< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Etherische olieën

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Etherische olieën
22/07/2008 @ 22:22
Inge

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Etherische olie&euml;n
Weet iemand of het kwaad kan om lavendel-olie te verstuiven in de babykamer?

Eucalyptusdruppeltjes die in de babykamer mogen, heb ik gevonden. Maar lavendelolie niet.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 22:32

Hey Inge,

Dat kan geen kwaad om lavendel te gebruiken. Let wel dat je zuivere producten gebruikt.
Ipv Eucalyptus kan je ook ravintsara gebruiken, dit heeft dezelfde werking (zelfs nog iets beter en uitgebreider), en is bovendien zachter.

Liefs,
Merlijn

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 22:34
Inge

Dus gewoon een drupje lavendel in kokend water en dat op het kamertje zetten kan geen kwaad? De vrouw van de natuurwinkel wist het niet...

Ivm de eucalyptus was ik wel zeker, dat is speciale voor baby's.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 22:36

Neenee, kan zeker geen kwaad.
Waarom wil je het gebruiken ?

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 22:41
Inge

Ze is de laatste dagen nogal onrustig 's nachts. Ze sliep steeds mooi door tot 7u, maar sinds 2 dagen is ze om 4 à 5u weer wakker. Eten wil ze dan niet, gewoon haar tut... Ze wil dan pas eten op 7u, maar dan ben ik wel x-aantal keren opgestaan om haar tut terug te geven.

Ook denk ik dat ze wat verkouden is. Veel snottebellen in haar neusje en ze "groost" een beetje. Dus daarmee de eucalyptus.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 23:02

Voor het verkouden zijn, kan je best ook eens een doorgesneden ui proberen (ev met kruidnagel erin). En voor babietjes is die ravintsara echt meer geschikt dan eucalyptus, deze stimuleert ook hun immuniteit.
Wat betreft de lavendel om het slapen te bevorderen, moet je er wel op letten dat je 'lavendula angustifolia' gebruikt.
En wat betreft de eucalyptus die de luchtwegen verzacht en slijmoplossend werkt, heb je normaal gezien, de eucalyptus globulus nodig, maar die is niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar.
De 'E. Radiata' kan je wel gebruiken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 11:41
Inge

De lavendel heeft niet echt geholpen. Om 4u30 was ze weer daar.
De eucalyptus heeft wel zijn werk gedaan, neusje is gans open!

ik heb even mijn potje lavendelolie genomen: 't is Lavandula officinalis Berg. Van Volatile.

is dat de verkeerde?

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:08

Verkeerd kan niet hé, maar de andere is beter.
Je kan ook Roomse Kamille proberen... die helpt ook bij slaaproblemen. (je mag wel meer dan één drupje gebruiken)

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:28
Inge

Kan je die olieën ergens online bestellen?

Roomse Kamille ken ik niet. En doe je dan gewoon druppeltjes in kokend water? Of hoe doe ik het het beste?

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:50

Inge,

bij de natuurbalans.be kan je via e-mail bestellen. 'er zullen nog wel andere zijn' Ook de meeste apotheken verkopen EO.

Een paar druppeltjes in heet water is goed, of een verdamperke, of zelfs een druppeltje op hun lakentje.

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 19:08
Ingrid

Online Status Stuur bericht
let op met lavendel want te veel gebruiken kan meer kwaad dan goed doen. Heb eens ergens gelezen dat overmatig gebruik ervan zelfs kan leiden tot bewustzijnsverlies. Kijk dus toch maar uit met die kleine ukkies. 1 druppeltje of zo zal geen kwaad kunnen.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 47 weken en 6 dagen zwanger (119.87% ver), nog 7 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 19:49

Hey,

Tegen onrustig slapen raad ik ook absoluut de sinaasolie aan.Heeft er trouwens voor gezorgd dat ons ventje doorslaapt...

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 16:34
ABke

Eucalyptus mag niet voor kleine kindjes.

Lavendel mag wel, maar enkel 2 druppeltjes per dag.
Wij deden 1 druppeltje op een zakdoek die we dan boven aan het bed hingen, ofwel een druppeltje op het laken.

Lavendel helpt ook om het slapen te bevorderen.

Mandarijnolie helpt ook om te slapen. Denk wel dat je best eens hier en daar leest wat er juist mag bij kindjes, want daar moet je dus mee oppassen!

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 11:41
Aethra

Mijn baas heeft een (tweede) firma die zuivere etherische oliën produceert en verkoopt... Hij weet er dus alles van !

Hij raadde me aan om zeer VOORZICHTIG om te springen met zuivere etherische oliën, en zeker NIET TE VERSTUIVEN in een babykamer !!

Dergelijke oliën zijn namelijk een enorm concentraat van wat in de natuur in veel lagere, onschadelijke dosissen aanwezig is en kan voor volwassenen en voor babies vaak te sterk zijn als je daar veel van gebruikt.

Ikzelf gebruik nu wel citronella tegen de muggen. Ik doe exact 1(!!) druppeltje op een tetradoek die ik dan op de vensterbank leg waar het raam opengekanteld staat. De geur blijft zelfs na 3d nog steeds in de kamer hangen.

Voorzichtigheid is dus zeker aan te raden !
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]