[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/07/2008 @ 13:30 even anoniem | hey marleentje... ik vind dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt... bij ons is het ook begonnen met een ruzie dat ik zogezegt iets gedaan had, dat ik niet gedaan heb.. Maarja schoonvaders é. wij zijn er sinds dien niet meer geweest. mijn vriend mag gaan maar wil niet is van het principe alleen ga ik niet. moet hij weten natuurlijk. we hebben ze ondertussen nog 1 keer gezien en er is niets gezegt en er zijn van mijn vriend zijn broer al is mails verstuurt naar iedereen om het te proberen goed te maken maar dit is ook niet gelukt.iedereen zegt zjin gedacht, behalve zun... en ja wij passen met ons leven niet in hun kraam ook niet want wij zitten niet op ons geld zodat we als armoezaaiers leven maar toch geld hebben. ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt en als je er voor jezelf tegenover staat van ze even niet te zien zou ik dit ff met je man bespreken. ruzie maken is ok niet leuk é en voor je dochterjte al helemaal niet. ik vind dat ze je keuze moeten respecteren. |
| 10/07/2008 @ 20:59 Angela | meid wat erg voor je.ik moet zeggen dat ik t gelukkig goed getroffen heb.ik heb superlieve schoonouders.probeer je er niks van aan te trekken.t is toch geweldig dat je lekker thuisblijft om voor je kleine te zorgen.misschien viel t ze tegen dat ze niet op hoeven te passen maar dan nog hoeven ze jou zo niet te behandelen.super van je man dat ie gewoon achter je staat want hij zit toch min of meer tussen twee vuren in.ik vind t ook goed dat je gewoon rustig op bent gestaan en weggegaan bent.ik was denk ik helemaal gaan flippen..hihi.laat je door niemand omkpraten meid gewoon lekker thuisblijven bij je kindje.succes met je schoonouders zou ik zeggen |
29/08/2008 @ 13:02 ![]() | Ik zeg altijd maar 1 ding: ik heb geen schoonouders, alleen mijn eigen ouders hi hi hi... Sterkte meiden, en laat je de kop niet gek maken!!! ![]() |
| 31/08/2008 @ 17:08 valentijntje ![]() | Jeetje als ik deze verhalen allemaal lees, hoop ik met heel mijn hart dat ik later toch een lieve schoonma wordt hoor ![]() En kop op hé dames laat jullie niet doen he |
| 01/09/2008 @ 16:57 Ook even anoniem!!! | Oei, als ik dit zo lees hebben jullie echt schoonouders from HELL!!! Ik heb aardige schoonouders maar weten het altijd beter. Vooral mijn schoonmoeder! Waarom neem ik niet die kamer als babykamer, waarom heb ik het zo gedaan, waarom niet zus. Nooit eens "wat een leuk"!!! Ben nu 15 weken zwanger van onze 1e en het zusje van mijn vriend heeft 2 kindjes. Dus zij gaan ervan uit dat wij alles zo gaan doen zoals zij dat heeft gedaan! Bijvoorbeeld ik wil het geslacht niet weten, mijn schoonzusje wilde het wel van alletwee weten. Nu is het zo dat het toch wel jammer is dat ik het niet wil weten omdat ze nu niks kunnen kopen!!!! Elke x als ik ze zie vragen ze of ik al van gedachte ben veranderd. Doodmoe word ik ervan. Zwangerschapskleding moet ik niet kopen want mijn schoonzusje heeft nog zoveel leuke kleding!! Ze is een stuk flinker (denkt 3 maten) en heeft ook nog een hele andere smaak. Voor haar heel leuk maar ik loop daar niet mee, maar dan ben ik gek, dat is toch harstikke leuk... Iedereen heeft een andere smaak maar dat wordt niet altijd geaccepteerd. Het liefst moet ik erbij lopen zoals zij dat wil..... Bij mij zijn het allemaal hele kleine dingen maar ik word hier al gek van, kan me heel goed voorstellen dat het voor jullie echt een HELL is. Heel veel sterkte |
