[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/07/2008 @ 08:27 Vera | Hallo, wegens een eerdere vroeggeboorte (op 34w5d) en nu een tweelingzwangerschap, zit de kans er hoog in dat mijn kindjes op de neo afdeling gaan komen te liggen. Omdat ik graag ditmaal in Genk wil bevallen, zou ik graag wat ervaringen willen horen. Bij mijn vorige bevalling lag ik in VJZ, maar ben alles behalve te spreken over de kraamafdeling. De neonatologie-afdeling was wel top. Maar daar doen ze geen intensieve zorgen van babytjes en in Genk wel. Dus dachten we veiligheidshalve naar daar te gaan, moesten ze intensieve zorgen krijgen. Mijn familie woont in genk en onze kinderarst is ook verbonden met het ZOL, dus dat is ook leuk meegenomen. Klopt het ook dat je daar kunt inslapen? En heb je daar iets of wat privacy? In hasselt is de ruimte zo klein met zoveel babytjes, je kon alle gesprekken van elkaar horen, dat was erg vermoeiend. Ook kon ik daar nergens even rusten, de zetels naast het bedje kon je niet verstellen en er was gewoon teveel lawaai. Over de kraamafdeling heb ik alleen nog maar goede dingen gehoord, maar vooral de neo moet optimaal zijn. Bedankt. |
| 15/07/2008 @ 13:55 Viviane | Hallo, Alle lof voor de afdeling Neonatologie in Genk!!!! Ze leveren daar fantastisch werk, niet alleen wat de kindjes betreft, maar ook wat de ouders en familie betreft!!!! Ons zoontje heeft daar bijna 5 maanden gelegen, dus ik kan er wel van meespreken... Eerst en vooral wordt je kindje daar supergoed verzorgd en in de gaten gehouden... . De dokters en verpleegsters zijn uiterst vriendelijk, je wordt ook voortdurend op de hoogte gehouden over de situatie van je kindje, je weet wat je mag verwachten, welke onderzoeken er gaan volgen, wanneer de uitslagen er zijn, wat er gebeurd is als je bijvoorbeeld niet daar was, ... niets is hen teveel!!!!!Zelfs als je 20 keer hetzelfde vraagt omdat je twijfelt of weet ik veel wat, ze nemen altijd de tijd om erover te praten... En dat had ik wel nodig!!!!! Ook met de familie wordt er rekening gehouden.... Wat ook een hele geruststelling was, is het feit dat je als mama / papa ook 24 op 24 uur welkom bent.... Niet dat ik in het midden van de nacht nog naar het ziekenhuis ging, maar gewoon het feit dat je er naartoe kon gaan wanneer je zelf wilde of er behoefte aan had... Ons zoontje heeft daar de eerste 5 maanden van zijn leventje doorgebracht.... Dat was absoluut geen gemakkelijke tijd, maar dankzij de mensen van Neonatologie en hun goede zorgen, kan ik met een goed gevoel terugblikken op deze periode!!!!! Ik zal hen ook altijd dankbaar blijven voor alles.... Spijtig genoeg is ons zoontje overleden toen hij bijna 10 maanden was... De begrafenisdienst hadden we in de kapel van het ziekenhuis gehouden... alle neotatologen waren daar en ook een pak verpleegsters... Dat hadden we niet verwacht, aangezien ons zoontje toch al een tijdje thuis was... Dat was een grote steun voor ons... Ook toen ik zwanger was van mijn tweede zoontje, en vaak op controle ging in het ziekenhuis, ging ik vaak even langs, gewoon om even dag te zeggen... Ze leefden ook echt met ons mee... Zijn niet alleen dokter of arts of verpleegster, maar het zijn ook 'mensen'....!! |
| 15/07/2008 @ 21:07 Vera | Hallo Viviane, Eerst een diepe meeleven van het verlies van je zoontje, het leven is soms zo hard en oneerlijk. Bedankt voor je leuke commentaar over Genk. Ik weet echt niet wat ik moet doen, het zou zo makkelijk zijn als ze daar lagen indien het nodig zou zijn (dan kan ik en mijn zoontje bij familie blijven slapen), maar natuurlijk wil ik wel dat ze de beste zorgen zouden krijgen. Zouden ze het storend vinden als ik eens contact zou opnemen met hun? de kans van vroeggeboorte is bij mij wel erg groot. Binnen een paar weken moet ik ook al preventief op volledige rust (enkel gaan plassen en wassen). Het stoort me wel dat ik geen borstvoeding zou mogen meenemen van thuis uit. Klopt dit echt?? Ik ga echt borstvoeding geven, toch zeker zolang ze prematuur zijn, maar zoveel melk afkolven de tijd dat ik er ben lijkt me moeilijk. Dan moet ik ook nog een gyneacoloog gaan zoeken in genk, de mijne is aangesloten aan het VJZ (ben zeer tevreden van haar). Of zouden ze daar geen probleem van maken, dan heb ik maar de dokter van wacht, dat kan hier in VJZ ook gebeuren. Groetjes en merci. |
