< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » hoe voelen jullie je?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
hoe voelen jullie je?
18/07/2008 @ 10:29
gr

dag dames
ik weet nu een week dat ik zwanger ben
ik vroeg me af hoe jullie je voelen zowel geestelijk als lichamelijk ...
ik geestelijk: heel onzeker en bang
lichamelijk: weinig kwaaltjes, wel zo steekjes en trekkingen in mijn onderbuik (is dit normaal?)
groetjes
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 10:52
Cat

Online Status Bekijk profiel
Gr, het is normaal dat je onzeker en bang bent .
Maar probeer gewoon te genieten .
En over de kwaaltjes : ik voelde niks , helemaal niks ?!?
Afgelopen maandag mijn 1ste echo gehad en er was een mooi kloppend hartje te zien . Sindsdien misselijk misselijk misselijk ...
Dus maak je niet te ongerust over kwaaltjes en geniet gewoon!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:02
El31

Het is heel normaal dat je onzeker en bang bent hoor. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb geen klachten. Niet moe, niet misselijk, heel af en toe gevoelige borsten, that's it!

Ik was zo onzeker dat ik bij 5 weken al bij de gyn. zat. Ik wilde zeker weten dat er iets zat en het zat er. Afgelopen dinsdag weer een echo gehad en het hartje zien kloppen, geweldig. Ik hoop dat ik me de rest van de zwangerschap zo blijf voelen.

Enne, natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer je niet al te bang te maken
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:03
El31

Oh ja, steekjes heb ik ook gehad (nu nog af en toe) geen reden om je ongerust te maken, hebben heel veel vrouwen schijnbaar last van!
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:09
erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey gr,

tot je uiteindelijk zal bevallen zal er nog heel veel op je afkomen!
van hele bange onzekerheid (ga ik het allemaal wel kunnen) tot intense vreugde als je een volgroeid mensje ziet bewegen in je buik, en hoe dichter de bevalling nadert, hoe intenser alles wordt..
mijn raad is: zoveel mogelijk genieten, echt waar. want op zich kruipen de dagen voorbij, maar het gaat allemaal heel snel voorbij hoor! voor je het weet het je het mooiste wondertje van de hele wereld in je armen!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:13
Saar

Hallo,

ik weet sinds gisterenavond dat ik zwanger ben (heel licht tweede streepje, maar het was er).
Ik voel me ook bang, dat dit uiteindelijk niet zal mogen zijn en dat het ons terug zal afgenomen worden.
Sinds gisterenavond begin ik nu en dan vlagen van misselijkheid te hebben (daarom getest), maar anders geen echte klachten.
Wat steekjes in mijn buik en een beetje meer plassen.
Hoofdpijn heb ik ook, maar daar heb ik wel meer last van.

Ik probeer ook te genieten van het feit dat er een klein wondertje aan het ontwikkelen is mijn buik, maar zal toch meer kunnen genieten als ik meer zekerheid heb.

Groetjes

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:34
marijke

Online Status Bekijk profiel
Ik heb eigelijk nergens last van af en toe een beetje misselijk als ik niet optijd eet en soms kleine steekjes thats it!
Vind het niet erg is in iedergeval beter als mijn eerste zwangerschap.

Maakte me er eerst wel zorgen over maar we hebben woensdag een kloppend hartje gezien en een bewegend babytje

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 13:47
Hunnybee

ik heb vooral steken in de onderbuik, constant de hele dag lang... verder vaak misselijk en ruik allerlei zaken die ik liever niet zou ruiken, bv vanmoren in de colruyt zeg... sjezes!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 19:55
Liesje

Oh ja, inkopen doen is gewoon een hel geworden. Je moet de markt eens proberen. Een aanrader als je wil testen of je nog wel misselijk bent.

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 14:01
Moniek

Online Status Stuur bericht
hallo allemaal!

Ik weet ook pas dat ik zwanger ben en ben idd ook nogal onzeker...
Heb in het verleden ook 2 mk gehad. Maar zolang mijn borsten nog pijn doen en ik af en toe een beetje misselijk ben, geloof ik er nog in hoor!
Zal blij zijn als ik over 2 wkn. de verloskundige mag bellen ! Probeer verder gewoon maar te genieten van het feit dat het weer raak is !!

groetjes
Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 18:42
Alyssa

Online Status
ik was in het begin ook niet echt misselijk maar deze week is het goed begonnen. heel de dag door van 's morgens tot 's avonds

en shoppingcenter vermijd ik vanaf nu! ik ruik alles zo sterk door elkaar, van pizza tot sterke parfum, om kotsmisselijk van te worden. overgeven heb ik nog niet moeten doen, heb soms liever dat het er gewoon es allemaal uitkomt. dat geveol van je moet overgeven maar toch niet is nog erger

zal blij zijn als de 12 weken in zicht zijn, dan zou het normaal moeten beteren. ik hoop het in ieder geval!

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 19:25
Kaatje

Online Status
Haa doet me goed om jullie kwaaltjes te lezen!
Niet dat het zo fijn is dat jullie er last van hebben, maar stelt me wel een beetje gerust. Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben. Ben op zich niet heel onzeker, mjuist heel erg vrolijk, maar bij die steken in mijn onderbuik wordt ik wel eens onzeker.
Ik heb wel steeds enorme honger, of zou dat psychisch zijn? Ik denk de hele dag aan kipnuggets!!! Mn vriend wordt er gek van (maar wel op een positieve manier gek hoor!).
Het ontbijt is heel erg lastig, soms met kokhalzen, maar mijn bordje brinta gaat naar binnen!
Verder ruik ik heel sterk (en das met mijn werk als dierenartsassistente niet altijd lekker!).
Ook zijn mijn borsten nog steeds erg pijnlijk. Ik slaap graag op de buik en leg nu een knuffelbeer tussen mijn borsten zodat ik weer wat prettiger lig!
Oja, ik slaap maar heel kort (vaak al voor 5 uur klaarwakker!) maar wel heel diep, je krijgt me moeilijk wakker als ik eenmaal slaap.
Leuk forum is dit, even weer lekker mijn hart gelucht!

