< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Ovulatiestesten, nog geen positieve

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Ovulatiestesten, nog geen positieve
08/08/2008 @ 22:56
Belleke

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik ben nu in mijn 4de ronde en we doen nu voor de eerste keer ook met ovulatietestjes. Ik ben er mee begonnen op dag 10 van mijn cyclus en tot nu toe nog geen positieve test gezien. Ik krijg telkens een héél licht streepje vandaag was het wel een klein beetje donkerder. Misschien zal het morgen een positieve test zijn. Das zou kunnen kloppen met mijn banner! Spannend.

[Laatst gewijzigd door Belleke - 08/08/2008 @ 22:57] - Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 10:31
kim

Online Status
ovulatietest
Hoi Zwanja,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben pas 2 weken gestopt met de pil en ben hierna nog niet vanzelf ongesteld geworden. Dit zal sowieso nog 2 weken duren, maar mijn eisprong zou dan nu ongeveer moeten zijn. Ik heb maar gegokt op een cyclus van 28 dagen en ik ben op de 10e dag gaan testen.
Ik hoop dat ik m niet gemist heb, maar ja.. ik probeer vandaag nog 1x een test, is deze weer negatief, dan wacht ik eerst mijn natuurlijke ongesteldheid af.
Mijn cyclus was 10 jaar geleden langer dan 28 dagen.
Maar we willen zo graag een kindje, vandaar dat we het meteen proberen.

Liefs Kim

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 17:52
Belleke

Ik heb even een vraagje. Vandaag heb ik voor het eerst een positieve test op mijn ovulatietestje. Nu hebben we deze middag geklust maar nu ben ik aan het twijfelen of we morgenavond nog eens zouden klussen? Dat zou natuurlijk niet goed zijn voor de kwaliteit van het sperma maar ik zou niet graag deze kans missen!

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 22:21
Zwanja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Kim: misschien is het beter om je eerste ms na je pilstop af te wachten alvorens ovutesten te gebruiken? Zo ben je toch iets zekerder dat je cyclus op gang gekomen is. Je kan al een eisprong hebben vlak na de pilstop, maar da's onwaarschijnlijk, dacht ik. En dan is het zonde van die ovutestjes. En dan heb ik het niet zozeer over het geld dat je eraan spendeert, want dat doen de meesten met plezier, maar over de teleurstelling elke dag wanneer hij negatief blijft. (Geloof me: daarover kan ik meespreken!)

@ Belleke: sperma leeft gemiddeld nog een dag of drie in het lichaam van de vrouw (er zijn wel uitzondering van 6 dagen). Dus in principe, kan het met één keer genoeg zijn. Nu is het zo dat als je twee dagen na elkaar klust, de zaadcellen nog niet sterk genoeg zouden zijn en de bevruchtingskans verkleint. Daarom wordt er gezegd dat je best om de dag klust. Maar eerlijk gezegd: wij klussen ook elke dag in mijn vruchtbare periode... Kwestie van mijn ei niet te ontlopen!

Ikzelf ben vandaag officieel één dag overtijd. 't Wordt nu gespannen aftellen naar vrijdag!

XXX

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 09:20
Belleke

@ Zwanje - Bedankt voor de info. Het zal klussen worden!
Mmmm 1 dag overtijd dat gaat de goede richting uit!
Ik voor je. Ga je kunnen wachten tot de 15de voor te testen?

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 10:02
Zwanja

@ Belleke: Graag gedaan!
Waarschijnlijk wel. Als ik zelf zo'n doel voorop stel, dan kan ik me daar meestal goed aan houden. Ik zal er wel elke seconde van de dag mee in mijn hoofd zitten , maar volhouden doe ik wel, hoor.

XXX

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 21:43
kim

Online Status
Hoi Zwanja,

Bedankt weer voor je reactie.
Ik wilde vandaag eigelijk geen test meer doen, maar ik heb zo'n steken in mijn onderbuik (en het zijn niet mijn darmen). Het kan natuurlijk het ontpillen zijn, maar heb voor de zekerheid toch nog een laatste ovutestje gedaan.. weer geen eisprong..
Nu ga ik je raad opvolgen en gewoon mijn eerste ms afwachten, maar het voelde zo raar vandaag (toch nog maar voor de zekerheid geklust)

En jij bent overtijd las ik, duim voor je dat het raak is..

Liefs Kim

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 11:41
Zwanja

Ja, 'k weet het: telkens wanneer je iets voelt in je buik denk je "ja, nu heb ik mijn eisprong" of zoiets en dan doe je een testje in de hoop dat je dat dan bevestigd ziet. Ik begrijp dat volkomen, hoor: ik reageerde ook zo. Alleen is de teleurstelling zo groot wanneer je dan toch geen positieve ovutest hebt, hè.

Bij mij was de situatie wel iets anders: ik had wel al ms gehad, maar mijn cyclus duurde zo onnoemelijk lang (63 dagen !!!) dat ik onmogelijk mijn vruchtbare periode kon bepalen. Ik maakte me echt zorgen dat ik geen eisprong had. Ik heb ergens gelezen dat heel lange cyclussen vaak wijzen op cyclussen zonder eisprong.
Dus was ik dan maar met de testjes begonnen. Toen ik dan geen meer dan 20 dagen aan een stuk niet positief testte, werden mijn zorgen nog groter, natuurlijk. Maar net voor ik het ging opgeven, had ik EINDELIJK mijn positieve in handen. Met mijn allerlaatste test.

XXX

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 08:40
Belleke

Hallo,
Ik ben momenteel in mijn wachtdagen en wachten is vreselijk!
Een geluk dat we dit weekend naar de Ardennen geweest zijn. Zo heb ik er toch 3 dagen niet zo veel aan gedacht!
Ik heb sinds 1 dag na mijn eisprong (8dagen) pijnlijke tepels zou dit nog een teken van ontpillen zijn na 4 maanden?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]