< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » geboortekaartjes bij prematuren

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
geboortekaartjes bij prematuren
11/07/2008 @ 10:22
Ine

Hoi,

Ik ben zwanger van een drieling, ze kunnen elk moment geboren worden. Ik lig al tijdje in ziekenhuis. Graag had ik geweten hoe jullie dat deden ivm geboortekaartjes? WIj zouden eens we rust hebben en de kindjes thuis zijn een babyborrel geven maar natuurlijk weten we nu nog niet hoe en wat. We zouden maar voor alles kijken eens we thuis zijn. Maar op het geboortekaartje zouden we wel al mee delen dat er babyborrel komt maar nog niet weten wanneer. Hebben jullie daar leuke tekstjes voor?

Dank bij voorbaat

Ine
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:30

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb gewacht tot me kleine er was en toen in het ziekenhuis online kaartjes besteld..
aangezien me zoontje rond de lente ong.. geboren is heb ik er zelf mooi versje opgezet.
wat je wel kan doen is alvast aankondigen dat er een borrel komt maar wanneer weet je niet i.v.m. hoelang de kindjes in het ziekenhuis zullen moeten verblijven.
ik heb er niks opgezet toen en heb gewoon iedereen een mailtje/smsje gestuurd toen yano eindelijk thuis was.

mijn versje ging zoiets..

in de lente is iedereen vrolijk in de lente is iedereen blij.
alle bloemen die bloeien geel wit en paars en zo glanzend als zij.
dans toch mijn kindje in zing toch dit lied kijk naar de kleuren wees blij en geniet.

weet het niet helemaal meer hahah.
ondanks dat het allemaal onzeker was of hij het wel zou halen enz. heb ik gewoon kaartjes opgestuurd.

succes met de zwangerschap!

[Laatst gewijzigd door madeleine - 11/07/2008 @ 10:34] - Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 10:36

Wij hebben pas de kaartjes verstuurd wanneer Lore naar huis mocht uit het ziekenhuis. Tegen dan wisten we alles al en konden we alles op ons kaartje zetten.

Wij hebben het volgende tekstje gebruikt:

Het is even spannend geweest,
maar nu is het feest,
want na 5 weken ziekenhuis,
is Lore eindelijk thuis.

Lore nodigt jullie uit op haar eerst feestje:....

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 11:33

Mijn broer en schoonzus hebben de kaartjes verstuurd als Damen bijna naar huis mocht gewoon met de mededeling dat er nog een babyborrel zou volgen. ( en met een kort tekstje erbij voor zijn broertje)
Ze hebben dan een leuk kaartje gemaakt voor Damen met de aankondiging dat hij thuis was en de datum van de borrel.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 12:19
kersje

Hoi!

Wij hebben de kaartjes pas verstuurd de week dat Daan naar huis mocht, zodanig dat de kaartjes in de bus kwamen ongeveer toen hij thuis kwam. De reden daarvoor was niet alleen dat we niet wisten hoelang hij in het ziekenhuis zou moeten blijven, maar ook dat we de vroeggeboorte niet verwacht hadden (33 weken) en dus gewoon nog geen kaartjes hadden... We zijn dan tijdens de ziekenhuisperiode nog naar de drukker en zo geweest. Achteraf ben ik wel blij zo. Dichte familie was met de telefoon op de hoogte gebracht en voor de rest wou ik niet te veel telefoons krijgen. Ik ging vooral veel naar het ziekenhuis. Bezoek wou ik ook nog niet graag. Thuis zat ik zonder baby (mensen willen dan op bezoek komen en er is geen kind, dat vond ik niet te doen) en in het ziekenhuis mogen ze toch maar achter glas door een klein ruitje eens kijken. Dus ik vond het best te wachten met de kaartjes tot we wat meer zekerheid hadden over wanneer hij naar huis zou mogen. Wij kenden toen andere ouders op neonatologie (ze hadden een tweeling) en zij hadden wel al kaartjes verstuurd met de datum van de babyborrel erop. Hun kindjes gingen echter niet snel genoeg vooruit en ze moesten langer in het ziekenhuis blijven, ze hebben mogen de datum verzetten van de babyborrel. Dat is ook niet leuk, he.

Met een gedichtje kan ik je dus helaas niet helpen...

Ik hoop dat je kindjes nog zo lang mogelijk blijven zitten in je buiken en dat ze, als ze geboren zijn, het alle drie fantastisch doen en snel naar huis mogen!

Groetjes,

Kersje

Link naar deze reactie
13/07/2008 @ 20:30
kaya

Online Status Bekijk profiel
Hoi ine,

Ik las overlaatst op een meerlingenforum een leuk (sms-)gedichtje over te vroeg geboren:

"Drie paar oogjes staren ons aan, wij weten het zeker: wondertjes bestaan! Onze wondertjes zijn geboren en heten ..., ... en ... .
Ze zijn gezond, maar nog wat te klein, waardoor ze nog niet onmiddellijk te bezoeken zijn."

(Ik heb het aangepast naar een drieling voor jou, want het was een tweelinggedichtje )

Misschien kan je er dan nog iets aanbreien ivm de babyborrel?
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 13:41
Loekie

Ik ben aan de kaartjes begonnen toen ik terug thuis was, ik heb toch zeeën van tijd nu spijtig genoeg...

Voor het bezoek als Estelle thuis is heb ik een uitnodiging op pc gemaakt en die ga ik versturen per mail. De mensen die geen mail hebben die zal ik een uitnodiging in de bus gaan steken.

