< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zwanger worden met suikertekort??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zwanger worden met suikertekort??
23/07/2008 @ 18:11

Hallo,

ik voelde me al geruime tijd erg slecht en uit een bloedname blijkt dat ik lijd aan 'suikertekort'. Mijn metabolisme werkt blijkbaar zo snel dat ik zowat continu moet eten om mijn energie op pijl te houden.

De dokter zag geen graten in mijn gezondheid en raadde me aan om me 'maar eens te laten gaan met eten'. Volgens hem heb ik de gezondheid om 100 jaar te worden.
Ik moet gewoon zorgen dat ik steeds snelle suikers inneem als ik me slap voel.

Toch maak ik me een beetje zorgen... zijn er risico's verbonden aan suikertekort bij de moeder?

Ik ga met de laatste nuvaring stoppen op 19 december, tegen dan hoop ik mijn suikergehalte weer op pijl te hebben.
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 02:55

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hai Dafne

Wat jij hebt dat heb ik ongeveer ook.
Bij jouw is dus ook geen suikerziekte geconstateerd denk ik.
Ik vind de reactie van je dokter een beetje lauw.
Hij had toch wel wat meer uitleg aan mogen geven.
We zullen natuurlijk wel niet precies hetzelfde hebben maar
ik weet in ieder geval wel bij mij dat snelle suikers in mijn geval niet goed werken. Oke op het moment dat ik snelle suikers neem dan werkt dat heel snel binnen een kwartier, maar ik voel me dan vaak weer slechter nadat de suikers weer uitgewerkt zijn.
Je moet zien te voorkomen dat je een dipje krijgt want dan ben je dus al te laat met eten.
Ik moet ook op letten dat ik de hele dag goed eet.
Tenminste al ontbijt en ga zo maar door.

Er zijn ook weer veel producten die de suikeropname ook snel doen stijgen maar die zijn eigenlijk niet goed omdat deze snelle suikers zorgen voor een te hoge stijging en daarna een nog lagere daling.
Bijvoorbeeld macaroni...wit brood.
Ik heb ooit eens 7 koppen thee met suiker genomen..om me maar beter te laten voelen maar daavan ging ik weer overgeven en voeldde me nog slechter. Nu pak ik als ik echt me teveel heb ingespannen en de grens van te lage suiker heb bereikt zo'n druivesuiker tabletje maar nooit meer dan een halve. Daarna meteen een bruine boterham eten.
Zoetjes moeten ook weer niet goed zijn voor je suikergehalte, die geven een vals signaal af dat het lichaam zoet proeft maar niet krijgt.

Helaas ging het bij mij de laatste 2 jaar weer heel goed maar nu ik het staafje implanon (anticonceptie) uit mijn arm heb laten verwijderen is het weer een beetje minder geworden. Dan wordt ik duizelig en onrustig, zweten..trillen.
Druk. Soms is bij mij juist het suiker weer te hoog omdat ik dan teveel suiker weer heb genomen, bv van die zoete koeken als je op bezoek bent. Dan moet ik veel water gaan drinken om het weer te laten zakken. Als het te hoog is wordt ik gespannen en krijg een ontzettende droge mond. Zodat ik bijna geen lucht krijg.
Bij mij zijn er van allerlei testen gedaan en elke keer zit ik wel binnen de "normale" waardes van net geen suikerziekte hebben.
Maar ja het frusterende er wel aan is dat je er dus ook niks medisch aan kan doen. Gewoon goed opletten aan je eetritme.
Die dokter van jouw die zegt eet je maar eens goed vol dat ik weer ook zwaar onzin. Je hoeft niet de hele dag vreetbuien te hebben, dat zal je suikergehalte weer veel te strek laten stijgen en en moet dat juist netjes op peil zien te houden.
Nu kreeg ik dus ook van de dokter geen bloedwaardes apparaat want die is er alleen voor suikerpatienten maar nu "controleer" ik mijn bloedwaardes zelf 1 keer in de week bij mijn oma die dus wel suiker heeft.
Erg lastig allemaal dus ik weet het.
Maar ik heb dit alvanaf mijn puberteit en heb toch 2 gezonde kindejes gekregen dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Nogmaals het kan natuurlijk zijn dat wat jij hebt niet precies hetzelfde is dat wat ik heb dus misschien geld dit voor jouw niet hetzelfde.
Maar reageer nog eens als je wil

Ik ga maar eens slapen, werd weer tijd. haha

X Bambi/Sacha

[Laatst gewijzigd door bambi29 - 24/07/2008 @ 03:16] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]