< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » heelp!!! niet genoeg melk

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
heelp!!! niet genoeg melk
23/07/2008 @ 10:38
my baby

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi
ik ben er net achter gekomen dat ik niet genoeg melk meer heb.
nu wil ik mijn kleine spruit een beetje flesvoeding tussendoor geven .
welk moet ik nemen?
hoe stimuleer ik mijn melkproductie???
groetjes

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 10:48
binni

Online Status Bekijk profiel
Kijk op http://www.borstvoeding.com en de adviezen van dr.Jack Newmman
http://www.borstvoeding.../index.html#jack-newman

Echt goed!Raadpleeg een lactatiedeskundige.
Als ik de adviezen van Jack Newman goed begrijp,ga je best niet te snel over op bijvoeden met flessen.Ik deed dit bij mijn eerste zoon ook,omdat ik bang was mijn borstvoedingsverlof kwijt te spelen.Resultaat:30 min borstvoeding+nog eens een flesje.Borstvoeding was "aperitiefje".Zo ben je wel uren op een dag bezig enkel met voeding.Ik denk dat tussendoor afkolven ook een optie is om de productie op te drijven.
Misschien maakt jou baby de regeldagen door?
Ik zou zeggen:wees niet te snel.Informeer je vandaag uitgebreid door te lezen en evt.advies in te winnen van een lactatiedeskundige,neem je tijd.Probeer de tips uit en kijk wat er de komende week gebeurt!

Veel succes!

Binni

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 45 weken zwanger (112.67% ver), nog 5 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 10:50
jetje

hoi,

ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!

waarom denk je dat je niet genoeg melk meer hebt?

je kunt je productie verhogen door heel veel te gaan aanleggen en vooral geen flesje te gaan geven.
als je kunstvoeding gaat geven, krijgt je lichaam geen signaal om meer melk aan te maken.
je productie loopt dan alleen maar verder achteruit.
als ik het goed begrijp wil je eigenlijk nog niet stoppen, want je vraagt naar tips om je productie te verhogen.

ken je het volgende forum al?
http://www.borstvoedingsforum.nl hier kun je veel info vinden om je productie te verhogen en ook op http://www.borstvoeding.com staat heel veel info.

het kan inderdaad zijn dat je borsten nu heel leeg aanvoelen, maar er zit wel gewoon melk.
probeer lekker een aantal rustdagen in te lassen, zodat je continue opnieuw je kindje kunt aanleggen.
is even doorzetten, maar het zal daarna beter gaan.
en laat vooral een schema los. niet meer op de klok kijken, maar gewoon aanleggen als je kindje daarom vraagt.

heel veel succes en als je meer wilt weten horen we het wel.

groetjes Bianca

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 11:00
Bren

Aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen.
Gewoon één of twee dagen constant met je kindje in bed en telkens ze het vraagt haar laten drinken. Na een tijdje produceert je lichaam terug veel meer. Maak ook dat je zelf genoeg drinkt en eet en niet te gestresd bent. Geniet gewoon van die momenten met je dochter

En anders zo vlug mogelijk een lactatiedeskundige raadplegen. Zeker geen flesjes bijgeven want dan denkt je lichaam dat het genoeg aangemaakt heeft.

Waarom denk je touwens dat je niet genoeg hebt? Hoe ben je daar achter gekomen? Je kan toch niet zien hoeveel je dochtertje drinkt.
Mijn tweede zoontje nu drinkt veel minder dan zijn broer, borsten voelen bij mij nooit 'vol' aan, maar tussen elke voeding slaapt hij drie uur dus weet ik dat hij wel genoeg krijgt, ookal heb ik het gevoel dat borst leeg is voor hij begint.

[Laatst gewijzigd door Bren - 23/07/2008 @ 11:04] - Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 11:12
Geja

Hai,
Ik denk idd de regeldagen. Dan is bijvoeden uit flesje niet verstandig. Bij borstvoedingsmoeders (baby's voeding)op dit forum zijn veel moeders die lange tijd bv geven en dus flink ervaring hebben. Ook krijg je daar vast veel steun als je het even niet meer ziet zitten. Ik heb niet veel ervaring maar weet wel dat de regeldagen er juist zijn om de produktie te verhogen. En ik weet ook dat deze dagen heel pittig kunnen zijn.
Toen ik was begonnen met een beetje flesvoeding erbij geven was het snel helemaal gebeurt met de bv. Zonde.
Succes.

