< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » mijn ex is een echte rotzak!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
mijn ex is een echte rotzak!
31/07/2008 @ 23:07
trotse mama

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik kom dit niet schrijven om kritiek enz te krijgen maar gewoon om eens te horen hoe jullie hierover denken.
Ik ben een mama van 3 kindjes en ik wil het eens hebben over de 2 kleinste,ze zijn 7j en 3j
ik ben 2.5j geleden met hun papa uit elkaar gegaan,hij heeft de kinderen bij mij niet erkent omdat hij nog getrouwd was,en hij heeft ook een zoon van zen ex vrouw die wel erkent is .
ik eis al lang dat hij ze erkent,zodat we via advocaat een regeling kunnen treffen ivm de kinderen.
maar hij is van principe da als hij moet alimentatie betalen da hij dan zelf ni kan leven en da IK da geld aan mezelf zou opdoen :s vorig jaar heb ik een advocaat genomen en die heeft men ex een brief geschreven om het vriendelijk te verzoeken vrijwillig te erkennen en dat hij zo gerechterlijke kosten kon vermijden. toen hij die kreeg is hij beginne dreigen om zowel mij als de kinderen zou iets komen aandoen enz.toen heb ik ook alles stopgezet omdat ik niet wil buitenkomen met schrik voor de kinderen (hij is echt tot alles in staat)
dus maw meneer doet al 2j totaal geen aanstalte om contact te krijgen met zen kindern.hij heeft nu een nieuwe vriendin (goed voor hen) en nu heb ik vernomen dat ze een kindje verwachten!
ik ben echt kwaad; wat hebben die 2kindjes bij mij misdaan om gedumpt te worden door hun vader en da meneer ff gezellig een ander volsteekt !
srry voor de uitspraak maar het is toch zo,da da meiske een kind wil van iemand die zen ander kinderen zelfs ni beziet !
wat zouden jullie doen moesten jullie dit voorhebben ?

groetjes, een trotse mama

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 08:00

hey,

jouw verhaald doet mij wat denken aan mijn ex. hij heeft mij laten zitten toen ik in verwachting was. hij wilt zelfs niks te maken hebben met zijn zoontje. wil ook niks betalen ofzo. maar wilt hem wel af en toe zien heb ik gehoord van een vriend. maar dan wel zonder mij erbij of iemand anders dat ik erg vertrouw. vier jaar lang kijkt hij er niet naar om. en nu is zijn vriendin in verwachting en hij gaat dan overal gaan zeggen dat hij zo trots dat zijn vriendin zijn eerste zoon draagt.
daar word ik dus ook af en toe pist van. maar ja liever hem kwijt dan rijk. en mijn zoontje heeft nu een superpapa.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 11:30
danielle

Online Status
hallo iedereen,
ik ben 7 jaar geleden van mijn ex weggegaan (nog niet gescheiden) ik was toen een 4-tal maanden zwanger, ik heb ook toen mij huidige man leren kennen volgens de wet geld als je bevalt binnen de 300 dagen na de scheiding dan word het kind sowieso herkent door je ex of je dit nu wilt of niet. Ik had graag gehad dat mijn oudste dochter mijn naam kreeg maar dat ging dus niet hij heeft 2 jaar naar haar niet omgekeken laat staan het allimentatie op tijd betaalt en nu moet ze om de 14 dagen in de vakanties moet ze de ene helft van de vakantie naar hem en de andere helft blijft ze bij mij, je zou zeggen dat is een goede regeling maar niets is minder waar het kind word van de ene kant naar de andere kant getrokken en we hebben ook al gemerkt dat zijne kant ons elke keer probeert door het slijk te trekken en het kind tegen ons probeert op te zetten, zij wordt daar zo danig gemannipuleerd en krijgt elke keer daar haar zin zodat wij het elke keer opnieuw moeten horen wat en hoe ze alles gedaan heeft en wat ze gekregen heeft, hij kan haar dit allemaal wel geven maar hier thuis zijn nog drie andere kindjes en dat is al een pak moeilijker, ik zou blij zijn als hij moest zeggen ik wil niets met haar nog te maken hebben dan heeft het kind al die aanpassingen niet meer nodig en jij zit niet elke keer met de kopzorgen van hoe ze naar huis gaat komen en het geld daar moet je het zeker niet voor doen want dat stelt totaal niets voor daarmee breng je ze echt niet groot, oke het is een extrat'je meer maar dat is ook alles en hij kan het van de belastingen aftrekken en jij kan ervoor betalen dus. Nee echt ik zou het gewoon laten hoe dat het is en later kan je je kinderen nog vertellen wie hun vader is en dat hij het dan uitlegt wat er toen is misgegaan. Geniet maar van je kindjes die nu van jouw alleen zijn.
Groetjes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:38
Katrien

@ trotse mama
heeft hij nog contact met de kinderen? Wil jij dat hij nog contact heeft?