| 16/07/2008 @ 13:09 Vera | ik heb Dokter Vandecruys (heeft topkennis, maar is wel erg voorzichtig zodat ik dus preventief moet gaan rusten), maar ik denk jij Dokter Marquis bedoeld, is wel nog niet zo lang werkende in het VJZ (een goed jaar). anders zou ik het niet weten, mss een assitente geweest. Binnen 2 weken heb ik terug een grote consultatie, ga het dan eens bespreken met haar. Ik denk gewoon dat we teveel tijd verliezen om altijd naar Rocourt te gaan, we hebben ook nog een zoontje die dan naar school gaat. en mijn familie woont net wat te ver om altijd op en af te rijden. Hopelijk zijn mijn zorgen allemaal voor niets en is mijn geregel ook allemaal overbodig (maarja wat moet ik anders doen) en kan ik mijn zwangerschap mss wel uitdragen. Groetjes. |
| 16/07/2008 @ 16:07 Vera | Ik ben nu precies 19 weken, dus nog even te gaan. Vanaf 22weken wilt de dokter dat ik al ga rusten, dan moet ik al om de 2weken op controle, ze is dus erg voorzichtig. Daarom wil ik nu al wat geregeld hebben, want dan mag ik mss niet meer rondlopen. We hebben nu een poetsvrouw, mijn man gaat even halftijds vanaf mijn zoon naar school gaat (in augustus kan hij terug naar de onthaalmoeder), mijn mama springt bij, dus wel hulp genoeg. ik zie dat jij je tweeling hebt kunnen dragen tot 37weken, amaai dat is mooi, en toch hebben ze nog in Rocourt gelegen?? Ben je daar dan ook bevallen of zijn ze er achteraf gebracht? Kunnen ze daar eigenlijk wat Nederlands, want mijn Frans is echt zeer slecht (mijn man kan het wel redelijk). Ik weet het, ik maak me veel zorgen, maar dat ben ik gewoon. Ik heb zo zorgen gehad bij mijn zoontje (terwijl hij wel 3kg was op nog geen 35weken) groetjes |
| 16/07/2008 @ 19:54 Vera | Finn, amaai bevallen op 28weken, hopelijk maken ze het nu goed. Ben je daar dan ook bevallen? Bedankt voor de informatie. Ik ga het eens bespreken met Vandecruys wat de beste keuze zou zijn. maarja zij zijn verbonden met Rocourt, dus zal ze dat wel aanraden. We zullen nog maar even afwachten, ik heb nog even tijd. Groetjes. |
| 17/07/2008 @ 07:25 Viviane | Hoi Vera, Eerst en vooral wens ik je ook heel erg veel succes met je zwangerschap!!!!!! en hopelijk kan je je kindje zolang mogelijk dragen!!!!! Ik duim alvast voor je!!!!! Het is inderdaad zo dat als je kindje in Genk verblijft, dat het enkel de moedermelk krijgt die daar ook afgekolfd is, en dit omwille van infectiegevaar.... Natuurlijk kan ik alleen maar meespreken over Genk, dus ik weet niet hoe het in Rocourt eraan toe gaat.... Ik kan Genk alleen maar aanraden, maar dit is een keuze die je zelf moet maken!!!! Praat er eens over met je gyne... In Genk is er ook een MIC-afdeling ( maternele intensive care). Daar wordt je opgenomen als er problemen zijn tijdens de zwangerschap en sta je onder voortdurende controle. De mama's die daar spijtig genoeg moeten verblijven, hebben sowieso een plaatsje voor hun baby op de neo-afdeling. Dankzij die strenge controle daar, kan er ook onmiddellijk ingegrepen worden als het nodig is... En dit was bij ons ook het geval... in het begin zag ik er wel tegenop om daar opgenomen te worden, vroeg me af wat ik daar eigenlijk deed omdat ik me goed voelde.... en dan, van het ene moment op het andere ging het plots heel slecht met ons zoontje.... en een klein uurtje later was hij geboren. Dankzij dit snelle ingrijpen is mijn zoontje levend ter wereld gekomen en hebben we hem nog al onze liefde en zorgen mogen geven... Veel succes!!! Viviane |
[Reageer]

ervaring neo-afdeling Genk??

. De dokters en verpleegsters zijn uiterst vriendelijk, je wordt ook voortdurend op de hoogte gehouden over de situatie van je kindje, je weet wat je mag verwachten, welke onderzoeken er gaan volgen, wanneer de uitslagen er zijn, wat er gebeurd is als je bijvoorbeeld niet daar was, ... niets is hen teveel!!!!!