< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Welke spullen heb je nu echt nodig bij tweeling?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Welke spullen heb je nu echt nodig bij tweeling?
09/07/2008 @ 10:03
Kat

Online Status Stuur bericht
Dag allemaal,

ik ben zwanger van een eeneiige tweeling, nog pril weliswaar, maar ze zijn welkom! Ik heb nog geen kinderen, en ik vraag me nu af welke spullen je echt in huis moet halen voor een tweeling. We moeten sowieso een aantal dingen dubbel kopen, dus ik wil liever geen overbodige dingen aanschaffen die je in de praktijk niet echt nodig hebt.
Sommige dingen zijn uiteraard echt een must: bedjes, kinderwagen (wie heeft hiervoor goeie tips? Welk model is handig - en niet al te gigantisch, want we wonen in een klein huisje?),... Maar voor andere dingen weet ik het zo niet: als je maxi-cosi's aanschaft, heb je dan ook nog relaxzitjes nodig? Heb je maxi-cosi's echt nodig? Is een park nodig?
Hebben jullie trouwens veel spullen tweedehands gekocht? Ik overweeg bijvoorbeeld echt om een kinderwagen tweedehands aan te schaffen, want die dingen kosten me toch geld!
Ik hoor jullie tips heel graag! Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 11:05
Vicky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey hallo !

Eerst proficiat met je zwangerschap ! Er komen er hier steeds bij met eeneiïge tweelingen, echt leuk !

Mijn tweeling is er nog niet maar heb wel al ervaring met de spulletjes van mijn zoontje. Wij hebben uiteindelijk toch een nieuwe lijst gelegd omdat er toch wat meer komt kijken bij een tweeling.

Wij hebben de Jané twin two tweelingbuggy gekocht, allee 6 weken geleden besteld en hij zal niet binnen zijn als de kindjes geboren worden... :-( zeker op tijd bestellen zo'n tweelingbuggy dus !!!
Wij hebben voor dit model gekozen omdat je de maxi-cosi's kunt omvormen tot een draagmand (erg handig om wat te rusten voor de kindjes). In de auto kan je dan gewoon de maxi-cosi's gebruiken. Hij is ook niet echt reuzachtig groot. Ik denk wel dat wij gaan overschakelen naar een buggy naast elkaar als ze wat groter zijn voor het contact tussen de kindjes.

Relaxzitjes hebben wij ook ééntje bij op de lijst gezet (hadden nog 1 van mijn zoon), das meer voor in huis om ze eens ne keer in te zetten of eten te geven in het begin denk ik. Echt lang gebruik je die niet, ze groeien daar snel uit.

Een park hebben wij ook tweedehands gekocht, een tweelingenpark weliswaar. Een gewoon park vonden wij wat te klein voor 2. Dit wordt echt intensief gebruikt en is zeker aan te schaffen ! Je kan natuurlijk ook kiezen voor 2 gewone parken. Je kan gemakkelijk op het internet zo'n dingen tweedehands vinden met bekleding en al, veel goedkoper dan als je dit allemaal in een chique winkel koopt nieuw.

Voor de rest van spulletjes kunnen ze je in de kinderwinkel waar je je lijst legt zeer goed helpen. Die mensen zijn ervaren in wat jullie alllemaal nodig zullen hebben. Maar de meesten leggen ze pas vanaf 6 maanden zwangerschap.

Groetjes en veel succes !

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 11:05
Sammeke

Hallo!
Ook wij verwachten een tweeling (2-eiig). Ik probeer zoveel mogelijk gerief van familie te gebruiken, ook al is dit al enkele jaren oud. Bijvoorbeeld de maxi cosi's: die heb je wel degelijk nodig! Ze zijn verplicht om je kindje in de auto te vervoeren. Wij gaan de maxicosi niet gebruiken op de wandelwagen, omdat dit slecht is voor de houding van de baby's als ze er voor lange tijd gaan inzitten.
Onze voorkeur voor wandelwagen gaat uit naar de easywalker.(is te vergelijken met de one tree hill, maar zeker 3OO euro goedkoper, maar zeker even prakisch!)
Voor de rest heb je zeker niet alles dubbel nodig. Bijvoorbeeld een badje en andere verzorgingsproducten heb je maar eenmaal nodig.
Kleertjes en pampers zullen natuurlijk dubbel moeten gekocht worden!

