< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Speelgoedberg?!?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Speelgoedberg?!?!
04/08/2008 @ 06:57
Loekie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Graag zou ik tips willen hoe om te gaan met de speelgoedberg. Tot nu toe hadden wij er maar 1, maar nu Sarah bijna een jaar wordt, hebben we straks 2 speelgoedbergen. Voor Guido hebben wij nu een mand met speelgoed, allemaal jongensspeelgoed en hij heeft een speelgoedkist op zijn slaapkamer.

Sarah heeft ook een speelgoedkist op haar kamer, maar nog geen mand in de kamer, meestal ligt haar speelgoed in de box, of ze speelt met Guido's speelgoed. Maar straks, als ze jarig is geweest, dan heeft ze natuurlijk veel meer dan dat ze nu heeft.

Ik wil het graag praktisch houden en het mag ook wel een beetje leuk staan in de kamer. De plastic bakken zijn misschien wel praktisch, maar ik vind het niet echt mooi. Verder moet het ook niet te veel ruimte in nemen, want er moet toch ook ruimte overblijven om leuk te kunnen spelen.

Wie heeft tips voor mij?

Groetjes Loekie

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 11:55
Kimmy

Ik heb in de Ikea een houten rekje gekocht waar je bakken in kan schuiven. Je kan dat kastje ook wel in het wit krijgen denk ik, de bakken zijn ook in verschillende kleuren te krijgen. Ik vind dat eigenlijk nog wel redelijk proper uitzien, alleszins ordelijker als losse bakken natuurlijk. Ze kunnen die bakken makkelijk zelf uittrekken, het zwaarste wel best beneden natuurlijk Wij hebben ook 2 grote curverboxen vol autootjes nog , onze Robbe is zot van auto's en die staan idd wel lelijk in het zicht soms.

Je hebt verschillende mogelijkheden in die reeks, beetje doorklikken ook voor de bakken en lades: http://www.ikea.com/be/...s/childrens_ikea/12018/

[Laatst gewijzigd door Kimmy - 04/08/2008 @ 11:58] - Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 12:09
Astrid

Online Status Stuur bericht
Wij hadden ook de ikeakast maar ipv plastic bakken hadden wij rieten mandjes in de kast gezet. Nu hebben we de hele kast weg gedaan. Wij hebben ruimte onder de trap, daar zitten deurtjes voor en daar staat nu speelgoed in. Verschillende bakken met speelgoed. En inderdaad een deel op de kamer bij de oudste in een opvouwbare schatkist van de ikea. Vijf euro en staat heel leuk op een jongenskamer.

Achter een kast is wel ideaal. Eind van de dag schuiven we alles erin, deurtjes dicht en niemand die er meer iets van ziet. Hij ziet het ook als zijn eigen hoekje. Nu is het bijvorobeeld een spidermanhoekje met allemaal plaatjes. Vorige keer was het ek, dus had hij een oranjehoekje. Hardstikke handig en leuk.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 12:28
Babyke*

Loekie;
in de bart smit hebben ze antans wel mooie plastieke
bakken!
Voor de jongens zijn het rode, met een super grote prent van
cars!
En voor de meisjes roze met prinsessen op!
Misschien is dat een leuker idee dan de gewone plastieken bakken???

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 12:33

Bij ons staat op de kinderkamer en in de living een houten rek uit de Trofast reeks van Ikea. Het oogt mooi en neemt toch niet teveel plaats in beslag. Op alle speelgoedbakken heb ik aan de voorzijde een foto gekleefd zodat mijn kindjes gemakkelijk kunnen zien wat erin zit en dit vergemakkelijkt ook het opruimen.
Ik heb alle bakken netjes gevuld en dan een foto getrokken van de inhoud, deze heb ik afgeprint en nadien geplastificeerd (kan je laten doen in een copiecenter), en daarna op elke bak gekleefd met dubbelzijdige kleefband. Zo heb ik een bak met duplo dino's, een bak met duplo prinsessen, een bak met auto's, een bak met houten trein, een bak met verkleedkledij, een bak met papier en kleurpotloden enz...
Grote stukken speelgoed zoals een garage staan gewoon op het rek.
Ook heb ik 3 dezelfde bakken staan van dezelfde kleur op een kleerkast waar dingen in zitten waar ze alleen mogen aankomen onder mijn begeleiding zoals plasticine.

groetjes,

Bientje

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:01
.......

Je kan ipv dozen ook gebruik maken van een kast. Zo'n lage kast (dressoir of hoe het precies noemt).

Daarin kan je dan nog dozen/bakken zetten. Maar op die manier kan je het gemakkelijk opbergen als er bv. bezoek komt.

