< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » zelfde initialen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
zelfde initialen
18/07/2008 @ 11:34
Heidi

Hoi,
ik heb een dochtertje en die heet Laura...
Maar in onze zoektocht naar een jongensnaam voor ons 2de kindje zitten we beetje vast.
We hebben 3 namen en kunnen nie kiezen
Liam - Luca - Lukas...
Wat denken jullie en wat denken jullie over dezelfde initialen zou dit voor problemen kunnen zorgen of niet ?
alvast bedankt groetjes
Heidi
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 11:44
Neeltje

Online Status
Ik vind Liam heel mooi.
Over de initialen zou ik me geen zorgen maken, zie niet in dat dat voor veel problemen kan zorgen.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:19
Geraldine

Online Status
Ik vind dezelfde initialen helemaal geen probleem.
Liam of Lucas vind ik het mooist.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:27
mimi1701ap16

Online Status Bekijk profiel
hai,

Ik ga voor Luca en ja die initialen mogen hetzelfde zijn hoor!

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 12:31
LunaMinoes

hoi hoi

het heeft zn voor en zn nadelen.. mijn schoonmoeder is een M, mijn man is een M, en mijn schoonzus is een M.. en allemaal dezelfde achternaam natuurlijk..

Vaak word mijn man gebeld over iets waar mijn schoonmoeder achteraan heeft gebeld, of bepaalde brieven/kaartjes wat naar ons word gestuurd of vice versa.. maar zn voordelen heeft het ook wel, denk aan bibliotheek pasjes, mijn schoonmoeder had een bedrijfje waardoor ze met een pasje kon shoppen bij een groothandel, daar staat geen geb.datum op.. wij konden ook met dat pasje shoppen als mijn man zich legitimeerde, op de pas stond M (achternaam) en ook op zijn legitmatie

dus het heeft zn voor en zn nadelen, maar echt hinderlijke dingen nee niet echt..

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 13:05

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik vind Luca het mooiste, stond bij mij ook in mijn favourietenlijstje.

Veel succes met de keuze

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 14:12
Sarah

Online Status
Liam en lucas; dezelfde initialen lijkt me geen probleem. Aangezien jullie een meisje hebben en deze naam voor een jongen is. Bij hetzelfde geslacht zou ik niet gaan voor dezelfde initialen.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 15:44
Marleen

Ik zou het nooit doen. Ik had dezelfde initialen als mijn moeder (ook qua doopnamen) en mijn broertje hetzelfde als mijn vader. Het gaf regelmatig verwarring toen we wat ouder waren met officiele post Of mijn ouders maakte mijn bankafschriften open oid. Maar ook aan de telefoon was het lastig. Dan vroegen ze naar mevrouw M.W. Dat kon ik zijn maar ook mijn moeder. Zo heeft mijn moeder wel eens werkgevers van mij gesproken toen ik aan het solliciteren was. Wist mijn vader veel maar het kwam meestal niet echt goed over
Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 15:54

Mijn jongens hebben dezelfde initialen.
Ze zijn nu nog wel klein maar ik zie geen grote problemen.
Liam vind ik wel leuk

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 18:08
Steenbokje

Liam
Stond ook op lijstje..

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 18:45

Mijn voorkeur gaat naar Luca.
Ons dochtertje heeft dezelfde initialen als haar papa en ik denk niet dat dat voor problemen zal zorgen. Wij hebben daar eigenlijk zelfs nooit bij stilgestaan.

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 19:32
Kelly

Online Status
ik zou gaan voor luca heel mooi en eindigt net als laura op een a

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 22:17
Kaatje

Online Status Stuur bericht
ik kies Lucas

Tegenwoordig zijn dezelfde initialen toch echt geen probleem meer hoor, ik krijg echt bijna nooit post met enkel een initiaal!
Zonder er bij na te denken zelfs heeft onze kleine zoon dezelfde initiaal als een grote broer... nog nooit iets mee voorgehad.

veeeel moeilijker hier is, dat man en ik dezelfde achternaam hebben! als ik de telefoon opneem met mijn eigen naam, vragen ze naar mijn vader, hihi...

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 10:00

ik zou gaan voor liam
het is dat wij al een keano hebben maar anders werd het hier nu een liam succes

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 13:00
laura1979

Hoi,

Ik zou zelf absoluut niet voor dezelfde initialen gaan dit ivm de post, dadelijk maakt de 1 post van de ander open. En ik vind dat sommige dingen zoals bankzaken toch prive zijn, deze staan dus op initialen lijkt me niet fijn. Als mijn broertje dezelfde initialen als mij had gehad en mijn post opende had ik het niet op prijs gesteld. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 16:35
els

Onze zoon, mijn man en mijn schoonvader hebben dezelfde initialen.
Bij mijn man en zijn vader heeft dit nooit problemen gegeven, eigenlijk staat door ook niemand bij stil, want wanneer gebruik je in godsnaam initialen of alleen de eerste letter van de voornaam bij de achternaam?

Nu, enkele maanden na zijn geboorte merken wij op dat onze zoon ook dezelfde initialen heeft, best wel grappig
Ik zou echt niet weten waarom je daarvoor een naam zou laten vallen, ik zie daar echt geen problemen in.
En moest het zijn dat je vroeg of laat in een situatie zit die problemen zou kunnen geven, gewoon effe extra attent zijn!
Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 17:57
vanessa

Hoi dames,

Dit onderwerp wordt hier enorm veel besproken. Ook hier zie ik weer een groot verschil tussen Nl en B. Hier in huis zijn er nu maar liefst 4 huisgenoten met dezelfde voornaamletters EN initialen. Er komt hier met de officiële post hoegenaamd NIKS meer aan waarbij de voornaam is afgekort (belastingsbrieven,rekeninguitreksels;... komen zelfs met alle voornamen voluit geschreven) en daarbij ben ik er van overtuigd dat onze kinderen heus geen handgeschreven liefdesbrieven meer zullen ontvangen (spijtig genoeg...) en dat hun vriendinnetjes dan zeker de volledige voornaam schrijven

Dus als je twijfelt omwille van een zelfde eerste letter, niets van aantrekken

Succes met de keuze
Vanessa

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 20:57
Cinke

Mijn 2 broers hun namen beginnen ook met de C.
En hebben nooit problemen gehad met de post hoor.

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 05:09
Heidi

Bedankt allemaal voor de reacties
het zal idd de naam met dezelfde initialen worden...
Maar de welke van de drie ben der totaal nog niet uit...
begint eigenlijk wel te korten ben nu 35 weken zwanger...
En mijn man weet het ook nie meer dus we zien wel zeker.
Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]