Hey,
Ons dochter werd ook te vroeg geboren met 37 weken en woog 2500 g...de pediater van dienst, een zeer goede arts, raadde ons toen aan 7 voedingen per dag te geven, en dit zeker tot ze 3,5 kg woog...
Op 14 weken kreeg ze nog zeker 6 voedingen...(180 + 6) Ze moeten trouwens een inhaalmaneuvre maken)Kijk eens wanneer de krampen voorkomen, voor of na de voeding...voor volgende voeding kan wijzen op een tekort...dan drijf je de hoeveelheden best op...Niet bang zijn, je zal je baby niet overvoeden hoor, zo'n kleine ukjes hebben wat meer nodig...ze geven wel aan als ze genoeg hebben...
Ik denk niet dat je hoeveelheden te groot zijn...indien ze honger heeft geef je best een 6e voeding hoor...
Hier zitten we trouwens nog steeds op 5 voedingen, en Annabel is reeds 5 maanden...
Rond die krampen? Had ze ook, is pijnlijk, kan aan rijpingsproces van darmen liggen, hoor je wel vaker bij kindjes die met licht gewicht zijn geboren... Het kan ook enorm liggen aan de FV die je gebruikt...misschien wat tips...speentjes 2e leeftijd gebruiken, kindje drinkt sneller en hapt minder lucht, dus minder krampen...'s avonds een flesje met Hepar water maken, niet meer dan dat, gaat krampen tegen...bevordert stoelgang...
Het soort water die je gebruikt is ook belangrijk, neem bv chaudfontaine of Louise water...
Hier ook vroeger gestart met vaste voeding omwille van reflux...is erg afhankelijk van kind tot kind hoor...maar let op, ik denk dat ze van fruitpap ook krampen kunnen hebben, fruit stimuleert darmpjes...misschien best met groentenpap beginnen...ik begrijp dat je het misschien wat vroeg vindt om vaste voeding te geven, maar die vooropgestelde leeftijden, hmmmm, niet al te veel van aantrekken...misschien toch eens kijken wat er gebeurt als je je fleses opdrijft of als je andere poeder gebruikt...
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, ik wens je avast veel succes...