| 03/09/2008 @ 11:14 Snik | Wat een verhalen allemaal hé... iedereen heeft wel eens problemen met zijn schoonmoeder zeker? Ik kon het altijd goed vinden met mijn schoonmoeder. Ze is we een pak ouder (mijn vriend is een nakomertje) en is dus van 'den oude stempel'. Tijdens mijn zwangerschap begon het al... ik kreeg veel te veel echo's en onderzoeken... dat was nergens voor nodig. Ik maakte me tijdens mijn zwangerschap veel te veel zorgen en ik zou mijn kind met die zorgen belasten. We hebben wel een eerste kindje verloren halverwege de zwangerschap. Nu ja, zoooo veel zorgen maakte ik me niet... ik denk dat ik gewoon gezond bezorgd was, net als elke toekomstige mama. In haar tijd was het allemaal niet zo... dan had je geen echo's en onderzoeken en moest je het allemaal zo zien te klaren.. en bevallen is immers een natuurlijk iets. Tja, ik verkies toch wel deze tijd dan.. waarin alles goed kan opgevolgd worden. Daarna hoorde ze dat we de vrouw van mijn ventje zijn oudste broer als meter zouden kiezen.... kreeg ook weer commentaar, omdat die meter ons kleintje zou verwennen. De toekomstige meter werd ook door haar gepest.... Zij noemen het plagen en beetje jennen... ik noem het écht pesten. Gelukkig weet de meter daar mee om te gaan, hoewel het haar soms ook pijn doet. Nu ja, de schoondochters in mijn ventje zijn familie waren nooit goed genoeg voor haar zonen... niet 'rijk' genoeg. Terwijl haar dochters er iedere keer een 'rijke' vent uit moesten kiezen (wat ook gelukt is). Ik was ook niet goed genoeg in begin. Ze zei me dat niet, maar zoiets voel je redelijk snel aan. Mijn ouders zijn gescheiden en op het moment dat ik mijn vriend leerde kennen huurde ik (had dus geen eigendom) en zat ik tussen jobs in. Niet goed genoeg dus... Zijn ex verdiende zo'n 2000 euro netto en samen hadden ze mooie eigendom gekocht, zij reed rond in nieuwe auto en haar ouders waren nog samen... mijn schoonma is super-katholiek... Soit, ik heb me dat nooit echt aangetrokken hoor. Sinds de kleine er is, doe ik ook alles verkeerd. Immers, toen haar kinderen baby waren, ging het er anders aan toe. Als de kleine sliep maakte ze hem wakker. Maar als hij dan huilde, dan mocht ik hem niet pakken om hem te troosten. hij moest immers 'zijn stem laten horen en longen oefenen'. Ik heb heeeeeel snel laten voelen dat ik niet opgezet ben met haar 'goeie raad'. Dat ze hem met rust moet laten als hij slaapt en dat luid huilen niet wil zeggen dat hij zijn stem laat horen, maar dat er iets mis is. Als hij weent, dan geef ik hem zijn tuutje of troost ik hem. Mag niet van haar... hij zou waarschijnlijk een heel verwend nest worden dan. (de onthaalmoeder, waar hij sinds gisteren naartoe gaat, zegt dat het een heel erg braaf kindje is.. met alles content is... dat gelooft mijn schoonmoeder niet, want volgens haar is hij een mama's kindje) Hij moet blijven wenen, en als het me teveel wordt, dan moet ik de deur achter me toe trekken...; dan hoor ik hem minder goed. euh???? Hij heeft teveel speelgoed.. Net niet dus... hij heeft een paar knuffels en daar stopt het. Wij kopen geen speelgoed en alles wat hij heeft heeft hij gekregen van anderen.... Bij mijn vriend ging fruitpap geven heel moeilijk. Stan eet goed als ik hem fruitpap geef... mijn vriend is daar iets té ongeduldig voor. Bon, ik mag hem dus geen fruitpap meer geven, moet hem maar van honger laten krijsen, want dan zal hij wel eten bij mijn vriend. En als hij niet wilt, dan maar gewoon flesje geven... Terwijl hij al meer dan 3 weken elke dag fruitpap geeft. Zij zou het dan wel eens proberen.. en tonen aan mijn vriend hoe het moest. Ze ramde gewoon dat lepeltje in zijn mond, terwijl ik altijd wacht tot hij zijn mondje open doet om rustig te eten. Uiteindelijk gaf hij een groot deel terug over en was zij ervan overtuigd dat hij geen fruitpap lust... dus moest ik maar gewoon flesjes blijven geven... zo worden ze ook groot... euh?? Hij lust heeeeel graag fruitpap, maar heeft niet graag dat het hem te snel komt allemaal... logisch toch!! Laat dat kind rustig zijn mondje leeg eten... volgens mijn moeder en de onthaalmoeder nu, eet hij heel goed en zelfs sneller dan andere