< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Wel moe maar NIET willen slapen....

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Wel moe maar NIET willen slapen....
01/08/2008 @ 10:15
katja

Hallo dames,

Ik heb een zoontje van 10 maanden oud. Als ik hem op bed leg wil hij nogal eens flink protesteren. Hij is zeker wel moe, en ik herhaal iedere keer hetzelfde ritueel en al gapend en aan zijn oren terkkend leg ik hem in zijn bedje. Maar vaak na 5/10 minuten heeft hij het wel gezien en begint hij me toch een partij te krijsen. Gewoon op het hysterische af!
Nogmaals ik weet zeker dat hij moe is, maar ik heb het idee dat hij zich niet wil overgeven aan de slaap en boos is dat hij moet gaan slapen. Zodra wij de kamer uitlopen is het over en wil hij weer gaan spelen maar wel chagerijnig zijn door de vermoeidheid. Ik weet dat als ik hem flink laat uitrazen hij na 15 minuten gaat slapen en dat doen wij dus ook regelmatig.

Het is een fase of een sprongetje, want dit doet hij altijd al.

Wie herkent dit 'probleem' en heeft misschien een oplossing?

Groetjes,

Katja
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 10:39
mies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mischien nog in bed leggen voordat hij ceht moe is

onze zoon van 13 maanden leg ik al maanden lang op een tijd in bed,ook al heeft vtie nog niet aangegeven dat hij moe is

hier werkt dat super!

mischien eens proberen??

suc6 verder ermee

xxjes miesje

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 10:46
katja

Hoi Mies,

Ook dat heb ik al geprobeert. Dat ik hem weer na 3 uur in bedje leg maar dat kijkt hij me echt verontwaardigd aan zo van maar ik ben nog helemaal niet moe. Een ook dan gaat hij weer krijsen van boosheid

Maar toch bedankt voor je antwoord

Groetjes,

Katja
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 11:02
Esterke

Hoi,

Ik zou gewoon blijven volhouden en dat kwartiertje laten krijsen.
Het doet je moederhart ongetwijfelt pijn, maar vergeet niet dat kindjes van 10 maand al 'misbruik' kunnen maken, hen kan je al wel 'verwennen'.
Ze hebben het snel door dat als ze hun serinade een tijdje volhouden dat ze hun zin krijgen.

Probeer het eens een twee - drie weken vol te houden en vorm een vaste routine voor't slapen gaan bv: wassen, pyama, verhaaltje lezen, kusje en slapen.

groetjes esje

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 11:11
katja

Hoi Esteke,

Inderdaad mijn moederhart doet vreselijk zeer als ik hem zo hysterisch hoor huilen. Ook voor mijn buren geneer ik mij als het weer zover is. Ik weet dat het goed is om hem te laten huilen omdat hij anders weet hoe hij mij om zijn vingertje moet winden. Ik geef misschien al te vaak toe. Als ik hem dan uit bedje haal zeg ik niets etgen hem en zet hem in de box. Dan gaat hij uiteindelijk zitten speln. Ik ga hem dus dan geen aandacht geven. Ik ben alleen bang dat het schadelijk zou kunnen zijn voor hem om het iedere dag zo te laten huilen. 9het is gelukkig niet bij de avondslaap en de ochetnd ook meestal niet. Het is alleen het namiddag slaapje... Ik kan hem toch moeilijk 7 uur ophouden als hij niet wil gaan slapen?

Ik heb een vast bedritueel voor hem, ik merk dat hij daar veel baat bij heeft. (ik ik ook)

Groetjes,

Katja
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 16:08
Esterke

Hoi Katja,

Ik weet niet of een middag dutje echt nodig is, maar veronderstel toch dat voor zo'n kleintjes een dutje tussendoor goed is.
En omdat jij ervan overtuigt bent dat hij effectief wel moe is, zou ik gewoon echt eens enige tijd proberen door te bijten.
Niks aantrekken van je buren hoor, en naar je zoontje toe even van je hart een steen maken vrees ik.
En bij dat dutje ook een ritueeltje maken, met washandje gezichtje en handjes wassen, zuivere pamper aan, verhaaltje (een korteke natuurlijk) dikke kus en slaapjes doen.
Omdat je zegt dat hij na een kwartiertje huilen toch in slaap valt zou ik zeggen laat hem 20 min tot 30 min gewoon doen, als hij dan nog huilt denk ik niet dat het zin heeft hem te laten huilen en zou ik hem er even terug uithalen en een uurtje later ofzo opnieuw proberen.

Ik weet eigenlijk niet hoelang je zo'n jong kindje mag laten doorhuilen voor je mag/kan zeggen dat het geen zin heeft hem te laten huilen.
Sommigen zullen waarschijnlijk zeggen zolang als nodig is voordat ie slaapt, maar dat zou ikzelf ook niet kunnen.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 22:20

Hoihoi,

hier ook een die niet wil slapen het smiddags ondanks de moeheidssignalen (ogen wrijven en gapen).
Huilen huilen en huilen.
Savonds is het geen probleem om hem in bed te doen, krijgt wel nog borstvoeding voor het slapen gaan.

Het gekke is, stappen we in de auto (niet om hem in slaap te krijgen maar om de stad in te gaan of op bezoek ofzo) dan is hij zo vertrokken.
Ik wil hier echter geen gewoonte van maken, hij moet ook zo het bed in gaan. Nooit was dit een probleem, tot voor 2 weken ongeveer.

Ik blijf het elke dag weer proberen en na 15 minuten huilen (dus niet jengelen of mama roepen) ga ik hem halen. Hij is gewoon vrolijk en totaal niet lastig, maar ik merk dat ik zelf kribbig wordt als hij niet slaapt smiddags. Waar ik me dan weer over erger, want als hij toch vrolijk is wat is het probleem.
(ik heb die tijd gewoon even voor mij nodig en vind zelf dat hij ook nog een middagdut nodig heeft-----> is dit egoistisch???)

Dus als iemand een gouden tip ontdekt heeft, gaarne melden haha.

Succes mama;s Virgenie

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 13:22
katja

Hey Luckey,

Ik heb dat ook precies zo, als hij weer hysterisch ligt te huilen en ik hem uit bedje haal ben ik ook best kribbig. Ik heb ook even tijd voor mijzelf nodig om te kunnen bijtanken. (ik heb een hernia gehad en nog steeds veel last) Als ik hem uit bed haal zeg ik niets tegen hem en zet hem in de box. dan gaat hij braaf zitten spelen in de box maar na 15 minuten is het weer raak en gaat hij weer vervelend doen.
Ook ik wacht op de 'gouden' tip......

Esterke, ik ga volhouden hoor en niet meer toegeven want dat schiet helemaal niet op. Duim maar voor mij

Groetjes,

Katja
Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 14:16
massx

Het kan ook zijn dat je hem te laat op bed legt en al over de vermoeidheid heen raakt. Je kunt het eens proberen hem eerder in bed te leggen mss is hij dan nog rustig en kan zelf dan in slaap vallen. het is maar een idee he! hier helpt de tijden veranderen vaak wel , dan is er een nieuw patroon en hij volgt dat prima.
succes!

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 09:54

Die tip hebben we al geprobeerd en werkte een hele tijd echt goed.
Zijn ritme was eigenlijk altijd:
Eerst boterham rond middaguur en daarna schone luier en naar bed.
Werkte heel goed tot bijna 3 weken geleden, van de een op andere dag niet meer. Helaas

Knuff

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]