< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Foliumzuur

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
22/07/2008 @ 13:56
dromertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Wij zijn al een tijdje aan het proberen voor ons 1ste kindje. Tis dan ook allemaal nieuw voor mij.

Ik heb op verschillende sites gelezen dat foliumzuur sterk is aangeraden om een open ruggetje of hoofdje te vermijden.

Moet ik daarvoor eerst een voorschrift gaan halen bij de dokter of kan ik dat zo gaan halen bij de apotheker? En welk merk ofzo gebruiken jullie? Zijn daar ook neveneffecten aan?
Zou het te laat zijn als ik nu moest beginnen met Foliumzuur als ik weet dat ik zwanger ben?

Weet iemand raad? Want ik ben zo niet aan al die 'supplementjes', maar als dat het verschil maakt tussen ziek en gezond, kies ik natuurlijk wel voor gezond!!

Groetjes,

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 14:04
heleen

hoi dromertje voor foliumzuur heb je geen recept nodig die haal je gewoon bij kruidvat of een andere drogist en als je al zwanger zou zijn is het nog niet zo erg als je er gelijk aan begin je kan ook zwanger worden of puur mama nemen zwangerschap vitamine daar zit gelijk folium in

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 14:10
Sabrina

hallo dromertje
als je zelf wilt kun je er gelijk aan beginnen dat heeft de gyn tegen mij vertelt dat kan geen kwaat het is zelfs goed ze zei ook vanaf dat je de eerste dag zwanger zult zijn krijgt het kindje de belangrijkste voedinstoffen binnen maar je kunt ook pas beginnen als je zwanger bent
dat kan volgens mij ook geen kwaad
Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 16:24
moeke

Online Status Stuur bericht
inderdaad, het is beter van het wel te nemen dan niet. Ik ben ook geen voorstander van pillen en ben helemaal geen pillenslikker, maar dit neem ik ook.
Als je gewoon naar de apotheker gaat en vraagt om foliumzuur zal hij je wel verder kunnen helpen. je hebt dus zoals hier al eerder gezegd geen voorschrift nodig. Je kan de apotheker ook om raad en meer info vragen.
Ook als je zwanger bent zou je foliumzuur best nog 3 maanden nemen heb ik gelezen.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 07:44
dromertje

hey allemaal,

Ik zal dan toch maar het zekere voor het onzekere nemen en de apotheker eens raad gaan vragen... Tzou erger zijn moest er nu iets aan een toekomtig wondertje komen...

In ieder geval bedankt voor de reacties!

En jullie ook succes!

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 17:51
ENGELMAMA

dromertje.

het wordt aangeraden om vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent om folium te nemen (open ruggetje,....)en dat zo tot je 16weken ver bent.

ervoor kan je ook al beginnen maar dat is niet echt verplicht.

je kan zuiver folium nemen (meestal is het dan 'folavit' 0.4)
of je kan een vitaminensupplement nemen (omnibionta pronatal,...)

even raad vragen bij apotheek.

ik neem nu folium 0.8 (voorgeschreven door gyné en apo. moet dit zelf bereiden.

veel succes aan iedereen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]