kindjes. Ik krijg altijd te horen dat ik alles te voorzichtig doe, dat ik hem verwen (met aandacht), dat zij het vroeger toch allemaal anders deed, dat zij nooit hulp kreeg (hij is paar keer een paar uurkes bij babysit geweest), dat ik na mijn operatie (ben half augustus geopereerd) flauw deed omdat ik hulp kreeg van mijn moeder die een paar dagen is komen logeren... Inentingen tegen kinderziektes???? Vroeger kregen ze die niet allemaal en bij haar zijn er ook geen doden gevallen... euh??? Als je ze nu wél krijgt bij Kind & Gezin, dan is dat toch goed zeker?? Flesjes steriliseren?? niet nodig!! Vroeger werd dat ook niet gedaan na elke flesvoeding... Alé, bij alles wat ik doe krijg ik te horen dat ik het verkeerd doe en dat het vroeger anders was. Ik word er zot van!! Ik heb haar wel al geleerd dat ze hem niet mag storen als hij slaapt. Heb me daar eens kwaad in gemaakt en toen had ze het door. Heb haar ook al gezegd dat ze moet gaan zitten als ze hem pakt. Ze is heel slecht te been en ik wil niet dat ze met hem zou vallen. Is eens bijna gebeurd.. ze had hem toen net aan mijn vriend gegeven en toen viel ze... Als ze zegt dat hij zijn stem moet laten horen (als hij dus weent), heb ik haar al gezegd dat het zijn stem niet is, en als ik zo zou wenen en moest blijven krijsen, dan zou ik keelpijn krijgen.... Enfin, ik laat haar wel voelen wie de mama is, en dat zij de oma is.... dat de opvoeding dus aan mezelf en mijn vriend is, en niet aan haar.... Maar ach... iedereen heeft al eens te klagen over z'n schoonmoeder hé... en als het hier bij blijft, dan heb ik eigenlijk nog niet zo hard te klagen... er zijn ergere gevallen. Soms erger ik me wel eens, maar ik denk dat het al bij al nog meevalt... alleen als de ergernis er is, is dat een vervelend moment. hoe dan ook... IK ben de MAMA, IK ken mijn zoon beter dan zij en ik weet dat ik het goed doe! En verder denk ik dan maar: FOERT!!!! En zo lukt het nog wel met haar hoor... gewoon laten voelen wie de baas is en wie de mama is! Zelfs al moet ik het 10 keer herhalen, ik blijf het herhalen.. tot ze het door heeft... |
| 03/09/2008 @ 13:36 Jennifer | Schoonouders.... Als ik dit hier allemaal lees mag ik eigenlijk niet klagen:D Maar ik ga het toch doen ![]() Door onze uit de hand gelopen verbouwingen , wonen wij dus bijna een jaar bij m'n schoonouders. Dus dit wil zeggen: M'n hele zwangerschap en nu al 2 maanden sinds ons June er is. Man man man, soms kan ik gewoon de muren oplopen van frustratie. M'n schoonvader, daar heb ik niet veel last van, die moeit zich niet en laat ons gewoon doen. Maar de schoonmoeder da's een ander verhaal... Gemoei, waar ze maar kan.Tijdens mijn zwangerschap moest ik constant horen 'Amai nu wordt ge toch dik zenne' en daarmee bedoelde ze ni alleen mijn buik... T Moment da m'n weeën begonnen waren, is zij speciaal thuisgebleven( op zich wel lief). Maar bij iedere wee de vraag 'Weer een wee?' Ja hallo! Nu onze meid er is, heb ik eigenlijk nog niet veel kunnen genieten van die 3 maanden verlof, want er zit constant iemand op mijn vingers te zien. Iedere keer dat ze weent 'Wat scheelt er nu?' , of als ze weent en ze heeft net gegeten, propere pamper etc. dus gewoon van vermoeidheid, dan durf ik haar wel effe laten wenen. Maar m'n schoonma denkt daar anders over, dan gaat zij naar onze kamer om de klein haar tut te geven (terwijl ze heel goed zonder kan in slaap vallen) Zo waren m'n vriend en ik in ons huis gaan werken, en de klein was bij schoonma gebleven. Toen June wakker werd haalde ik haar uit bedje, en ze had precies gedroogd bloed rond haar mondje, ikke natuurlijk direct in paniek, wat bleek nu: ze hadden een beetje choco op haar tutje gedaan, t kind was nog geen maand oud! Ook het pakken, ik knuffel mijn dochter ontzettend graag, maar loop er niet de ganse dag mee rond, ze kan heel rustig op