[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 11/07/2008 @ 11:52 Dubbel | Hoi iedereen, Ben al een tijdje op zoek naar ouders die hetzelfde hebben meegemaakt als ik. Tot nu toe helaas zonder resultaat. Ik ben 32 weken zwanger van 2 prachtdochters waar men bij alle twee klompvoetjes heeft vastgesteld. De precieze oorzaak is niet gekend : verkeerde positie in de baarmoeder (ze liggen al maanden in stuit) of werkelijk een genetische afwijking. Maakt eigenlijk ook niet uit. Had graag wat ervaringen gehad van iemand die net hetzelfde heeft meegemaakt : praktische organisatie? Hoe verlopen de eerste weken? Hoe vaak naar het ziekenhuis? Ik sta ook op andere forums maar heb tot nu toe niemand gevonden met dezelfde ervaring als ik. Hoop hier meer geluk te hebben. Zou me echt goed doen om me beter te kunnen voorbereiden ![]() |
| 11/07/2008 @ 14:03 Dubbel | OK ga ik doen. Bedankt! |
| 11/07/2008 @ 14:06 Dubbel | Hmm ik heb haar (M) gevonden maar ik ga haar niet zomaar aanschrijven. Misschien heeft ze wel helemaal geen zin om daarover te praten ![]() |
11/07/2008 @ 14:21 ![]() | Oh jawel...'t is een heel lieve dame !!! ![]() |
| 11/08/2008 @ 16:48 M ![]() | Flairtje, Bij mij hebben ze het op de echo gezien als ik bijna 16w was. Ik was zwanger van een tweeling, mar moest op 12w een reductie laten uitvoeren (hele verhaal op mijn profiel) en toen heb ik vruchtwater van Florian verloren. Het heeft, mits platte rust, bijna 3 weken geduurd vooraleer de hoeveelheid vruchtwater genormaliseerd was. Bij de echo zagen ze het toen en het is bevestigd bij de uitgebreide echo op 20w. Toen Florian 1w was, heeft hij zijn eerste gipsje gekregen? Dit wordt elke week vervangen. Morgen krijgt hij zijn 10de en laatste gipsje. Volgende week krijgt hij 2 schoentjes aan, met een ijzeren staafje tussen (dennis-brown prothese)http://www.sanipopp.de/ponseti.jpg zodanig dat zijn slechte voetje in de goede positie blijft staan, zolang hij niet kan stappen... Als de achillespees te kort blijft ondanks de gipsen, moet er een operatie gebeuren, maar dat was bij ons gelukkig niet nodig... Dit is de methode van Ponseti, wij moeten niet onmiddelijk naar de kine... Hopelijk is het een beetje duidelijk... M |
[Reageer]

Tweeling met klompvoetjes