Groetjes van Kaatje!
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 02:01
nic

Online Status
O, ik vind het toch zo spannend.
Ik voel nu bijna een weeklang kriebeltjes in mijn onderbuik. Soms voelt het als adrenaline die door me heen gaat. gister bij de dokter geweest, maar die verklaarde mij voor gek, stond me uit te lachen. Op mijn jonge leeftijd zal ik niet zo snel zwanger worden zei ze, duurt minstens 6 maanden. Ik ben 26! Toch niet te jong om zwanger te worden?! Volgens mij hoe jonger, hoe makkelijker je zwanger wordt, toch, over het algemeen dan.
A.s. dinsdag/woensdag zou ik ongesteld moeten worden.....Nu 5 maanden bezig, ik hoop het zo!
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 10:02
Hunnybee

Vind dat maar wat raar dat de dokter je uitlacht
te jong om zwanger te worden? Wat zegt die nu?
Ik ben 22 en van eerste ronde zwanger...

Anyway, ben nog nooit s morgens misselijk geweest, maar heb half uurtje gegeten en pfffff eerste ochtendmisselijkheidsgevoel is daar toch hoor... zou het komen door da yoghurtje??

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 10:06
Kaatje

Online Status
Wat een vreemde dokter! Ik dacht dat een dokter klachten / vragen serieus moet nemen? En dat je te jong bent lijkt mij ook onzin. Ik ben ook 26 en dat lijkt mij een hele mooie leeftijd. Ik wens je de komende week heel veel sterkte met het afwachten!
Nog ff een vraagje: Ik ben ontzettend hongerig, maar moet ik aan elk hongergevoel toegeven?

Groetjes!
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 15:50
erika

hey dametjes!

@ Alyssa: over dat overgeven.. ik ben nu al over mijn 12 weken, en ik voel me nog vaak misselijk en moet nog soms overgeven.. al is het toch al geminderd.. want ik heb namelijk de link kunnen leggen @ Hunnybee) dat het kwam door die omnio bionta.. het rare is dat ik ze van mijn zoontje (nog geen jaar geleden) ook ingenomen heb, en toen geen last ervan ondervond, en nu heb ik een gans andere zs..

nic, ik zou me niets aantrekken van de dokter, ik ben ook 26 en een hele mooie leeftijd.. moest je er geen goe gevoel bij hebben zou ik de raad geven om zo snel mogelijk te veranderen van gyn.. tis niet dat dat je beste vriend moet zijn, maar een beetje vertrouwen en goe gevoel is zeker nodig.. (als je daar ligt af te zien tijdens de bevalling, heb ik liever iemand dat me begrijpt dan iemand die me uitlacht..

ik heb ook heel veel honger, maar geef toch niet altijd toe, was van mijn zoontje 31 kg verdikt! (en niet van te eten, maar van vochtophouding), er hingen nog 6 kilootjes teveel aan toen ik terug zwanger bleek te zijn, en ik vrees dat als ik aan mijn vreetbuien toegeef, ik wel es een opgezette olifant zou kunnen worden..

hoe stellen jullie dat op deze zondagmiddag?

groetjes!

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 21:23
nic

Online Status
De dokter die me uitlachte, was mijn huisarts.Nou ja, een vervangster van hem. Maar hij is precies als die vervangster, hoor. Hij stuurt me ook altijd na 2 minuten weg, dat er niks aan de hand is. Zij is zelf denk ik niet meer dan 5 jaar ouder dan ik. Ik kom niet vaak bij de huisarts, omdat hij no-nonsense huisarts is. Dus echt pas als ik iets heb waarbij hij me moet helpen. Paracetamol is zijn medicijn! Hij is altijd de huisarts van mijn man geweest, maar die zei nu zelf dat we een andere gaan zoeken. Ik ben nog nooit bij een gyn geweest. Bedankt voor jullie advies!
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 21:41
victoria

Online Status Stuur bericht
@ Nic

het lijkt me idd best om een huisarts te zoeken waar je je tenminste goed bij voelt, die tijd voor je neemt en die je opmerkingen ernstig neemt

hoor eens rond bij je vriendinnen bij welke gyn zij gaan & maak een afspraak voor een jaarlijkse check-up (uitstrijkje e.d.). Het kan zijn dat je een datum krijgt voorgesteld die bijzonder ver weg is (bij de gyn die ik voor ogen had, was de wachttijd voor een gewone controle 9 (!) maand...). Als het te lang zou duren, leg dan je bezorgdheid uit en men zal je er wrs wel tussen nemen.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 10:24
erika

hoe is het met de misselijkheid dames!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 10:40

Hey, ik had rond 5 weken ook steken in mijn onderbuik, dit is normaal zijn de gyn het is de innesteling, nu rond 9 weken heb ik er ook nog last van maar veel minder. Nu moet ik vaak naar het twoilet. Verder ben ik voor mijn 9-weken heel moe geweest, nu is dit ook aan het beteren. Soms last van gevoelige borsten, maar meer ook niet. Ik probeer dus maar te genieten nu ik nog van alles kan doen, binnen een paar maand zal het anders zijn. En ik probeer ook niet te veel negatief te denken, een kindje? waarom niet eenmaal het er is dan pas je je automatisch wel aan.

Alvast proficiat met de zwangerschap,
groetjes marijke
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]