< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » baby (3maand) wil niet uit fles drinken!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
baby (3maand) wil niet uit fles drinken!
26/07/2008 @ 11:40
Saartje

Hé wat goed Bliep dat het langzaamaan begint te gaan!

Hier is het nog steeds een ramp. Ik kan stilaan wel janken als ik denk aan de dag dat ik terug moet gaan werken. Je leest vaak dat dat geen ramp is als je kindje uiteindelijk echt de fles blijft weigeren, dat een baby best wel een aantal uur zonder kan en dan ’s avonds en ’s nachts zijn schade inhaalt. Maar ik zie dat echt niet zitten, ten eerste wil ik niet dat hij de hele dag honger heeft (en dus weent, dat is super zielig voor hem en dat is ook niet doenbaar voor mijn schoonouders die hem gaan opvangen), en ten tweede zie ik het niet zitten hem ’s avonds en ’s nachts zijn schade te laten inhalen want dan zit ik als een wrak op het werk.

Nien, heb je dat al geprobeerd, van je kindje naar je ouders te doen? En heeft het gewerkt? Mijn ouders zeggen ook dat ik hem dan maar moet “uithongeren”, maar ik zie dat echt niet zitten.
Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 12:55
nien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
nee, ze is nog steeds live aan het eten... maar met de warmte oefenen we nu met water uit een bekertje, en als ze dat eenbeetje doorheeft gaan we die beker dan eens gebruiken voor melk, misschien dat dat helpt?

@katrien: waarom geen rubber of silliconen voor BV-kindjes? jenthe heeft toch eentijdje beter getutterd toen we een silliconenfles gebruikten...

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 22:15
nien

zucht... ik daarstraks weg, oma meer als een uur geprobeerd uit de beker te laten drinken en niet gelukt. ze stopte wel na een tijdje met wenen, gek he? en nog gekker: een beetje ervoor heeft ze ongeveer een halve beker water uitgedronken! ze vindt de melk blijkbaar écht niet lekker...

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 14:59
bliep

Hey,

Nien, je moet je kindje volgens mij echt niet laten 'uithongeren' hoor, gewoon eens wachten tot ze echt heel veel honger hebben. Van zodra ze door hebben dat dat is wat ze krijgen en niets anders, durven ze al eens toegeven. Ze gaan dus ook niet de hele dag liggen brullen!

Nog twee andere tips die ik intussen gekregen heb: zo snel mogelijk starten met patatjes en fruit, zodat je die twee flesjes al kan vervangen door een maaltijd vaste voeding en eventueel wat water. Als de kunstvoeding niet lukt, kan je dan 's morgens en 's avonds gewoon nog de borst geven en krijgt je kindje overdag toch genoeg gezonde voeding binnen. En dan van zodra het mag, overschakelen op tweedeleeftijdsmelk, die is naar het schijnt iets zoeter van smaak...

Misschien kan je ook wel experimenteren met een bepaalde smaak toevoegen aan de poedermelk? 'k Zou wel niet weten wat mag en wat niet, dat zou je eens moeten navragen... En niet elk merk kunstvoeding smaakt hetzelfde, dus misschien kan je wel nog een merk vinden dat ze wel lust?

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 20:36
Nele

Online Status
Hey!

Borstvoedingsmelk mengen met kunstvoeding... en beginnen met heel veel borstvoeding en klein beetje kunstvoeding en zo stilaan de verhoudingen veranderen. Dit heeft mij geholpen om Liam te leren andere melk te drinken. Hij drinkt het wel niet zoveel, maar eens ik volledig gestopt ben met borstvoeding zal dat ook wel beteren. Nu is het alsof hij weet dat hij paar uur later toch de borst krijgt.

Hij dronk ook eerst uit drinkbeker van tupperware. Pas nu wil hij opnieuw uit een fles drinken.

Veel succes!