Ik hoop dat ik je een beetje verdergeholpen heb!
Kijk gerust eens op de site van de easywalker:

http://www.easywalker.nl/ned/duowalker.html

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 12:46
marientje

Online Status Bekijk profiel
Gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschappen!

Ik heb zelf 2 tweelingen en de volgende dingen heb ik echt veel gebruikt:

- 2 maxi cosi's
- 1 (gewone) box
- 2 campingbedjes (als 2de box en voor buiten ook handig!)
zodra de kindjes gaan rollen vind ik het handiger ze uit elkaar te leggen, een campingbed vind ik zelfs praktischer dan een box, door het gaas ipv spijlen kunnen er geen armen en benen klem komen te zitten!
- 2 ledikanten, een wieg is snel te klein en meteen een ledikant spaart dus weer wat uit.
- urban jungle duo / duo mountain terrainwagen
beide wagens zijn duur en ik heb nu de uj tweedehands gekocht, de eerste keer had ik een mt en die voldeed ook prima

Wipstoeltjes heb je niet perse nodig, maar toch is het wel handig om ze even in weg te kunnen leggen. Ik heb er 2 tweedhands gekocht en ze staan nu alweer een poos op zolder. Na een half jaar heb ik ze niet meer gebruikt.

in het tweelingenboek van duivelaar en geluk staat een lijst met
alle spulletjes die je voor een tweeling nodig hebt.
Veel dingen gebruik je maar even, een deel kun je misschien wel lenen of over nemen voor een klein prijsje van iemand.

Groetjes,
Marina

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 17:07
Miek

Hoi,

Proficiat met je zwangerschap!!! Onze zoontjes ( eeneiig )zijn op 14 febr. 2008 geboren dus we beginnen een beetje inzicht te krijgen in wat wel of niet nodig is...

Zeker:
- 2 bedjes
- tweelingbuggy ( urban jungle van one tree hill hebben wij, fantastisch goed! )
- 1 grote box of 2 gewone
- 2 relaxen ( spelen er veel in, patatjes in eten voorlopig, echt handig )
- 2 maxi cosi s ( enkel voor vervoer in de wagen,nooit voor thuis in te zitten want is echt niet goed voor de baby'tjes )

Als onze jongens buiten 'spelen' leggen we hen gewoon op een deken. We hebben ook een rubberen puzzelmat waar ze veel op liggen om te spelen en eens een keertje echt meer dan genoeg plaats te hebben.

Er zullen nog wel een heleboel dingen zijn die ik vergeten ben, maar wij hebben bijna alles tweedehands gekocht of van familie doorgekregen. En daar heb ik nog geen moment spijt van. Gelukkig heb ik ook een erg handige schoonvader die zelf de box en bedjes en hele kinderkamer gemaakt heeft!

Veel succes met de zwangerschap,
Miek
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 22:17
Kat

Online Status Stuur bericht
Dankjewel voor jullie reacties! Ik zie hier toch al een beetje een rode draad opduiken, dus dat helpt!
Ik ben zo'n muts dat ik niet eens wist dat je een maxicosi ook in de auto kon gebruiken, ik dacht dat je daar een apart autostoeltje voor nodig had.
Wat ik me ook afvraag: hebben jullie ervaring met een draagdoek? Kun je daar iets mee met een tweeling, of kan dat echt niet? Het lijkt me zoiets handigs, en een kindje zit daar zo geborgen in, maar twee baby's... geen idee of je er dan wat mee kunt.
Nogmaals bedankt, en voor de meiden die nog moeten bevallen: dat het allemaal vlot en voorspoedig mag gaan!

