< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » hoe leer ik hem een knuffeltje aan

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
hoe leer ik hem een knuffeltje aan
24/07/2008 @ 09:05
ingkie

hallokes

mijn zoontje is nu bijna 6 maand en gaan vanaf septmeber naa de onthaalmoeder. nu als hij weent kan ik hem alleen troosten of de papa
hij wil geen tutje en heb zo iets van hoe gaat hij dat doen als ik er niet meer ben en ben gaan werken
nu wil ik hem een knuffeltje aanleren heb al eens geprobeerd als hij weent hem de knuffel te geven maar die beland dan aan de andere kant van de box
ik wil als hij bij de onthaalmama is dat hij iets heeft dat hem kan troosten

iemand ideetjes?

groetjes
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:23
Elsje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben gewoon van begin af aan een knuffeltje naast hem gelegd. Tot hij dat ineens oppakte en tegen zijn kaakje legde :-). Hij heeft het wel de hele dag + nacht bij hem. Maar in feite heeft hij het enkel echt nodig bij het in slaap vallen.

Gewoon geven en tloopt wel vanzelf... Misschien heeft hij dat allemaal niet nodig.

Groetjes

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:25
reb

hier is dat nooit gelukt hoor! mijn dochtertje hecht zich niet aan een knuffel!!
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:48
Anneke

net als bij els, altijd bij hen gelegd.
Marie legt haar knuffeltje nu voor haar oogjes om in te slapen

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 12:47
Laetitia

Hier hebben mijn 2 zonen (2,5j en 6m) ook geen kuffel. Nu begint de oudste af en toe een mee naar boven te nemen, maar hij is er zeker ni afhankelijk van.

Eens hij de onthaalmoeder zal kennen, zal zij hem toch ook wel kunnen troosten.
Onze jongste was de eerste maanden nogal een moeilijke drinker, zelf bij zijn papa lukte het veel moeilijker. Ik was dan ook bang voor als hij naar de creche zou gaan, maar uiteindelijk is dat wel goed verlopen. Kinderen passen hun gemakkelijk aan en hebben meestal minder last van zo een situatie dan de mama's zelf

Groetjes

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 13:24
karen

Mijn zoontje heb ik van in het begin zijn noukie bij hem gelegd tot hij op een dag een oude beer van mij ontdekte en die heeft ingepalmd. Ik denk dat het door de geur kwam, dat ie naar mij rook en nu zijn hij en Die(zo heet de beer, heeft ie zelf verzonnen) onafscheidelijk. Ik heb nu nrtje 2 onderweg is het plan opgevat van een beertje tot de bevalling bij mij in bed te leggen zodat ook dit weer de trootende mamageur heeft Is misschien een ideetje (knuffel een tijdje bij jou leggen) wat dat maakt het extraspeciaal, iets wat van mama is
Of het gaat lukken weet ik niet, ieder kindje is toch anders
Groetjes
Karen

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 13:28
kelleke

Online Status Stuur bericht
hier ook gewoon bij hem in bed gelegd. als van dat hij geboren is en ik moet zeggen kan niet zonder. die gaat overal mee naartoe. heb er wel 2 eentje die altijd in bed blijft ( en dus ook proper blijft) en eentje die overal mee naartoe gaat. ik was ze regelmatig en heeft hier geen probleem mee.

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 11:02
petra

Gewoon in zijn bedje gelegd ... Na een paar maanden pakte hij het zelf vast en trok het naar zich toe.
Bij ons krijgt Vic zijn knuffel alleen in bed of als hij ziek is, of heel erg moe...
Als hij in bed ligt is het eerste wat hij doet altijd zijn knuffeltje in zijn gezicht drukken !

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 11:21
mama˛

Ons meisje heeft op een gegeven moment zelf haar knuffel gepakt (was een muziekpopje dat echt wel dienst gedaan heeft en is nu haar onmisbare knuffel geworden)
Bij ons zoontje heb ik de knuffel (spookje van petit filou) steeds tussen hem en mij 'gestoken' tijdens het voeden. Zo bleef hij mij ruiken in zijn bedje! Nu is hij bijna 9 maanden en hij en zijn knuffel zijn ook al onafscheidelijk.
De knuffels gaan overal mee naartoe maar dienen enkel als troost of om in slaap te vallen. En inderdaad... ons meisje heeft daar bij de onthaalmama heel veel aan gehad... (want zij associeerde de knuffel met mama, met veiligheid...)
Zeker geen slecht idee om te proberen (niet iedereen neemt dat aan) een knuffel te 'leren' aan uw zoontje...

succes

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 12:18
Kiddo

Onze zoon heeft een 'dekentje'. Das een soort doekje. Hij kan ook niet slapen zonder zijn 'tut' en 'deede' (zoals hij zegt), maar hij heeft deze ook al van in het begin bij hem gehad.

Het voornaamste is dat het naar ons ruikt. Mss kan je eens proberen met een tshirt die je hebt gedragen. Of haal ook zo soort doekje (kan evengoed een handdoek zijn), slaap er een nachtje op zodat jouw geur er volledig inzit, mss wil ie het dan.

Succes ermee!

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 22:32

Online Status Stuur bericht
Wij hebben steeds een spuugdoekje in het bedje gelegd. Daar ligt ze dan lekker me te kroelen. Dat was eerst een labeldoekje, maar ja die dingen zijn heel duur en als ik daar meerdere van moet aanschaffen wordt dat een duur grapje. Dus een spuugdoekje bij gelegd. Die gaat nu altijd mee naar bed en mee naar de oppas. En handig want je heb er toch genoeg van. Haar maakt het niet uit als ik hem was en haar een andere geef.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]