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 22:45
nien

probleem is dat ze ook geen moedermelk uit een fles of beker wilt drinken! en met smaakjes wil ik liever niet beginnen, omdat ik vrees dat ik ze dat nooit meer afgeleerd krijg
ik ga het nog eventjes aanzien en dan inderdaad: een hele dag weg van haar, dan zal ze wel moeten drinken he! ze heeft ook wel wat reserve, dus te dun zal ze er niet van worden...
kheb gelukkig nog tot september voor ik terug moet werken, hopelijk lukt het tegen dan!

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 12:04
Saartje

Vanaf welke leeftijd kan een baby eventueel uit een bekertje drinken? Hoe oud ben jij daar mee begonnen?

Hier hebben we ondertussen ook een tomme tippee flesje aangeschaft en hallelujah, eergisteren heeft hij daarvan wat gedronken (we moesten hem wel afleiden met een rammelaar de hele tijd). Gisteren is de flesjespoging dan weer grandioos mislukt, dus ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat gaan. Voorlopig blijven we met het tomme tippee flesje oefenen.

En indikken en met een lepeltje geven, weet iemand vanaf welke leeftijd dat mag? (volgende week moeten we naar K&G, ik ga het daar sowieso vragen)
Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 22:10
nien

hier ook zo hoor: elke nieuwe fles is 1 keer interessant, maar een tweede keer? nee hoor!
ze drinkt echt graag uit een bekertje, water tenminste... melk wil ze ook daar niet uit drinken. 't is wel een waterratje: de helft slikt ze in, en na een tijdje 'helpt' ze zodat ze kliedernat wordt

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 22:33
diana86

Online Status
misschien dat je er wat rijstebloem vanilie van nutrilon in kunt doen daar zit toch een ander soort smaakje aan en vinden de meeste wel lekker..ik geef mijn zoontje 3 eetlepels bij zijn normale laatse fles..op de verpakking las ik net dat je het ook kunt mengen en indikken zeg maar zodat het echt pap is en dan op een lepeltje dat mag ong. vanaf 4 maanden..heb je ook al eens een dodie 1,2,3 speen geprobeerd deze zijn wat groter en pakken de meeste kinderen beter in de mond..ik gebruik deze ook en die pakt mijn zoontje beter dan de bibi of difrax spenen..geloof best dat je af en toe ten einde raad bent!
gr

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 11:23
nien

misschien idd eens die rijstebloem proberen... maar ik heb wel een beetje schrik dat ze er weer ziek van wordt omdat ze van de "verzadigde" melk van nutrilon zo heeft overgegeven. de dokter zei dat het te zwaar was voor haar maagje.
en als je er zo'n papje van maakt, zijn jullie kindjes daar dan content mee? ipv een fles?

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:29
Saartje

't Schijnt dat dat wel een optie is idd, het indikken, maar ik weet dus niet vanaf welke leeftijd dat mag.

Hier heeft ons ventje ondertussen al drie keer van zijn Tommee Tippee flesje gedronken, gisteren ging het nog vrij moeizaam en hing hij helemaal onder de melk, maar vandaag ging het gewoon super! Dus voorlopig lijkt het opgelost hier en hopen we natuurlijk dat hij niet hervalt :) en kunnen we de BV beginnen afbouwen...
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 16:24
nien

daarstraks de vanille-rijstvlokken geprobeerd, zonder succes... heeft er iemand ervaring met een melkpapje in plaats van een gewone fles?

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 16:25
nien

oja, ik heb mijn doos bij de apotheker gehaald, en ze zei dat het mag vanaf 4 maanden!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 16:28

Kheb da ook al gedaan, een melkpapje gegeven omdat ze haar fles ni wou, en dan gaat het wel binnen hoor, enkel na een paar keer was het nieuw er ook af en wou ze dat ook nimeer.