Als andere optie kan je ook de 'per nieuw speelgoedje een speelgoedje weg-regel' invoegen. Of je kan gewoon eens kijken welk speelgoed ze niet of amper gebruikt en dat dan wegschenken, verkopen of gewoon wegstoppen, zodat je het eventueel nog eens later kan bovenhalen.
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 18:29
Marijke

Wij hebben ook de kleurige bakken van Ikea.
Nu moet ik alleen nog het meubel eens gaan halen om ze in te zetten.
Nu staan de bakken op elkaar gestapeld onder mijn piano (dus niet te fel in het zicht).

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 20:32
Loekie

Hallo,

Bedankt voor alle tips! Ik had ook al gekeken naar dit systeem, maar mijn vriend wil het niet in de woonkamer.........

Ik zal nog wel verder zoeken, misschien kom ik nog eens opberbakken tegen die ook bij ons interieur passen.

Groetjes Loekie

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 21:07
Cindy

Hey
dat zijn ook altijd mijn goede voornemens haha
elke keer ruim ik alles weer op en steek ik alles weer netjes bij elkaar. blokken bij blokken..
Maar ja dat is hopeloos..
Maar ons zoontje heeft in de living zijn eigen hoekje
tussen de twee zetels in, duidelijk zichtbaar dus.
Het moet wel netjes blijven, overdag mag het overal liggen maar 's avonds moet alles op zijn plaats op de puzzelmat.
Ik ben van hetzelfde principe maar toch.. vind ik dat er mag gezien worden dat er een kind in huis leeft.
grtz

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 21:11
kk

Online Status
halloooo,

kan je dan geen kast kopen die bij je interieur past, enkel voor het speelgoed? Of een deel van een kast (die er nu al staat) waar wat speelgoed in kan. Ik heb ook al gekeken naar die kasten van ikea, met opbergbakken. Ik vind ze leuk, maar mijn man wil ze ook niet in de living. Bij ons staat er een kast (passend bij de rest) en die steekt vol met speelgoed. Maar ik heb een L-living (een grote) en het zij-gedeelte word enkel voor de kindjes gebruikt (onthaalmoeder), dus er staat zowiezo speelgoed zichtbaar, speelmat, park, en soms een huisje of ballenbad. Maar de kleine speelgoedjes gaan s'avonds de kast in.
Wat ik ook doe, want ik heb zoveel, ik krijg ook zoveel van anderen, ik leg regelmatig speelgoed boven in een kast voor een week of 2. Haal het daarna terug naar de living en dan is het weer 'om het eerst he', want dan is het speelgoed terug zoals nieuw.

Zoals '......' al zei, kan je niet wat speelgoed weggeven, of verkopen? enkel de spulletjes waar ze te groot voor zijn of een 'verkeerd cadeautje' waar ze niet mee spelen.

Je heb toch ook van die speelgoed opbergkoffers, zo in het hout, dat terwijl ook een zitbankje is. of gewoon houten opbergkoffers. Die lijken mij wel mooi van uitzicht. Of van die plastieken met cars of micky mouse. Maar dan zou ik wel allemaal dezelde nemen, want anders lijkt het misschien een circus.

hopelijk geraak je eruit

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 12:14

Hoi ,
wij hebben ook het opbergsysteem (houten kader en plastiek bakken) van Ikea ook met foto wat er in de bakken hoort de meisjes hebben 2 delen in de woonkamer staan en een deel in hen slaapkamer in de woonkamer liggen er bovenop kussentjes en de oudste kruipt er op en gaat dan gezellig zitten boekjes kijken.Ik vind dit erg handig en het stoort ons niet dat dit in de woonkamer staat ik heb liever dat ze in de woonkamer wpelen dan op de slaapkamer lekker gezellig en opruimen gaat vanzelf sinds dit opbersysteem hoor groetjes

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 17:00
Catharina

Online Status
Hallo,
Ook wij hebben het opbergsysteem van IKEA. Niet in het hout maar in het wit. In de kamer met witte bakken, in de slaapkamer van de jongste met gekleurde bakken. Het is een stevig systeem en ziet er na een jaar nog keurig uit!
Groet, Ineke
Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 12:52
Cindy

Hey
even zeggen dat we sinds een paar dagen ook de opbergcombinatie hebben en ik ben super tevreden!!

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 14:08
REBECCA

bij de online site van "muguet" (kan je ingooglen en dan kom je vanzelf op de site) kun je speelgoedbakken in hout verkrijgen naar de kleuren en motieven dat je zelf wil, al dan niet op wieletjes, superorigineel en kan dus perfect passen bij het interieur, nauurlijk betaal je dan wel iets meer (geloof 60€/bak)maar kan misschien wel een tip voor je zijn.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]