Link naar deze reactie
10/07/2008 @ 12:27
San

Wij hebben:

Groot tweelingpark( zelfs nog groter dan een standaard tweelingpark)
- 2 maxicosi's met het nodige gerief zoals regenhoesjes, zonneschermpjes, ...
- 4 autostoelen (2 per auto)
- tweelingbuggy van TFK (naast elkaar), en een 2dehandse heel goedkope 2-ling buggy achter elkaar om vb. snel boodschapje te doen of naar 't stad te gaan
- 2 bedden
- 2 speeltapijten (is echt wel nodig)
- 2 relaxen (een maxicosi is niét hetzelfde als een relax, relax is beter voor de rug)
- 2 babybjörns
- 1 verzorgingstafel maar wel 3 verzorgingskussens (1 voor boven in hun kamer, 2 beneden voor bad en noodgevallen)
- 1 tub (zo'n badding, is heel handig, zeker bij een tweeling want dan is het één in, één uit, wij wassen ze dan ook in de keuken ipv in de badkamer)
- 2 van die badringen voor als ze rechtop in bad kunnen zitten

Voor de rest: Veel rammelaars, 1 mobiel, veel kleren (niet-identiek :)), ...

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 18:52
Vicky

wij hebben vandaag de urban jungle tweelingbuggy one tree hill gekocht in paradisio in sint niklaas (niewekerke) voor 400 euro, splinternieuw ! staan daar in promotie, normaal gezien over de 800 euro voor deze tweelingbuggy... een koopje dus !!!
ik weet niet van waar je komt maar als je toch 1 moet aanschaffen is het de moment !
apart kan je nog de draagmanden bijnemen en voetenzakken, staat ook allemaal in korting.
wij hebben de gewone wandelwagen voor als de kindjes wat groter zijn, we wilden ze toch zoiezo naast elkaar zetten dan. maar beter profiteren van zo'n aanbod natuurlijk ! en de grootouders kunnen zo'n buggy soms ook wel gebruiken denk ik dus verloren is dat nooit.

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 19:21
Barbara

Hey Vicky! Ik heb die Urban Jungle ook gekocht aan 399€! En voetenzakken in een nogal blits groen aan 20€ ipv 63€! Echt een koopje dus. Ik was nog maar 12 weken, maar kon dit toch niet laten passeren ze! Heb al een oefenritje gemaakt met mijn 2 kindjes en die zitten gelijk in een zetel! Ze zijn er zot van, zal hier nog voor gevochten worden! En die draagmandjes zet ik op de geboortelijst...

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 19:34
Vicky

oh super !

wij hebben de oranje buggy genomen en dito voetenzakken, echt flashy

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 19:51

ok hier volgt mijn lijstje:
2 maxicosi's
2 relaxen
1 badje
1 gewone box
2 bedjes
2 autostoelen
2 reisbedjes (voor logeerpartijen en ev. als box)
2 badringen
Tweelingbuggy van X-adventure (naast elkaar) (niet zo duur en kan door standaarddeur, met 2 zachte draagmanden erbij)
en nog van alle spulletjes
Een deel heb ik 2de hands gekocht om de kosten wat te dempen.
groetjes

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 12:00
marientje

Online Status Bekijk profiel
Jeetje dat is goedkoop voor de urban jungle...
Mijne was tweedehands bijna net zo duur!

groetjes,
Marina

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:32

Hey Kat!

Dikke dikke proficiat met jullie twins!

Ikzelf ben ook mama van een tweeling (twee meisjes) die in september 5 wordt.

Ik kan me aansluiten bij het lijstje van de andere mama's.

Ik weet niet waar je woont maar ik ben van plan om nu in het verlof mijn babyspullen te verkopen (tweelingpark met zeer goede matras en omranding (unisex), reisbedje, maxi cosi , 1 houten babybed, zitje voor in bad, autostoel, edm. , .... kleertjes ook).

Als je interesse hebt moet je maar iets laten weten hé.

Wij wonen in Aalter (dicht bij Gent).

Nogmaals dikke proficiat! Geniet ervan!

Grtz,

Lies en Co

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]