Als ik je goed begrepen heb, wil je dat hij alimentatie betaalt maar zijn kinderen niet ziet? Dat vind ik een beetje raar.

Als je hem echt uit jullie leven wilt (zeker als je schrijft "hij is tot alles in staat") dan vind ik dat je ook zo trots moet zijn om zijn geld niet te willen.

Sorry als ik je verkeerd begrepen is en de situatie anders is.
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 14:17
trotse mama

nee hij heeft totaal geen contact met hen,hij wil da wel maar dan da we onderling overeenkomen, maw hij wil zen kinderen zien enz maar voor de rest ook niks,ik heb zoiets van erken ze en we kunnen een regeling treffen het leven is ni alleen het plezier.
maar als hij moet alimentatie betalen wil hij ze ni zien , hij moest zo maar is ne euro minder hebben voor zijn plezier te mislopen
maar het knaagt enorm bij mij,hij heeft in den tijd samen met mij gekozen voor de kinderen dan moet hij er ook heel zen leven mee voor zorgen.en zeker nu er een nieuw kindje op komst is vind ik het erg laag en zeker voor mijn kindjes heel erg, hoe moeten zij zich voelen over het feitt da hij ni naar hen omkijkt maar wel nog een kindje krijgt waar hij wel zen plicht voor zal doen, net als voor zen oudste zoon bij zen ex vrouw die hij elke 14 dagen ziet en waar hij wel alimentatie voor betaald.
ik weet het echt ni meer, ik ben ten einde raad en als het zo verder gaat weet ik ni waar ik ga eindigen , ik probeer me zo goed mogelijk te houden enz en ni echt te tonen hoe veel pijn dit me doet

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 17:33
peggy

Online Status Bekijk profiel
Katrien als jou man meer dan twee jaar niet naar je kids zou omzien en je zou beginnen dreigen zou jij dan hem nog één dag samen met je kids gunnen? Amai tof!!
Ni elke alleenstaande moeder zwemt in het geld eh!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 19:10
trotse mama

ik vind het zo laag van hem dat hij dit doet, niet alleen voor mijn kinderen maar ook voor de grote broer hij is tenslotte hier mee de dupe van alsook het kind da nog ni is geboren !

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 00:36
Sylvia

Ik kan je alleen de raad geven je vooraf heel goed te bevragen zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
En hij gaat er alles aan doen om dwars te liggen dat weet je zo al.
Zorg er aub voor dat de kinderen niet nog meer de dupe worden.
veel moed en sterkte met je beslissing
Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 13:55
miss boesy

je ex zal wel aanze nieuwe vrouw niet het hele verhaal juist uitgelegd hebben ,meschien zegt ie wel dat ie jou kinderen niet van hem zijn,...
meschien is ze nieuwe vriendin ""per ongeluk""zwanger....zou ik me eigenlijk niet van aantrekken...

je kinderen zijn niet erkend door hem ;
ik begrijp dat je alimentatie geld wil van je ex...of het geld nodig hebt....

maar aan de andere kant zit je nu safe ;...kwa goedererecht,..of bezoeksrecht...aangezien je ex ...hen niet erkend kan hij je kinderen niet opeisen....

maar als hij ze wel erkend...en dus ook betaald ;
kan hij wel je kinderen opeisen ,en'/of voor bezoek weekend ofzo,...

ook al kijkt hij nu niet naar je kinderen om ...sommige doen dit puur om jou te pesten ...hun kinderen eisen...
enwat bereik je daar dan mee,...een hoop discutie,gezever....
en een kind kan niet weigeren te gaan tot ze 12 of 16 jaar denk ik,..

dus ja moet je goed overwegen wegen als je het geld en nodig hebt.///en die miserie waard is

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 16:43
Katrien

@ peggy
nee maar zoals ik zei: als je hem echt uit volledig je leven wil omdat het zo'n rotz*k is zou ik ook zijn geld niet moeten hebben. Want als hij wél betaalt heeft hij altijd een chantagemiddel en blijf je van hem een stuk "afhankelijk". Dus dan liever volledig onafhankelijk.
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 22:51
trotse mama

ik kan nog maar 1 ding toevoegen, ik bekijk "hem" nu als een donor die ervoor gezorgt heeft dat ik prachtkinderen heb gekregen.

