< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Advies gevraagd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Advies gevraagd
04/08/2008 @ 12:25
Marielle1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochtertje is op 24 april met 37 weken geboren met een gewicht van 1705 gram.

nu is ze dus 14 wk + 4 dg. (3 mnd) Ze weegt inmiddels 4300gram.

Nu heb ik een voedingsvraag.

eerst even haar schema

06:00 uur 165 cc (150 cc water + 5 schepjes)
10:00 uur 165 cc (150 cc water + 5 schepjes)
14:00 uur 165 cc (150 cc water + 5 schepjes)
18:00 uur 165 cc (150 cc water + 5 schepjes)
22:00 uur 165 cc (150 cc water + 5 schepjes)

Dat is dus 825 cc per dag. Dat is dus teveel voor haar gewicht. Ze drinkt dit nu bijna twee weekjes. en heeft al weer meer honger. Ze is nog steeds niet geheel krampjes-vrij Ik ben bang als ik nu opvoer dat ze meer krampen krijgt. We zitten nu sinds twee weken ook op de comfort voeding van Friso, omdat Venkelwater en Cinababy niet werkte. In het begin werkte dit perfect, en had iedere voeding een mooie volle pamper. Maar dit is ook alweer voorbij. met moeite heeft ze nu 1 pamper per dag. Ze plast wel goed. Moet ik nu wel opvoeren om haar honger te stillen.

Ook heb ik gehoord dat als ze wat vastere voeding krijgt, de krampjes minder worden. Vooral als je wat sinasappel geeft. Ook heb ik sterk het idee dat ze toe is aan wat vastere voeding. Maar kan ik haar dat gewoon met 4mnd geven of moet ik haar gecorigeerde leeftijd nemen.

pff wat ee vragen zeg... Maar heb graag wat advies van andere moeders, want consultatiebureau en kinderarts spreken elkaar enorm tegen.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:20
meine

Hey,

Ons dochter werd ook te vroeg geboren met 37 weken en woog 2500 g...de pediater van dienst, een zeer goede arts, raadde ons toen aan 7 voedingen per dag te geven, en dit zeker tot ze 3,5 kg woog...
Op 14 weken kreeg ze nog zeker 6 voedingen...(180 + 6) Ze moeten trouwens een inhaalmaneuvre maken)Kijk eens wanneer de krampen voorkomen, voor of na de voeding...voor volgende voeding kan wijzen op een tekort...dan drijf je de hoeveelheden best op...Niet bang zijn, je zal je baby niet overvoeden hoor, zo'n kleine ukjes hebben wat meer nodig...ze geven wel aan als ze genoeg hebben...
Ik denk niet dat je hoeveelheden te groot zijn...indien ze honger heeft geef je best een 6e voeding hoor...
Hier zitten we trouwens nog steeds op 5 voedingen, en Annabel is reeds 5 maanden...

Rond die krampen? Had ze ook, is pijnlijk, kan aan rijpingsproces van darmen liggen, hoor je wel vaker bij kindjes die met licht gewicht zijn geboren... Het kan ook enorm liggen aan de FV die je gebruikt...misschien wat tips...speentjes 2e leeftijd gebruiken, kindje drinkt sneller en hapt minder lucht, dus minder krampen...'s avonds een flesje met Hepar water maken, niet meer dan dat, gaat krampen tegen...bevordert stoelgang...
Het soort water die je gebruikt is ook belangrijk, neem bv chaudfontaine of Louise water...

Hier ook vroeger gestart met vaste voeding omwille van reflux...is erg afhankelijk van kind tot kind hoor...maar let op, ik denk dat ze van fruitpap ook krampen kunnen hebben, fruit stimuleert darmpjes...misschien best met groentenpap beginnen...ik begrijp dat je het misschien wat vroeg vindt om vaste voeding te geven, maar die vooropgestelde leeftijden, hmmmm, niet al te veel van aantrekken...misschien toch eens kijken wat er gebeurt als je je fleses opdrijft of als je andere poeder gebruikt...

Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, ik wens je avast veel succes...

[Laatst gewijzigd door meine - 04/08/2008 @ 13:41] - Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:20
Kelly

Hallo

Mijn zoontje is geboren aan 38,5 weken met een gewicht van 1910 gr. Drinken is hier wel al altijd een heel gevecht geweest. Hij heeft nog nooit meer dan 500 cc per dag gedronken.

Maar omdat hij ook moeilijk stoelgang maakt en reflux had mochten we op 3,5 maand (14 weken dus) gestart met fruitpap. Dat ging zeer goed. Maar wij moesten wel citrusvruchten vermijden voor zijn reflux. Hij woog toen een kleine 5 kg aan die leeftijd.

Ook drinkt ons zoontje Omneo van Nutrilon. Dat is speciaal tegen krampjes, overgeven en moeilijk stoelgang maken. Met die melk en ondertussen fruit en warme maaltijd gaat alles heel goed.

Groetjes
Kelly

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]