Loekie

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:02
k'tje

Hey Loekie,
veel sterkte! Hoe gaat het nu met Estelle?

Ine: hoe ver ben je in de zwangerschap? Ik ga even meedenken over een tekstje, maar over het algemeen ben ik niet zo creatief. Maar ik doe m'n best.

K'tje
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 12:54
Loekie

K'tje:

Estelle doet het goed. Gisteren is ze verhuisd naar een tussenbox, ze heeft dus geen intensieve zorgen meer nodig! Ze is veel gelukkiger nu ze in een verwarmd bedje ligt waardoor ze geen energie "verspilt" aan het boos worden, zodat ze dikker kan worden!

Gisteren de eerste keer zelf een flesje gegeven, maar ze was niet wakker genoeg waardoor ze niet genoeg dronk (5ml heeft ze gedronken) en heeft ze de rest via sonde gekregen.

Alles komt stilletjesaan op zijn pootjes terecht!

Loekie

[Laatst gewijzigd door Loekie - 15/07/2008 @ 12:57] - Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 13:26

Oh Loekie, wat leuk!! Mijn dochtertje is op 34w geboren (ni te vergelijken met Estelle natuurlijk) en woog 2.065kg. Ik ben in St Augustinus (Antwerpen) bevallen, en daar is de regel: in de couveuse tot ze 2kg wegen. En vermits ze nog zou afvallen, moest ook zij in de couveuse. Ze is afgevallen tot 1.915kg en toen ze 6d 'oud' was, woog ze 2kg en mocht ze in een open bedje in de verwarmde kamer. Maar eerst had ze haar couveuse nog 'gedoopt'. Ze hing hélemaal vol. De verpleegster wou haar een proper pampertje geven, maar nog voor er een nieuw onder lag, deed ze een 'drukje'. Net toen ze uit de couveuse werd gehaald, kwam ik binnen. Ik kreeg haar dus onmiddellijk in m'n armen met de mededeling:" 't is me er eentje zene, nog snel haar couveuse bevuilen." Na de voeding, mocht ze dus in een open bedje liggen. En ik heb haar daar voor het eerst in mogen leggen. Zo'n fantastisch mooi moment! En 2w later mocht ze dan eindelijk naar huis.
Ik hoop dat je kleine meid snel bijkomt, en goed leert zuigen, zodat ook jij van haar kan gaan genieten!
Als je nood hebt om je verhaal eens te doen, dan mag je me altijd mailen!

K'tje
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 14:14
Loekie

Couveuse dopen heeft Estelle ook gedaan. Alleen was ik het die haar pamper veranderde, ik wist niet wat doen of zeggen zenne

Zij is verhuisd naar een verwarmd bedje omdat ze geen zuurstof meer nodig had in de couveuse en omdat ze al op de leeftijd is gekomen dat ze begint rond te kijken en dat kon niet in de couveuse want die waren altijd afgedekt.

Je merkt echt dat ze zoveel gelukkiger is nu ze rond kan kijken, ze heeft geen woedeuitbarstingen meer. Dus die energie kan ze allemaal stoppen in dik te worden.

Ik hoop dat ze vandaag wel wakkerder zal zijn want het is aan de papa om het flesje te geven. Ben benieuwd.

Loekie

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 14:15
Loekie

Bij ons is de regel 1.5kg in verwarmd bedje. Een gewoon bedje weet ik eigenlijk niet. Ik veronderstel dat dat 2kg zal zijn.

Loekie

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 16:31
finn

Online Status Bekijk profiel
waauw Estelle doet het echt wel héél goed dan. Onze jongens zijn ook op 27 weken geboren, maar hun gewichten waren hoger. Toch mocht Max ook met zuurstof in een verwarmd bedje. Op een gegeven moment werden ze erg onrustig in de couveuse. Wij zijn uiteindelijk net voor de 40 weken naar huis gegaan. Intussen is dat 2 maanden geleden. Max is wel al 2 keer even opgenomen en Elias 1 keer. Hopelijk zijn we nu goed vertrokken.
Voor de geboortekaartjes hadden wij vermeld dat we nog geen bezoek konden ontvangen. Nu nog hebben wij niet veel bezoek ontvangen. Wij hebben vooral schrik van kleine kindjes met mogelijke infecties. Daarom zou ik ook nooit een babyborrel geven bij extreem prematuren. Onze familie en vrienden hebben hier erg veel begrip voor en wachten geduldig af. Binnenkort zal de tijd rijp zijn voor bezoek.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 17:18
Loekie

Estelle had al achterstand door het feit dat mijn moederkoek niet optimaal functioneerde. De doorbloeding in de navelstreng was ook niet goed dus kreeg ze niet de nodige voeding zal ik maar zeggen.
Voor deze verschijnselen zijn nooit oorzaken gevonden. Er was geen stollingsprobleem met mijn bloed en zij had geen genetische afwijking. Dus we hebben er het raden naar hoe het dan uiteindelijk gekomen is.

Estelle was eigenlijk te vergelijken met een kindje van 23 à 24 weken ipv 27 weken zoals de zwangerschapsduur was.

Maar ze doet het idd goed. Nu mogen we wel zegen dat we de kritieke periode door zijn.

We hopen dat ze eind augustus naar huis zal kunnen...

Loekie

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 12:18

Ine;
Hoe gaat het nu met je ?
Lukt het daar nog een beetje ?
grtjs

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 06:58

hey ine,
hoe is het met je meid???