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 08:39

haha zo denk ik ook over mijn ex.
ik wil hem juist uit mijn leven maar meneer wil hoe dan ook omgang. dus ergens begin november moeten we naar de rechter.
hij doet zielig zegt dat hij er altijd voor gezorgt heeft enz.
terwijl na dik een jaar nogsteeds de alementatie niet rond is.
ik heb dat trouwens ook stop gezet want hij ziet mijn zoon toch niet dus waarom betalen.
hij heeft er nooit voor gezorgt laat staan naar om gekeken.
voor hem is dit een machtspelletje. hij denkt ik ben me vriendin kwijt dus pak ik haar kind af.
toen mijn zoon net geboren was zei hij dat hij helemaal niet op hem leek en dat hij van de melkboer was.. kind lag op de IC te vechten voor zijn leventje maargoed.
ik heb omgang geprobeert maar heb het in februari stopgezet.
mijn zoontje kon het fysiek en psychisch gewoonweg niet aan.
constant huilen niet snappen waarom hij telkens heen en weer moest.
was echt sneu om te zien.
hij heeft totaal geen band met zijn biologische vader.

ik heb nu wel een nieuwe vriend en ik ben niet zo type wat zegt ok ik heb een nieuwe vriend dus laat de echte vader maar stikken want dat past niet in het plaatje.
we voeden hem niet eens op om papa tegen mijn vriend te zeggen die keus is aan mijn zoon zelf later

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 09:53

@ katrien.
alementatie staat buiten het feit omgang!
dat zou elke rechter en advocaat ook zeggen.
anders is het wle makkelijk dat iedereen maar zo kinderen op de wereld kan zetten maar er verder financieel niet voor gaat bij staan.
omgang aanvragen en alementatie vraag je ook beide appart aan. het staat totaal los van elkaar maargoed.

ik heb er zelf voor gekozen geen alementatie te willen aangezien ik persoonlijk zo iets heb van hij zorgt er toch niet voor en red me prima zonder dat geld van hem.

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 10:31
Nancy

Online Status
Hier hetzelfde.
Ik was 2 maanden zwanger toen mijn toenmalige vriend me liet zitten.
We waren 3 jaar samen, en was 18 toen ik zwanger was.
Hij heeft zijn zoon ook nooit erkend, is me stiekem wel komen bezoeken buiten de bezoekuren.
Ik wou hem nog altijd terug toen.
Hij heeft nooit iets betaald ofzo, hij staat ook gewoon op mijn naam.
Een paar jaar later is hij getrouwd en heeft nu 2 zonen.
En, eerlijk... het doet me nu niets meer.
Soms denk ik wel, waarom de mijne niet, en hun wel.
Mijn zoon weet wie zijn bio papa is maar vraagt er zelf nooit naar.
Hij zag hem af en toe op de voetbal, maar dat is het dan ook.
Toen ik indertijd mijn huidige vriend heb leren kennen heeft hij mijn zoon er bijgenomen alsof het zijn eigen kind was, zoon was dan 1.5 jaar.
En nu, hebben we samen 2 kinderen, en er is nooit onderscheid geweest voor hem tussen de kinderen.
Mijn zoon zegt ook papa tegen hem, al van in het begin, en zal dit ook nooit anders doen.
Hij weet van wie hij liefde krijgt, wie er werkt voor hem, en wat hij ervan krijgt.
Ben blij dat dit bij ons zo is gegaan.
Wij zijn nu bijna 16 jaar samen en alles gaat perfect, er is ook nooit discusie geweest bij een ruzie van , gij zijt mijn papa niet.
Ze hebben veel respect voor elkaar.

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 11:23
trotse mama

wij zijn nu ook al 2.5j uit elkaar en ik heb ook zoiets van leven en laten leven, het deert me ni echt, de moment da ik het wist was ik boos,en idd ik dacht ook van,,, waarom de 2 kindjes hier niet en dan er nog 2 bijkrijgen en nog een oudere waar hij wel voor zorgt.
maar da laat ik achter me, de kinderen zijn beter zonder hem da is nu wel heel duidelijk.men zoon vraagt niet naar zen papa en als hij dan is een foto ziet waar hij mee opstaat legt hij hem meteen weg en kijkt hij boos!
de jongste kent haar echte papa ook niet en ze zegt tegen men huidige vriend ook papa, niet omdat wij het zeiden ,uit zchzelf, hij zorgt tenslotte ook voor haar hij is een echte papa voor haar dus waarom da kind da ontzeggen...
begin volgend jaar worden ze ook alle 3 (heb nog een dochter buiten deze 2)samen gedoopt met een echte meter en peter die hen nauw aan het hart liggen,dat hadden ze tot voor kort niet en in mei doet de zoon zen eerste communie!
ook ik heb als ik bevallen ben van men zoon altijd moeten horen dit is mijn kind ni die lijkt ni op mij,toen dan nog eens bleek dat er achterstand was op motorisch vlak was het hek helemaal van de dam en kreeg ik nog eens te horen da hij hem ni moest hebben omdat hij 'gehandicapt' is! grrrr
men zoon is nu net 7j geworden gisteren,er is intussen DCD en autisme vastgesteld maar er is geen haar op men hoofd dat er aan denkt hem de stempel ' gehandicapt' op te plakken . hij is een superkind en ge zou hem opeten als ge hem ziet :)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]