< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Iemand ervaring met homeopathie?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Iemand ervaring met homeopathie?
23/07/2008 @ 17:53

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag iedereen,

Mijn dochter is net 1 maand geworden en we zitten al van dag 1 te sukkelen. Ze had heel veel last van reflux, dus een hele dag slikken en wenen. Nu zijn we venkelgaviscon aan het geven, de reflux is een pak beter, alleen heeft ze nu ontzettend veel last van krampen, tijdens het drinken van haar fles.
Je kindje voeden zou een leuk en ontspannend moment moeten zijn, maar bij ons is het iedere keer weer stressen en afzien, zowel voor degene die de fles geeft als voor ons meisje.
We zijn er ook mee naar een osteopaat aan het gaan en stillekesaan betert het wel, maar vandaag ben ik toch ook weer langs de kinderarts geweest. Nu moet ik de gaviscon voor het eten geven ipv erna en als het na het weekend niet beter is, zou ik zantac moeten gaan geven. Dat zie ik eigenlijk niet goed zitten en ik ben nu serieus aan het overwegen om er eerst mee langs een homeopaat te gaan.
Ikzelf ben daar vroeger heel hard mee geholpen, dus wie weet.

Een homeopaat is zo'n beetje ons laatste redmiddel. Ik wil liever niet te snel aan de medicijnen zoals zantac.

Is er iemand die ervaring heeft met een homeopaat?

Groetjes, Mieke

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 21:05

hoi mieke,

Mijn dochter had ook ontzettende last van krampen, en had achteraf verborgen reflux, maar ik geef kindicol druppels van vsm,tegen de kramp het maakt haar poep ietsje zachter waardoor dr kramp veel minder is.En ook niet geheel onbelangrijk ik geef haar flesvoeding in flessen met een luchtventiel, na een half weekje was de kramp al voor de helft minder. Dus misschien moet ook eens dat proberen, er zijn volgens mij twee merken dr brown en bee free, je kunt het ook zo bestellen op internet, als jullie drogisterij het niet verkoopt.

groetjes lyd

[Laatst gewijzigd door Lyd - 27/07/2008 @ 21:08] - Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 08:25
Mona

Online Status Stuur bericht
Ja, wij zijn met onze oudste wel eens naar een homeopaat geweest. Niet voor reflux maar voor huidproblemen. Na de smeersels van de huisarts (die wel de effecten bestreden maar niet de aanleiding aanpakten) hebben we dat eens geprobeerd. Ze kreeg homeopathische druppels maar ik heb niet de indruk dat die echt hielpen.
Wel gebruiken we met tevredenheid de homeopathische pilletjes voor tandpijn (chamodent) en vastzittende hoest (tussikind), daarvan merken we wel dat ze werken.

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 23:55

ik heb al jaren een homeopate als huisarts en daar ga ik met seppe ook naartoe. doe de gewone controles bj haar want wil ni naar k&g. echt super tevreden hoor! voor krampen ook naar ostheopaa geweest en ook super content, na twee keer opgelost, ma krampen zijn meestal wel makkelijker te verhelpen dan reflux natuurlijk. had voor die krampen van huisarts daarna zetpilletjes gekregen, ook homeopatisch en helpen echt wel goed.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]