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 16:30

dubbel gepost

[Laatst gewijzigd door Cindy - 01/08/2008 @ 16:30] - Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 13:59
bliep

Hey,

nog altijd problemen bij sommigen om hun kindjes van de fles te laten drinken precies. Hier is het probleem intussen opgelost! Elk kindje is anders natuurlijk, maar ik zet hier maar even hoe wij het hebben aangepakt:

- consequent een flesje blijven aanbieden, waarbij we verschillende houdingen hebben geprobeerd. De eerste keer dat het min of meer begon te lukken, was toen Aiko bij mij op de arm zat terwijl ik rond liep. Ik was tegen haar aan het babbelen en ben haar de fles beginnen geven voor ze goed en wel doorhad wat er gebeurde. Ze heeft toen 60 ml gedronken. Een andere houding die hielp, was haar in de relax zetten en haar zo het flesje geven. Deze keer zag ze het flesje duidelijk aankomen, maar ze had flinke honger en protesteerde niet toen ik de speen in haar mond stak. 80 ml gedronken. Toen ze daarop bij mijn ouders ging logeren, was de eerste voeding een ramp, maar de tweede voeding had ze flinke honger en dronk ze maar liefst 160 ml! Sindsdien geen problemen meer als ze een flesje moet drinken 'op verplaatsing', thuis drinkt ze ook, maar veel minder...
- we hebben nooit 'gepusht', als ze niet van de fles wou drinken, probeerden we nooit meer dan drie keer. Als ze na 60 ml stopte, hebben we haar niet geforceerd om nog meer te drinken.
- van zodra we een speen gevonden hadden waarbij ze zich niet verslikte als ze begon te drinken, zijn wij niet meer veranderd: de doorschijnende air control speen van Tigex op stand 2.
- we zijn gedurende twee weken elke dag één flesje blijven geven, zodat ze niet meer kon 'ontwennen'

Donderdag heeft ze de eerste keer een flesje kunstvoeding (Nutrilon) gedronken. Ik had gewacht tot ze flinke honger had en ze heeft totaal geen probleem gemaakt van de andere smaak, 140 ml gedronken. Ze heeft niet meer last van reflux dan bij de BV, dus we houden het bij deze melk.

Vanaf morgen gaat ze naar de onthaalmoeder en ga ik de middagvoeding (12u) definitief laten vallen. Ik heb er wel een goed oog in dat het nu helemaal gaat lukken!

Ik duim dat jullie ook een oplossing vinden!!!!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 18:06
Saartje

Hier is het een weekje goed gegaan en nu weigert hij weer... pfff, om gek van te worden...
Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 19:43
Sabinatje

Hoi,

mijn dochter weigerde de fles niet, maar ik heb wel de raad gekregen als ik wou afbouwen met de BV een tommee tippee fles te geven en kunstvoeding NAN PRO van Nestlé (deze smaak ligt het dichtst bij de smaak van BV). Door omstandigheden is mijn melkproductie gestopt en moest mijn dochter dus van de ene dag op de andere kunstvoeding drinken (had nog maar 3 porties BV in de vriezer). Met NAN PRO en tommee tippee fles is het perfect gelukt.

Grtz

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 10:25
bliep van op het werk

Hey,

nieuwe evolutie hier: Aiko drinkt liever kunstvoeding uit de fles dan afgekolfde melk! Kunstvoeding in één ruk 180 ml, afgekolfde bv doet ze weer wat moeilijk over, maar toch elke keer 100 tot 140 ml. Ik blijf haar wel nog een paar weken die afgekolfde melk geven, 't wordt een dure vogel anders!

Ze geniet nu wel extra van de 'live' borstvoeding, zalig vind ik dat!

Groetjes,

bliep
Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 10:52
nien

hier nog steeds niks hoor,geen afgekolfde melk, geen kunstvoeding, uit geen enkele fles! heb ondertussen gewone flesjes, rubberen spenen en tommietippie. geen effect
ach ja, als dat het enige is wat moeilijk gaat

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]