< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Zwanger worden...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Zwanger worden...
05/08/2008 @ 12:54
Princesslina

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum... Even wennen, even banners opsnorren, even alles uitproberen...

Zijn er hier nog mensen die zojuist, of onlangs de beslissing genomen hebben om (opnieuw) zwanger te worden?

Wij hebben 2 dagen geleden beslist om de natuur zijn gang te laten gaan... Best spannend!

We hebben reeds een zoontje van bijna 8 maand (R, ° 13/12/2007). En we hadden altijd vooropgesteld om tussen het eerste en een eventueel volgend kindje "ongeveer" 18 maanden tussen te laten. Als we deze maand (eerste ronde) zouden zwanger worden, is het dus "maar" 17 maanden. Maar het valt uiteraard nog af te wachten OF we meteen zullen zwanger zijn...

Heb zonet "ontdekt" dat mijn vruchtbare periode valt tussen 10 en 16 augustus (ruime marge, maar R krijgt nog steeds borstvoeding, dus mijn cyclus verspringt van 26 dagen tot 32 dagen).
We gaan niet écht klussen om te klussen... Maar't zou wel leuk zijn als we meteen zwanger zouden zijn ;-)

Hoe graag ik ook verlang naar opnieuw zwanger zijn, opnieuw genieten van dat prille buikje, die eerste schopjes van dat kleine wonder, ... er zit toch ook een beetje een "angstig" gevoel bij... Wat als zwanger worden niet zou lukken? Of wat als we toch direct prijs hebben? Gaan we het wel aankunnen? En hoe zal onze omgeving reageren?

Iemand zin om die gevoelens, twijfels, vruchtbare periode, eventuele ontgoocheling of eventuele zwangerschap mee te delen en te beleven?

Lieve groetjes,
Princesslina

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:10
Nea

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoihoi, onze Luca is bijna 13 maanden en wij proberen alweer 4 maanden voor een 2e. Op Luca hebben we ruim anderhalf tot twee jaar moeten wachten, dus ergens denk ik dat we nu ook wel weer zo lang moeten wachten. Of langer... Ergens ook een beetje de angst dat het niet lukt... Daarnaast ben ik (34) ook de jongste niet meer. Ik menstrueer weer sinds Luca 6 maanden is. Maar ik heb ook wel eens vernomen dat je door borstvoeding geven ook wat minder vruchtbaar bent. Ik weet overigens wel dat je wel zwanger kunt worden als je nog bv geeft. Ik geef, net als jij, ook nog bv.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:57
Nea

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Princesslina, bedankt voor je pb-tje.

Ik had nog een paar keer hier gekeken, maar geen reactie gezien, dus dacht dat je wel ergens anders een leuker topic had gevonden.

Examens? Wat voor opleiding doe je. En wat is zittijd? Ik kom niet uit België en jij wel volgens mij. Dus e.e.a. in België noemen we hier in Nederland anders.

Waarom moest je de borstvoeding afbouwen? Als je maandelijks weer ongesteld bent of als je zwanger wilt worden of bent, kun je toch gewoon borstvoeding blijven geven? Ik heb mijn maandstonden weer vanaf dat Luca 6 maanden oud is.

Inderdaad, ik ben weer ongesteld geworden. Op naar de volgende ronde!

Zullen we gewoon op het forum verder kletsen, zonder pb-tjes?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]