heb ik nog niet. Alleen ook het slapen lukt bij mij niet meer zo goed! Vaak opstaan om naar 't toilet te gaan, wel een keer of 4 per nacht tegenwoordig! Ook als ik mij omdraai doet het hier en daar wat pijn. Voor de rest is het nog te doen. Bij jou??

Groetjes
Nien

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 21:56
Els

Hoi Nien,

hier voorlopig nog alles oké! Vandaag nog op controle geweest, men verwacht dat ze iets van een 2,5 kg zal wegen bij de geboorte volgende week. Dus dat ziet er al bij al wel goed uit. Vrijdag moet ik wel nog eens terug voor de monitor... Vandaag ook aangelegen en alles was goed, behalve één moment waarop de hartslag van ons kindje ineens weg was en de monitor een veel lagere (waarschijnlijk de mijne) oppikte... Ik ben er zo goed als zeker van dat dit kwam omdat ze zich wat heeft bewogen (vond de hartslag terug een stukje nar rechts van waar die eerst gemeten werd), maar de gyn betrouwde het nu niet helemaal en wil geen enkel risico nemen (wat ik wel apprecieer), dus vrijdag terug om te kijken of alles nog oké is.

Tja, voor de rest is het nu echt wel een het afkorten!! De zenuwen zijn ook echt wel aan het groeien!
Vandaag jammer genoeg gehoord dat ons meisje de eerste 3 dagen zeker op neonatologie zal moeten verblijven, ze willen haar goed kunnen observeren... Ben blij dat ze in goede handen zal zijn, maar het gaat pijn doen om haar niet bij me te kunnen hebben! Bovendien moet ik waarschijnlijk ook starten in een tweepersoonskamer eer ik naar een éénpersoonskamer kan. Dat zal het er niet gemakkelijker op maken (als die andere mama haar kindje wel bij zich heeft...) Maar ja, ons meisje zal de best mogelijke zorgen krijgen, en dat is uiteindelijk het belangrijkste!

Zaterdag mogen we alles van de doopsuiker gaan halen! Hopelijk valt het een beetje mee...

En verder blijft alles hier wat hetzelfde. Al bij al nog niet veel last, behalve dan het slechte slapen.

Hopelijk lukt het bij jullie ook wat om alles in orde te krijgen! Want zolang dat niet zo is ben je toch niet echt op je gemak hé...

Veel groetjes, Els

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 22:35
Prinsesje

Online Status
@ Els, hou ons op de hoogte he, vrijdag? Goed dat ze toch haar hartslagje terug vonden. En ook leuk om weten dat de gyn er zich zo voor inzet en er mee zo mee inzit.

Ze zal dan wel de eerste drie dagen op neonatologie liggen, maar daar zal ze wel van aansterken!! Om dan op een tweepersoonskamer te moeten starten is minder fijn, maar komt wel in orde. De drie dagen zullen zo om zijn.. Idd, het belangrijkste is dat ze de beste zorgen zal krijgen die ze kan hebben!!

Veel succes zaterdag met de doopsuiker!! Hopelijk valt het mee voor jullie! Bij ons geraakt alles precies toch niet op tijd klaar, maar dan kan mijn ventje zijn papa nog inschakelen om extra hulp, al maar goed!!

Link naar deze reactie
31/10/2008 @ 17:29
Els

Even laten weten dat alles prima was aan de monitor! Op naar dinsdag nu!
Doopsuiker ook gehaald vandaag en die viel super mee! Hopelijk ziet het geboortekaartje er even goed uit als het af is, maar das nog even afwachten tot volgende week!
Bij jou nog alles goed Nien? Want de november-beebjes worden hier zo met de vleet geboren
Zag net dat prinsesje ook bevallen is van een dochtertje... (proficiat trouwens, moest je dit lezen!!)

Link naar deze reactie
02/11/2008 @ 21:52
Nien

Hoi Els

Wat komt het nu dichtbij voor jullie he!! Dit moet ongelooflijk spannend zijn nu... nog maar 2 daagjes!

Fijn dat de suikerboontjes zo goed meevallen, dat is toch een hele geruststelling he.

