[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 28/07/2008 @ 13:37 Pi | Heb vorige week te horen gekregen dat ik CMV heb en dus voorlopig niet zwanger mag worden. We waren net begonnen voor een 2e kindje. Een 2tal weken geleden begon ik me heel moe te voelen, minder eetlust, hoofdpijn. Eigenlijk was ik er rotsvast van overtuigd dat ik zwanger was. Mijn regels bleven ook nog uit maar toen ik een test deed was die negatief. Een dag later kreeg ik toch mijn regels. Omdat ik zo moe bleef en omdat mijn zus net CMV had gehad ging ik naar de dokter voor een bloedname. En inderdaad ik had het zitten: CMV. Dit betekend dus voorlopig niet zwanger mogen worden omdat dit virus kan leiden tot een miskraam of handicap van het kindje. Mentaal heb ik een serieuse opdoffer, vooral omdat ze niet kunnen zeggen hoelang het kan duren. Ik was zo graag in 2009 nog eens mama geworden en heb nu echt schrik dat dit niet meer zal lukken. Zijn er nog mensen in deze situatie? Misschien kunnen we elkaar wel wat opbeuren en wat aftellen wanneer het achter te rug is? Of mensen die dit al achter de rug hebben? Hoelang heeft het bij jullie geduurd? Alvast bedankt! |
| 29/07/2008 @ 11:08 Pi | Els, had je veel last van symptomen? Hoe deed je dat met je dochtertje, huishouden, werk? Ann, had je dan helemaal geen symptomen? Niks moe? Ik ben vooral moe, maar dit is sterk afhankelijk van dag tot dag, zelfs van uur tot uur. Momenteel heb ik vakantie dus kan ik ook alles wat rutiger aan doen. Over 2 weken moet ik normaal terug aan het werk en vraag me wel af of dat me gaat lukken. Heb net een super drukke week voor de boeg dan. De dokter zegt me wel ziekenverlof te geven als het niet gaat maar ja. Mijn naaste collega is ook nog net zwanger (3maanden) en wil haar dan ook niet gaan overbelasten. Ik ga haar zowiezo wel even vragen of ze wel immuun is voor CMV want stel je voor... Het klopt toch dat als je ooit besmet bent geweest met CMV je het later niet meer kunt krijgen he? Laat me maar hopen dat alles snel voorbij is en er snel terug kan uitgekeken worden naar een 2e ![]() Groetjes, |
| 29/07/2008 @ 12:08 RARARA | hallo ik heb blijkbaar ook het virus gehad tussen de geboorte van mijn zoontje en mijn zwangerschap nu. Ik heb er nooit echt besef van gehad, verschoot er ook van toen het mij gezegd werd. Heb het wel nog eens aan gyn gevraagd en van cmv kan je niet immuun zijn, je kan altijd opstoten krijgen, maar de kans dat het doorgaat naar je baby is kleiner. Dat heeft hij mij verteld en ik heb vertrouwen in mijn gyn, dus geloof hem wel. groetjes |
| 30/07/2008 @ 10:50 Pi | Hey, Hebben jullie speciale voorzorgen genomen ivm partner, kids? Moet mijn man zich ook laten testen, of heeft dat eigenlijk weinig zin? Ik veronderstel dat mijn zoontje het wel al gehad zal hebben... hoe weet je dat eigenlijk? Kinderen zijn er niet echt ziek van he? Hebben jullie vitamines genomen? Mijn zus heeft er namelijk wel moeten nemen van haar dokter, terwijl mijn dokter nu zegt dat het weinig uithaalt. Moet vanavond terug naar de dokter bellen voor nog andere bloedresultaten, oa ziekte van Lyme. Hopelijk is dat nu allemaal ok. Groetjes, |
| 31/07/2008 @ 20:16 Pi | Pff, zware dag gehad. Het warme weer zorgt er natuurlijk ook voor dat ik minder goed slaap 's nachts en dat ik me vandaag bij het minste uitgeput voelde. Vandaag op tijd bed in. Dokter had nog geen verdere resultaten, dus dat is voorlopig nog afwachten. |
| 01/08/2008 @ 22:29 Pi | Het lijkt alsof de duivel ermee gemoeid is maar wat niemand had kunnen verwachten is werkelijkheid. Ik zit niet enkel opgescheept met CMV maar ook met de ziekte van Lyme. Heb daarstraks echt een inzinking gekregen, zag het allemaal niet meer zitten. Ben in bed gekropen en toen Flor niet wilde slapen heb ik hem bij mij in bed. Maar niks lijkt me te kunnen kalmeren, vind geen rust. Ben dus net terug opgestaan om bij mijn ventje in de zetel wat te zitten. Maandag moet ik terug naar de dokter, dan gaat ze nog wat klinische testen doen en moeten we bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat we gaan doen. Voor Lyme moet er antibiotica genomen worden, voor CMV mag dit niet... Maandag veretrekken we ook voor 5 dagen op vakantie, naar Nederland, dus niet ver gelukkig. Ivm immuniteit voor CMV heb ik het volgende begrepen op medische sites: als je CMV hebt gehad, bouw je