[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/07/2008 @ 22:32 Sle | HELP! Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben (eergisteren kleurde de predicterstick roze-paars!!!). Enerzijds ben ik heel bij, anderzijds heb ik heel veel schrik... DE reden: ik heb een SERIEUZE angst voor naalden en in het bijzonder voor bloeafnames (Mijn laatste was toen ik 12 j was; ik ben er ondertussen 31). Aangezien ik weet dat er een aantal bloedafnames moeten worden genomen -blijkbaar standaard bij het eerste bezoek - ( en om nog maar te zwijgen over het infuus tijdens de bevalling - blijkt standaard in vele ziekenhuizen in Belgie)de volgende oproep: Kan iemand mij een gyneacoloog of dokter aanraden die hiermee (mensen met naaldenfobie)ervaring heeft? Of die op z'n minst zijn/haar tijd neemt voor zo'n situaties? Liefst in de provincie Antwerpen. Alle tips zijn welkom omtrent dit gegeven! Thanks |
| 23/07/2008 @ 10:55 natasja | Hey Ook ik ben altijd zeer bang geweest van naalden. Tijdens mijn eerste zwangerschap om de zoveel tijd bloed laten nakijken en ondertussen is mijn angst voor naalden totaal voorbij. Het went echt wel ! En voor zo'n wondertje in je buik zet je je schrik wel opzij. Ik heb steeds mijn bloed laten checken bij de huisarts, gebeurt niet door mijn gynaecoloog. Het helpt wel als je een huisarts hebt die je op je gemak stelt. Tijdens de bevalling heb ik geen naald gezien, heb wel een normale bevalling gehad zonder epidurale. Ik heb nu 12 weken zwanger van ons tweede wondertje en zit totaal niets meer in met de bloedafnames. Succes ! Natasja |
[Reageer]

Zwanger en naaldenfobie - welke gyneacoloog?

en ben er ook heel trots op.
dus maakte het er al niet gemakkelijker op

(tot ze de ader had gevonden
)