Jaja, de novemberbeebjes doen het goed... maar hier nog niet veel beweging hoor (hoeft ook nog niet, ben nog steeds niet helemaal klaar!! ). Gisteren hebben we de hele dag nog vanalles aan't verhuizen geweest (slaapkamer naar boven, kasten, ...), nu nog alles tegoei opruimen want daar heb ik nog geen tijd voor gehad (heb de ganse dag moeten werken vandaag).

Morgen moeten we nog eens naar de gyn... ben eens benieuwd wat ze te vertellen heeft!

Spannend allemaal he!

Moest ik je niet meer horen: heeeeel erg veel succes met de bevalling en ik wens je een prachtige dochter! Hou ons zeker op de hoogte van de geboorte he! Je zal het vast geweldig doen...

Groetjes
Nien

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 14:23
Els

Jaja, binnen de 24u is ze er! Kan echt amper geloven dat het wezentje dat ons leven al zo overhoop zette er morgen echt gaat zijn! Das bijna niet te vatten! Toch ben ik, ondanks alle onzekerheid, angst en spanning klaar voor! Na al die tijd vol emoties, zonder dat we ons echt aan iets konden vasthouden, ons alleen maar konden inbeelden hoe het zou zijn, gaan we ze morgen eindelijk kunnen zien en aanraken!
De zorgen zullen er niet minder om worden, maar in dat snoetje kunnen kijken zal ons allszins veel moed en kracht geven!
We gaan van elk mooi moment genieten, hoe klein of kort ook, dan kunnen ze ons dat al niet meer afnemen!

Je hoort zeker nog iets van ons!

Doe jij dat ook nog goed, want lang zal het ook wel niet meer duren hé
Das het voordeel aan een geplande keizersnede hé: je weet precies wanneer, alles is klaar, huis mooi opgeruimd en gepoetst...

Heel veel groetjes en nog veel succes!!!

Link naar deze reactie
04/11/2008 @ 22:42
Nien

Hoi Els!

Tegen deze tijd zal jullie wondertje al wel geboren zijn he! Mag ik jullie dan alvast een zeer dikke proficiat wensen met jullie dochtertje

Hopelijk is de keizersnede goed verlopen en heb je al veel tijd mogen doorbrengen met je meisje.

Laat maar snel iets weten hoe alles geweest is, want ik ben zeer benieuwd!

Hier begint het stilaan ook spannend te worden... Ben gisteren nog bij dr. Kuyken geweest, ik had 1 cm opening en een korte baarmoederhals. Ik stond er niet slecht voor zei ze! Verder is nu bijna zo goed als alles klaar, behalve ons huisje nog. Dat moet eerst nog eens goed onder handen gepakt worden!

Geniet verder nog ten volle van jullie dochtertje he!

Tot binnenkort!
Nien

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 22:06
Els

Hoi Nien!

Misschien heb je het elders al gelezen, maar ondertussen ben ik mama van Marthe, 2,2kg en 45cm.
De keizersnede verliep heel erg vlot, heb er eigenlijk weinig last van gehad.
Ik ben van deze avond terug thuis. Jammer genoeg zonder onze kleine schat, die gaat jammer genoeg nog een tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Ze is nog wat te klein, ze willen haar hartje observeren, en de voeding geeft (serieuze) problemen... Het is niet gemakkelijk allemaal, maar één blik op haar lieve snoetje, maakt zoveel goed... We weten waarvoor we volhouden nu!
Marthe heeft ook haar eigen site, waar ik een beetje een dagboek bijhoudt voor iedereen die haar wat wil volgen (anders krijg ik elke dag sms-jes...) en waar wat foto's opstaan. marthe.babysite.be

En hoe is het met jou? Ik heb zo'n beetje het vermoeden dat je als ik dit shrijf ook al wel mama zal zijn?
Als dit het geval is, dan hoop ik dat alles vlot verlopen is en dat alles goed is met jou en je kindje!
Moest het toch nog niet zo zijn, succes dan!

Groetjes, Els

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 17:06
Prinsesje

Online Status
@ Els, van harte prof met Marthe, origineel en mooie naam trouwens!! Hopelijk sterkt ze vlug aan en mag ze snel met mama en papa naar huis!! Ook een dikke prof aan de trotse papa he? Bedankt voor de felicitaties van onze kant!

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 00:46
Nien

Hoi Els!!

Van harte gefeliciteerd met jullie oh zo schattige dochtertje!!
Het ziet er echt een heel lief klein meisje uit En wat een leuke naam heeft ze meegekregen!