anti-stoffen op, hoe meer anti-stoffen hoe kleiner de kans is dat je CMV nog eens krijgt. Dus ook als je anti-stoffen hebt is er nog kans om CMV te krijgen, maar de kans om het tijdens een zwangerschap door te geven aan je kindje is dan wel bijna onbestaand. Het moeilijk nu voor mij is dat ik het gevoel heb bij niemand écht terecht te kunnen. Mijn mama zegt bvb: beter dat je het nu weet/hebt en dat je nog niet zwanger zijt,... Ik weet dat ze gelijk heeft maar word er momenteel niet happy'er van.Mijn man vindt het natuurlijk erg, hij zegt dat we dat 2e kindje maar voorlopig uit ons hoofd moeten zetten en over enkele maanden/half jaar? wel weer zullen zien. Weet je, op dit moment gaan er zoveel emoties door me heen dat ik niet meer weet wat ik wil, laat staan kan of mag! Ik ga maar weer eens proberen te slapen anders morgen weer stikop! |
| 08/08/2008 @ 20:58 Pi | Hoi, Een weekje op vakantie geweest... veel proberen te rusten maar nog steeds snel moe. Emmeke 2: ik heb ook wel de indruk dat het een beetje van dokter/gyn afhangt hoe erg er wordt gereageert op CMV. In Nederland bvb wordt er weinig over gezegt, getest. Daar zeggen ze meer: je kan er toch niets aan doen, de kans dat het kindje iets heeft is klein, dus moeders moeten niet onnodig ongerust gemaakt te worden. In België wordt elke pas zwangere getest op CMV en als ze dan CMV hebben wordt er vaak een vruchtwaterpunctie gedaan. Ik lees ook op het net heel wat verschillende dingen over wanneer we terug zouden mogen gaan klussen voor een 2e. Er wordt soms gesproken over 2 maanden, dan is de infectie niet meer acuut, anderszijds wordt er gezegt dat het virus helemaal dood moet. Er zijn ook gyne die zeggen: als je acute CMV hebt zal er een miskraam volgen als het vruchtje besmet wordt, volgt er geen miskraam dan is je vruchtje waarschijnlijk niet besmet... Tja , moeilijk dus he. Ik heb op dit moment gewoon zoiets van: ik weet dat ik CMV heb (als je dit natuurlijk niet weet is het wat anders vind ik), ik weet dat er een grote kans is op een miskraam nu, ik weet dat moest er geen miskraam volgen een grotere kans is op een kindje met een afwijking (kan gaan van gehoorsproblemen tot mentale achterstand), dus vind ik het nu onverantwoord om zwanger te worden. Ik ga nog met mijn huisarts bespreken wat zij erover denkt wanneer we groen licht zouden kunnen krijgen. Als ik van haar geen duidelijk of bevredigend antwoord krijg ga ik ook nog eens naar mijn gyne. Ivm de ziekte van Lyme, het kan dat ik door het CMV een fout postieve uitslag heb op Lyme. Hiervoor moet ik maandag opnieuw een bloedname laten doen. Het zal hiervan afhangen. Heb ik effectief Lyme moet ik antibiotica nemen (waarschijnlijk een maand, zware ab waarbij je zeker niet zwanger mag zijn). Maar het moeilijke zou dan zijn dat bij een CMV besmetting er best geen medicatie wordt genomen (lever). Dus zou die ab kuur mss nog moeten worden uitgesteld... Nu over Lyme heb ik wat opgezocht en ik denk eigenlijk niet dat ik dat heb. Ik denk eerder een fout pos uitslag owv CMV. Dus hopelijk snel wat duidelijkheid op alle gebieden! groetjes! |
| 14/08/2008 @ 14:19 Pi | Hey Emmeke, Hoe hoog moesten die IgG zijn volgens jouw dokter? Begin meer en meer het gevoel te krijgen dat geen enkele dokter hetzelfde zegt... Ik had de eerste bloedname al IgG, maar nog maar heel weinig, 21 geloof ik? |
| 14/08/2008 @ 14:32 Emmeke ![]() | Pi, IgG was 10.9, bij IgM stond er "twijfelachtig" op de labuitslag. |
| 14/08/2008 @ 18:55 Pi | Net naar mijn huisarts gebeld voor bloeduitslag van de bloedname maandag. Geen Lyme gelukkig en met CMV ging het de goede kant uit zei ze. Mijn antistoffen waren goed gestegen (58) en de acute waren aan het dalen dus zag er goed uit. Ze zei dat ik nu al veel minder 'besmettelijk' was en dat het er nu gewoon op aankwam hoe ik me voelde. Ze vond het voor haar niet nodig om over een maand een nieuwe bloedname te doen omdat het de goede kant uitging. Ik denk toch dat ik eind september nog eens een bloedname ga laten doen (mss best bij gyn, kijken wat die ervan zegt...) en dat we hopelijk erna met een gerust(er) hart kunnen gaan klussen. |
[Reageer]

CMV en zwanger willen worden, wie nog?

Laat je weten hoe het verder evolueert?

Met een fulltime job en een peuter (in volle peuterpuberteit) voel ik me altijd moe...
word er momenteel niet happy'er van.