< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » Fundus hoogte 28 weken zwangerschap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
Fundus hoogte 28 weken zwangerschap
29/07/2008 @ 09:10

Online Status
Hallo allemaal !

Sorry dat het zo lang geleden is hoor maar het is zo druk geweest met alle verjaardagen e.d dat ik helemaal geen tijd meer heb gehad.

Alles okay hier??

Ik heb een vraagje ik ben vorige week naar de vk geweest en daar heeft ze mijn baarmoeder opgemeten en kwam uit op 24 cm op toen 27 weken. Waarschijnlijk heeft ze het op de kaart bij 26 weken ingevuld want was nog net geen 27 weken. Maar goed daar kwam dus uit dat het bijna op de onderlijn lag qua groei. Nu ben ik een week verder en is het nog niet gegroeid ( zelf opgemeten )

Weet toevallig iemand van jullie hoe hoog de fundus hoogte was op ongeveer hetzelfde termijn? Ik ga me toch van alles in mijn hooffie halen natuurlijk. Mijn eerste lag altijd rond de bovenste lijn en was uiteindelijk 3.600 op precies 40 weken zwangerschap.
De jongste lag ook wat achter maar toen ik mijn groeiecho zou krijgen braken mijn vliezen al en hij was op 36 weekjes 2450 dus zou nooit zo zwaar geweest zijn als de 1e uiteindelijk. Maar nu lijkt het alsof dit monstertje weer achter gaat liggen en niet groeid. Of moet ik me geen zorgen maken volgends jullie ?

Groetjes ! En bedankt alvast voor het antwoord !

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 15:43

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag Sarina,

op 26 weken navel + 3
op 30 weken navel + 4

Volgens mijn gyn is dat allemaal goed, weet nu niet wat dat wil zeggen met totale lengte.
Maar zolang er niets word gezegd dat het gewicht wat laag is zou ik me niet ongerust maken.

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 16:09

Online Status
Bij mij is het nu dus nog steeds 28 weken navel + 2 dus dat vind ik vrij weinig maar goed het kan normaal zijn he zal wel zien dan de volgende keer.

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 14:33

hier juist een grote baarmoeder ik heb een baarmoeder voor 34 weken, ze vond het niet erg de kleine is gemiddeld gewoon van grootte dus besteedde ze er verder geen aandacht aan,ik zou me er niet teveel zorgen over maken het komt vast goed!

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 15:03

Online Status
In belgie is het zo dat je regelmatig echo krijgt en dan meten ze het kindje ook op. Vandaar dat ze er bij jouw waarschijnlijk verder geen aandacht aan geven. In nederland krijg je maar 2 echo's en aangezien het bij mij al zeker zo'n 9 weken geleden is weten ze dus verder niks. Ze controleren alleen mijn baarmoeder maar ik zal het zien als ik terug moet op 31 weken en dan zien we wel verder. Tenzij ik het niet vertrouw en dan ga ik toch bellen hoor

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 21:10

zoiezo altijd bellen als je ongerust ben ik ben zelf ook van nl, en krijg ook standaard maar 2 echo's maar miss dat ze er geen aandacht aan besteedde omdat ik met 26,5 week een 3d echo heb laten maken waar ze ook konden zien dat ie net iets onder het gemiddelde zat ik weet niet of een te kleine baarmoeder kwaad kan maar dioor aan je buik te voelen kan ze ook ong weten hoe groot je kindje nu is waarschijnlijk vond ze dat normaal ik hoop het voor je

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 21:14

Online Status
Ik heb nogal rare verloskundige moet ik zeggen haha. bij mijn 2e zwangerschap waren ze super echt waar maar nu ik op een andere dag ga krijg ik me toch een stelletje pipo's van die jonge mutsen zonder kinderen die er dus nog minder van weten als mij bij wijze van he haha.

Maar ze zei ook idd dat het wat aan de kleinere kant was maar dat het nog niet uitmaakte. Ze hebben nog niet eerder gekeken dus ze hebben geen vergelijkings materiaal. Ik zal het de volgende keer wel zien of het goed gegroeid is of dat het nog verder gezakt is. Als het in verhouding een rechte lijn is zal het wel goed zijn maar momenteel voel ik nog niet veel verandering eerlijk gezegt. Maar ik kan dat natuurlijk niet zo goed voelen als mijn vk natuurlijk die staat er op een heel ander punt voor ook. Ze zei me zelf toen dat als het onder de onderlijn lag dat het geen kwaad kan. En dat lijkt me nogal heel erg sterk!! Maar goed ach ik zie het de volgende keer wel.

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 22:06
coraal

Online Status
he allemaal , we zijn weer terug van de vakantie...
hoe is het met iedereen?
hier elke dag geregeld harde buiken en trekken , ik voel me soms zo'n zeurpiet kan mij niet herinneren dat ik dit ook bij de andere had, toen was ik nog piep en nu al een oude besse van 29.

liefs coraal

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]