[Laatst gewijzigd door Geja - 23/07/2008 @ 11:14] - Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 12:05
my baby

ik dacht dat ik niet genoeg melk had dat ik bijna niets kan afkolven en mijn kindje die weent heel veel de laatste dagen daarmee
maar ik ben een beginneling en wil jullie hartelijk danken voor jullie advies .
geen bijvoeding dus maar gewoon veel aanleggen
oke dan gaan we er direct mee beginnen en dan komt alles weer goed

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 12:19
jetje

kolven is iets heel anders dan live voeden.
kolven is iets wat je moet leren.
aan het aantal ml wat je kolft kun je nooit zien wat je kindje drinkt.
een kindje drinkt veel effectiever aan de borst.
belangrijk is ook dat je je kindje goed aanlegt, zodat je kindje voldoende voeding binnen krijgt.

om te weten of je kindje genoeg krijgt kun je kijken naar het aantal plasluiers en de poepluiers. verder groeien ze tussen de 100 en 200 gram per week.

succes

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 16:42
Heidi

Ik ben op 6 juli bevallen van een dochtertje; 4 weken te vroeg. Ik moest direct in ziekenhuis beginnen kolven na elke voeding om de produktie op gan te brengen want mijn dochtertje was wat lui in het zuigen. Na vijf dagen mocht ik naar huis maar wel met een zelfstandige vroedvrouw om haar gewicht en geelheid op te volgen in opdracht van de kinderarts. Ik heb er eentje gekozen die ook lactatiedeskundige is en ben echt héél blij dat ik dit gedaan heb! Ik heb 14dagen op mijn tanden moeten bijten maar het loonde echt. Sinds zondag drinkt mijn dochter heel goed aan de borst en is ze in een week tijd 190g bij.
Ik moest dus na elke voeding 10minuten links en rechts afkolven. Deze melk gaf ik haar dan bij de volgende voeding bij. Als ik niet genoeg had moest ik wel een flesje bijgeven maar wel altijd na eerst de borst te geven. Op die manier kan er géén zuigverwarring ontstaan. Ik heb dit zo 8 dagen gedaan en nu loopt de borstvoeding op wieltjes. Daarnaast moest ik enkele dagen 3 keer per dag motilium instant nemen omdat dit de produktie stimuleert.
Ik ben nu zo blij dat ik heb doorgezet; ik geniet nu echt van het voeden en mijn dochtertje is haar schade fameus aan het inhalen zoals ze nu zuigt
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 16:51
Kaatje

als je kindje van 1 juli is, waarom zit je dan al jezelf te pijnigen met kolven??? en dan ml tellen, en nog meer druk op je schouders....?!! NIET DOEN hoor!!
gewoon aanleggen, elke 2 uur als het moet en na 2 dagen is het over.
3 weken oud ongeveer, is echt typisch voor de eerste groeispurt, op 6 en 12 weken ga je nog hetzelfde meemaken

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 10:26

Ik ken het gevoel

Hier heb ik het bij eerste meegemaakt dat ik dus te weinig melk aanmaakte door het feit dat ze geen zuigreflex had en dus moest afkolven... Ik vond het geen pretje.. maar heb toch 6 weken bv kunnen geven toen...

Nu hebben we een goede zuiger, een grote eter... In begin kwam ze om het uur vragen... maar op den duur moest ik ze om de 10 minuten aanleggen en dat begon wel een beetje pijnlijk te worden... nu kolf ik dus 3 maal daags nadat ze aan de borst heeft gehangen af en geef later als ze weer om eten vraagt haar die afgekolfde melk en ik merk dat ze nu veel rustiger is en tussen die voedingen door toch slaapt.. dat deed ze haast niet in de eerste 14 dagen..
Jullie geven als tip vaker aanleggen... maar om de 10 minuten aanleggen is héél zwaar.. nu komt ze nog regelmatig om het uur en soms om de 2 uur... maar ze is veel rustiger...

Dus probeer nadat je baby gegeten heeft toch nog af te kolven... liefst met een handpomp (uit ervaring vind ik deze beter) spaar de melk (max. 48uur) op en geef ze dan als het genoeg is dat flesje... (hier drinkt ons meisje nu al 100-120ml drinkt ze minder dan is ze er na een uur weer om te eten)

En je rust nemen... appart gaan zitten als je je daar beter bij voelt... en de tijd nemen... je baby moet ook nog wennen aan alles

véél succes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]