haar speeltapijt naar de beestjes liggen kijken. Maar de schoonma denkt dat het beter is om er mee rond te lopen, dan kan ze 'alles zien' Of kleertjes die volgens haar te klein zijn.... Bij mijn vriend gaat ze nog een stapje verder, 'ge hebt ze ni goe vast', 'ge moet ze zo haar pap geven', 'die pamper zit ni goe', en ga zo maar door... Iedere keer ze pap krijgt komt m'n schoonma ook altijd boven haar staan, waardoor ze niet meer goed drinkt...Laat haar toch rustig eten, denk ik dan. DIt doet ze gelukkig niet bij mij, maar k denk wel dat ze weet dat ik me dan niet meer zal inhouden. Nu ben ik na deze week, nog 1 week thuis, en dan moet terug aan het werk. Mijn schoonma past 3 dagen op June, mijn ma 1 dag en ik ook 1. Maar ik kijk er echt niet naar uit, ten 1ste het feit dat ik niet zelf voor mijn dochter kan zorgen en ten 2de het feit dat ze t meeste bij mijn schoonma zal zijn. Het is zeker geen slecht mens, maar heb het gewoon moeilijk met de bemoeienissen, en het nog steeds bemoederen van mijn vriend (das nu mijn taak )Anyway, binnenkort kunnen we verhuizen, en das al een groot pluspunt!!! |
| 15/09/2008 @ 15:58 Fanny | Ghoh, ik word misselijk als ik jullie verhalen lees. ik heb ook zo'n "chance" met mijn schoonmoeder. Bah. Ze werkt niet meer sinds haar 33 jaar en is op invaliditeit wegens depressief. Nu ik weet daten erge depressie echt een ramp is. Maar dat ze dit nu na bijna 27 jaar nog steeds als excuus gebruikt. pfff, toch maar zwak hoor. Mijn man heeft ze buiten gegooid na 2 weken, toen hij tijdelijk weer thuis moest logeren omdat zijn vorige relait stuk gelopen was. Ze had hem wel eerst nog een nieuw zetelbed laten kopen en dan mocht hij vertrekken. Mijn man en ik waren net samen en is toen bij mijn ouders mogen intrekken, want ik woonde zelf ook nog thuis (studeerde nog). Een week later bleek dat mijn schoonzus terug thuis was komen wonen (ook na een stukgelopen relatie) en die mocht toch wel een jaartje of 2 blijven wonen. pfff. En dan te bedenken dat bij onze eerste ontmoeting goed gedronken had en goe huilend tegen me zij dat het wel "haar Tim" was. jaja... Ook alles beloven, jullie krijgen dit en dat. Zo heeft ze een heel lijstje gemaakt. Want ze moest alles weten wat we kochten toen we gingen samenwonen. En wat we betaald hadden. Maar nooit iets gezien. Och, nu heb ik het liever zo, want dan kan ze ons nooit verwijten dat we geprofiteerd hebben ofzo. Nu toen we een avond op bezoek waren na de geboorte van ons dochtertje, hoorde ik ze aan tafel tegen mijn man, terwijl er verschillende mensen bijzaten, "ons meisje, da's iets van ons he, van u en van mij. Ghoh, dat ging me toch wel even te ver. Ik heb geen zin om er een conversatie mee te beginnen, want het eerste dat ze altijd doet is huilen. en dat vind ik verschrikkelijk. Onze dochter is voor haar ook maar iets waar ze mee kan uitpakken. Ze moet er maar zijn op haar vraag, maar andersom no way! Als we op bezoek zijn zit ik soms te kotsen omdat het er zo vies is. Ik denk dat ze 1keer per jaar stofzuigt ofzo. En het ligt er nog eens vol kattenharen. Leuk als je je kind daarin moet laten kruipen .Onlangs schrokken we ons een bult omdat er gestofzuigd was. Bleek dat er vrienden op bezoek kwamen en dan is het "schone schijn he". Ik hoop maar dat ze in de toekomst niet te veel aan onze dochter beloofd en dit dan niet nakomt, want dat zou ik echt heel erg vinden. ik heb alleszins het geluk dat mijn man er ook 100% zo over denkt. Dus ik kan gerust mijn hart luchten als er iets op mijn lever ligt. Alleen durft hij ook niet zoveel tegen zijn moeder te zeggen omdat hij ook weet dat ze direct en om alles begint te huilen. Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die gefrustreerd geraakt door m'n schoonmoeder ![]() ik wens iedereen hier veel sterkte! |
[Reageer]

Schoonouders from hell!!!!!

)