Spijtig dat je haar niet meteen mee naar huis mocht nemen, maar het is natuurlijk voor haar eigen goed dat ze haar goed in't oog kunnen houden he... Hoe gaat het nu met haar?? Gaat het al wat beter met de voeding? Hopelijk komt ze goed bij zodat ze snel met jullie naar huis kan!!
Wat goed dat je van de keizersnede niet veel last hebt, want dat is ook niet altijd zo evident he! Hoe gaat het ondertussen verder met jou en de papa? Is de papa ook zo fier op zijn dochtertje?

Inderdaad, je vermoeden in je vorige bericht was juist! Die dag dat jij dat berichtje stuurde, zijn wij mama en papa geworden van onze kleine Arthur! Dus de dag dat jij thuiskwam van het ziekenhuis (10 november). Met ons gaat ook alles goed. De bevalling was zeer kort maar krachtig... Rond 3u (van zondag op maandag) begonnen de weeën stilaan op te komen. Om 10u30 zijn we naar het moederhuis vertrokken (ik moest die dag sowieso aan de monitor). De monitor gaf echter niet echt veel weeën aan en ik had nog maar 1 vinger ontsluiting. De vroedvrouw had dit even met de gyn (telefonisch) besproken en rond 12 u wilden de gyn me terug naar huis laten gaan en donderdags laten terugkomen aan de monitor. Gelukkig was de vroedvrouw bij de pinken en zij merkte (voelde aan mijn buik) dat ik toch meer weeën had dan de monitor aangaf. Hierdoor stelde dr. Kuyken voor om nog 2 uurtjes af te wachten en dan te zien of er meer ontsluiting zou zijn... 2 uur en half later (14u36) lag ons zoontje al in mijn armen! Op iets meer dan 2 uur ging ik dus van 1cm naar 10cm ontsluiting... dat was wel hevig hoor, pff dat was afzien! De weeën kwamen heel snel na elkaar en duurde ook lang. Alles is dus snel en goed gegaan... Arthur woog 3.490kg en was 50cm lang. Ik had wel een knip gehad en daar heb ik wel nog wat last van gehad, maar ondertussen gaat dat ook al veel beter.

Ik duim voor jullie dat Marthe ondertussen goed gaat eten en snel zo bijkomen

Groetjes
Nien en Arthur
(Er staan een paar foto's van Arthur op mijn profiel)

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 13:36
Prinsesje

Online Status
@ Nien, van harte met je zoontje Arthur!! Ik wist het nog niet. Geniet ten volle van de leuke, aangename knuffelmomentjes samen, ook met de trotse papa he? En wat we je minder toe wensen zijn de slapeloze nachtjes!! Goed dat het zo goed met je gaat!!

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 13:38
Prinsesje

Online Status
@ Nien, ha ja sorry was ook nog eens naar je fotokes gaan kijken!! Mooi stoer zoontje zeg!! Eentje om terecht fier op te zijn he?

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 14:16
nieuweling

Online Status Bekijk profiel
Ik wens jullie alvast allemaal proficiat.

Ik zag hier ook iemand die een vsd zou hebben, daarom deze reactie om ook eens een ander verhaal te horen (lezen).

Vincent heeft 2 middelgrote vsd's, boven één van 9mm en beneden één van 3mm, hij zal wss begin januari geopereert worden via openhartoperatie, hij moet minimum 4-5 kilo zijn. Dat hebben de chirurgen het liefst, er is niet echt haast bij de operatie, maatr zolang hij niet loopt en zo is de genezing veel sneller, hij gebruikt nu toch nog geen borstspieren.

hij eet flink, maar dikwijls kleine flesjes, bijgevolg dat we gemiddeld om de 2 uur voeden.

Hoe is het met de vsd van jullie dochtertje?

Groeten Miriam

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 14:52
Prinsesje

Online Status
@ nieuweling, wat is dat vsd?? Hopelijk komt alles goed met jullie ukje!! We voor jullie!!

@ iedereen, onze vroedvrouw stelt voor om een echo te laten nemen van haar heupjes omdat ze in stuit lag.. Wat denken jullie? Als jullie een kindje hebben dat in stuit lag, heeft jullie ka jullie dat ook voorgesteld?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]