< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » probleempje...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
01/08/2008 @ 11:39
herfstmeisje

Online Status Bekijk profiel
Ik zit hier met een dilemma :

Sinds 8,5 maand ben ik de mama van een prachtig meisje. De bevalling gebeurde via een keizersnede (onverwachts) en achteraf kreeg ik te horen dat ik het eerste jaar niet zwanger mocht geraken.
De gyneacoloog raadde aan om anticonceptie te gebruiken en schreef mij cerazette voor -iets met oestrogenen in mocht ik niet nemen omdat ik te zwaar ben- een minipil die je eisprong tegen houdt.
(tegen mijn zin, want ik heb er echt een hekel aan, ben een heel natuurlijk persoon, en vind dat dit mijn lichaam uit balans brengt)
Tot dusver heeft hij zijn job gedaan, ik heb geen eisprongen gehad.

Nu komt het probleem :
zowel zaterdag als woensdag ben ik mijn pil vergeten nemen (reden : niet thuis, en pil lag daar nog). Ik heb ze steeds de volgende dag (na 24uur) geslikt. Ik de bijsluiter staat dat als je ze na 12 uur inneemt, het kan zijn dat je niet meer beschermd bent. Maandag hebben wij echter seks gehad (dus in een week waar ik 2 keer mijn pil vergeten ben).
Het is nog te vroeg om te testen of ik zwanger ben, en ik heb ook geen stopweek, dus ook geen tussentijdse bloedingen. Nu heb ik net in een artikel op deze site gelezen, dat als je zwanger bent van een jongetje en je pakt de pil door, de hormonen schade kunnen aanrichten aan zijn voortplantingssysteem.

Wat moet ik doen ? Met de pil stoppen ? Of voortnemen ? Het is nog geen week geleden dus een test zou zoiezo negatief zijn.
Ik wil mijn kindje geen schade berokkenen, maar als ik stop en ik ben niet zwanger...

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:06

Hoi hoi,

Ik zou toch echt eventjes met je gyn/huisarts overleggen wat je beste kunt doen nu!

Groetjes en succes ermee!
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 17:54
mama18

Hoi,

Ik zit niet in het zelfde scheutje maar ben ook te zwaar en kreeg eerste de pil microgynon 30 ik raakte zwanger en ons zoontje is nu 1 jaar bijna 14 maanden na de bevalling ben ik met de pil microgynon 50 begonnen en raakt in april zwanger maar kwam er pas achter in mei was toen al bijna 8 weken zwanger maar kreeg een miskraam omdat ik de pil doorslikte. Anticonceptie is nooit voor 100% betrouwbaar. Ik zou gewoon de pil door slikken en een condoom gebruiken.
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 17:59
cinnekelove

Hallo herfstmeisje

Ik zou eens een afspraak maken bij de dokter en zien wat hij te vertellen had.

Succes
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 18:19
vk

mama18 je zegt zelf dat jij een mk hebt gehad door de pil door te blijven slikken ook al wist je niets van je zw af en JIJ raad dan mevrouw aan om de pil te blijven doorslikken?????

Heb jij ze nog alle 5????!!!

Ga aub naar een deskundige voor deze info!
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 20:59
zonneke

Online Status
Voor zo een seriueze vraag kan je beter terecht bij een arst dame.
Trouwens als je wilst dat je de pil niet genomen hebt weet je toch dat je "voorzorgen" moet nemen? ik snap het eignelijk niet zo goed
veel succes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 21:39
mama18

Ik zeg niet dat ze naar mij moet luisteren, ik geef alleen mijn meinig of advies wat ze er mee doen moeten ze zelf weten! Toen ik zwanger raakt in april hebben we nog al wat stress gehad omdat we in een verbouwing zaten, en daar door kan je pil niet werken. 100 veilig is geen anticonptie. 12% raakt nog zwanger door een condoom en 1% door de pil!
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 22:38
Lievelien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Oeioei, toch rare reacties hier.
Ik zou stoppen met de pil, even, tot je zekerheid hebt. De pil geeft terug bescherming na een week, ook al zegt men voor de zekerheid na een maand. Dus, als je zeker bent dat je niet zwanger bent, dan neem je de pil verder en na een week ben je terug beschermd. Als je wel zwanger bent, is geen schade aangericht.
Ik heb deze info van het Centrum voor Gezondheids en Seksuele Ontwikkeling, dus ze klopt wel hoor.
Enneuh, het is niet 1 procent die zwanger worden door de pil, maar 1 op 1000, wel iets minder, dus!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 22:39
linda

Online Status
damf,a

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 23:41
herfstmeisje

Ik zou het helemaal niet erg vinden om zwanger te zijn,
we willen graag een tweede, het is gewoon dat mij gezegd is na een keizersnede een jaar niet zwanger te worden, en onze dochter is maar 8,5 maand.

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 08:39
nele

wat een discussies hier.
Ga naar je dokter,en als je vrijt voor je bij de dokter geraakt,gebruik dan condoom.ben je echt ongerust voor een miskraam,stop dan met de pil,gebruik condoom of wacht tot je meer weet.
Ik ben zwanger geraakt door de pil heen.en heb ze juist gebruikt.heb twee maanden de pil blijven nemen,omdat ik niet wist dat ik zwanger was.ben moeten thuis blijven van mijn werk op 4 maanden omdat ik al voorweeen en druk kreeg.

Maar mijn zoontje is nu bijna een maand,en maar 10 dagen te vroeg geboren en volledig gezond!!!

neem het zekere voor het onzekere,je kan nadien terug met je pil beginnen en intussen andere voorbehoedsmiddelen gebruiken.

groetjes
en succes
nele
Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 09:37
herfstmeisje

We zijn ondertussen gewoon met de pil gestopt. Nummer 2 mag komen !

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 22:04
Vera

Hoi herfstmeisje,

Hoop dat het wel in overleg met je arts is gegaan?

In elk geval hoop ik dat jullie snel een tweede wondertje mogen verwelkomen!

Een vriendin van mij mocht ook een jaar niet zwanger worden ivm haar keizersnede, zij is 'per ongeluk' na 6 maanden al zwanger geraakt en alles is helemaal goed gegaan hoor, zoontje is nu al weer bijna 2!
Maak je dus ook maar niet te veel zorgen:)

Groetjes.
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 23:21
dientje

Hoi,

Ik ben 5,5 maanden geleden ook (onverwacht) met een keizersnede bevallen en mijn gyne heeft mij nooit gezegd dat ik een jaar moet wachten om opnieuw zwanger te worden. Integendeel, zij vroeg mij of wij snel een tweede kindje wilden of wij nog graag zouden wachten. Aangezien ik toen nog wilde wachten heeft ze mij cerazette voorgeschreven(omwille van BV). Ondertussen ben ik overgeschakeld naar de gewone pil, maar wij zien een tweedje kindje wel zitten en het liefst zou ik dan willen dat de kindje niet te veel in leeftijd verschillen.
Dus als we beslissen dat er een broertje of zusje komt, zullen wij zeker niet wachten tot ons zoontje een jaar is geworden.

Veel succes
Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]