< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Zantac

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
15/07/2008 @ 10:21
Jolien

Online Status Stuur bericht
Hoi

Sinds gisteren is m'n zoontje begonnen met het "innemen" van Zantac voor de reflux. Het probleem is dat hij dit echt niet lust en moeilijk wil inslikken,op den duur zitten er allemaal belletjes in z'n mond en spuit ik gewoon m'n spuitje nog niet helemaal leeg tot die belletjes er al uit zijn,maar kom. Tot een half uur na z'n spuitje zantac heeft hij precies nog last van die smaak. Hoe doen jullie dit, tips zijn welkom?
Nu vroeg ik me nog af: de ka zei gisteren dat ze dit 2weken uitproberen en als het niet helpt,dan moet ik terugkomen,maar wat als het wel helpt eigenlijk? Moet je er dan ook mee stoppen (want op de bijsluiter las ik,max. 2weken innemen)... Is dit een genezend middel of hoe zit dat juist?

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 11:33
W!zzy'82

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Als het helpt dan moet hij het blijven nemen, onze zoon heeft het tot zijn +- 5 maanden genomen, wij hebben dit stilletjes afgebouwd.

Tips voor het vergemakklijken om het in te nemen heb ik spijtig genoeg niet veel tips!
Onze zoon kokhalzde ervan, maar als het een troost kan zijn, na een tijdje worden ze eraan gewend!
Zielig maar het is zo

Veel succes!
Zantac begint te werken na +- 1 week inname

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 11:57
Jolien

Hey Wizzy

Goh,echt tot z'n 5maanden? Ik kreeg al schrik omdat er op de bijsluiter staat max. 2 weken!!
De ka heeft dan waarschijnlijk beslist om af te bouwen of hebben jullie dit zelf geprobeerd? Want wanneer beslis je nu eenmaal om zoiets af te bouwen hé...

groetjes!

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 12:54

Wij hebben ook maanden zantac gegeven, nu helpt het niet meer en krijgt ze zwaardere medicatie, er staat idd in de bijsluiter max 2 weken, maar de dosis dat een kindje krijgt kan je er niet mee vergelijken, er zijn er die zantac een jaar innemen.
Wat betreft de inname, zoals ze hier boven al zeggen, ze worden de smaak gewend, hier was het in begin ook een ramp, daarna hield ze zelfs mee het spuitje vast en begon ze al te zuigen.

groetjes

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 15:33
Leentje

hier ook zoontje van 5 m en neemt sinds zijn 2 maand gaviscon en zantac. Volgende maand begin ik met groenten en dan ga ik afbouwen.
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 15:55
W!zzy'82

Wij zijn zéér snel met vaste voeding begonnen en zo ook stilletjes afgebouwd. Ineens kwam het weer erger terug en dan maar terug begonnen.
Tot de kinderarts ons zei om terug te proberen en toen lukte het wel.
Maak je geen zorgen, je zoontje mag dit langer nemen dan 2 weken... Hoe sneller je zoontje ervan af is hoe beter natuurlijk maar als het nodig is is het nodig.
Onze Daan nam Zantac in combinatie met Motilium, daarna Gaviscon, etc...
Dus als de Zantac niet helpt zullen ze een combinatie voorstellen..

Succes meid, het is niet leuk een kindje met reflux maar het is van voorbij gaande aard! Gelukkig!

Groetjes
Wizzy en Daan

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 16:07
annick

Online Status
Hallo

Vervelende KA altijd met hun zantac siroop.. zouden ze er zelf al eens van geproefd hebben. Smaakt voor een baby verschrikkelijk. Het werkend bestanddeel van zantac is ranitidine en kan heel makkelijk in poedervorm gemaakt worden die je dan in een beetje van je baby's melk kan mengen.. helemaal smaakloos

Zou het eens vragen hoor als je baby de volledige dosis van de zantac niet binnen heeft zal je geen verandering zien.

groetjes
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 16:17

hallo,
Ook ons dochtertje neemt sinds gisteren Zantac.
De kinderarts heeft mij laten kiezen tussen siroop of poedervorm, en aangezien die siroop zo een vieze smaak zou hebben heb ik voor de poedervorm gekozen.
Met een heel klein beetje water meng ik die poeder en geef het in een flesje.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 16:18

oja, volgens de ka mocht dit niet met melk gemengd worden, of zou ik dit verkeerd begrepen hebben misschien? (ik geef borstvoeding)

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 16:53
annick

Online Status
hallo akkefietje

Kan zijn dat je KA zegt om dit niet in melk te doen.. van de ene mag het wel van de andere niet, de ene wil het voor de voeding de andere erna.
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 20:57

hey annick,
wat zou de reden daarvoor zijn? dat je het niet in melk mag doen?
en wat zou nu het beste zijn voor of na de voeding?
mij ka sprak van een halfuur voor de voeding, maar... hoe kan ik nu weten wanneer ze eten wil, met borstvoeding is dit nog steeds niet zo regelmatig om de zoveel uur. Plus als ze wakker wordt heeft ze meestal meteen honger, en om het dan nog een halfuur te moeten rekken....pff da's zo zielig om haar zo te zien afzien

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 12:12
W!zzy'82

hier ook na de voeding moeten geven... na nen duur zeggen ze allemaal wat anders! ik werd er gek van!

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 15:12
Lieveke

Online Status Bekijk profiel
Ik mocht de zantac niet bij de melk doen omdat Nils dan de slechte smaak zou gaan associëren met het drinken van een flesje (geef borstvoeding).
Men adviseert om zantac een tijdje na de voeding te geven, zodat je kindje de melk (met zantac) niet terug overgeeft.
Bij Nils ging dit net niet, want hij gaf gewoon de hele tijd over

Zantac lustte hij inderdaad ook helemaal niet, maar na een tijdje was hij het echt gewend en was het geen probleem maar. Jammer genoeg werkte de zantac niet en moesten we toen net beginnen met omeprazole. Dat lustte hij helemaal niet! Echt een gevecht om te geven.

Nu krijgt hij omeprazole onverdund (nog sterker), en dat heeft gelukkig geen smaak!
Op de bijlsuiter van omeprazole staat trouwens "niet geven aan kinderen jonger dan 2", dus tja, die artsen zullen wel weten wat ze doen zeker?

Veel moed met je refluxkindje, het is soms wat hé!

ps: de medicatie heeft nooit een "genezende" werking, het maagklepje moet gewoon met de tijd goe dgaan sluiten.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 21:05
Jolien

Nu krijgt m'n zoontje al 1,5 week Zantac en ik weet niet of dit normaal is,maar hij heeft nog steeds last,waarmee ik bedoel: huilbuien van bv. 17u tot 21u (aan z'n volgende voeding), kressen, wenen,... Toch maar terug naar de ka?

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 00:07
katrien

hey,

wij moesten ook zantac geven (proef zelf eens, 't smaakt afschuwelijk).

een oplossing, wij deden er een beetje venkelthee bij om de smaak wat te verdoezelen; 't Went idd wel na een tijdje...

Wij zijn op 2 weken geleden naar ostheopaat geweest en deze vroeg te stoppen tijdens zijn behandeling. zijn nu 2 weken verder en idd geen nood meer aan zantac. misschien een idee??

Grtz,

Katrien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]