< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Zwanger worden na Mirena

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Zwanger worden na Mirena
06/08/2008 @ 23:03

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik las overal dat je na het verwijderen van het Mirena spiraal terug direct zwanger kan raken. Mijn vraag is nu: Mag je direct terug zwanger raken? Zijn er geen risico's om direct terug zwanger te zijn? Wacht je beter een aantal maanden om terug aan de slag te gaan?

Iemand raad?

Groetje, Fie

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 23:41
bulletje81

Online Status Stuur bericht
hoi hoi

nee het kan geen kwaad meteen zwanger te raken!
je kan gewoon aan de klus! maar je lichaam moet zich wel herstellen aangezien er door de mirena al erg veel hormonen in je lijf zitten zou ik voor je zelf toch eventjes een maandje wachten voor je gaat klussen dan is het meer stabiel van binnen! maar zou je nu zwanger raken is er niks aant handje!

liefs

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 01:04
Ilse

Online Status Bekijk profiel
Hoi Sofie,

Ik zit in hetzelfde geval: Mirena laten verwijderen, en hoe zit dat nu juist met die vruchtbaarheid??
Volgens wat ik hoorde, kan het absoluut geen kwaad om direct te beginnen klussen, net omdat er géén hormonen meer in je lichaam zitten. Dat spiraal gaf continu lokaal een heel lage dosis, wat direct binnenin je baarmoeder werd opgenomen en verwerkt. Die dosissen zijn zo klein, dat er helemaal geen 'reserve' in je systeem of in je bloedbaan wordt opgenomen. Hierdoor zou je na het uitnemen van je spiraal dus direct hormonenvrij horen te zijn.

Het is wel moeilijk om te weten wanneer de vruchtbare dagen zijn, omdat je cyclus gewoon doorloopt. De raad die ik kreeg: elke 2 à drie dagen flink klussen, totdat je een idee hebt van de start en de lengte van je cyclus. Nu ja, als het nodig is ... met een beetje geluk lukt het direct.
Ik duim alvast voor je

Veel liefs,
Ilse

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 15:14
Wizzy

Hier ook na Mirena zwanger proberen worden...
Het kan geen kwaad om na de Mirena zwanger te worden, zoals e rhier al is vermeld blijft er geen reserve zitten zoals bij de pil.
SUCCES

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 20:46

Hoi hoi,

Ben net bij de dokter geweest en het kan inderdaad geen kwaad... Dus een dezer dagen gaat dat ding eruit

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 21:32
Sofie

Hoi Sofie

ik heb dinsdag mijn mirena laten verwijderen en heb sinds vandaag mijn !

Het is inderdaad zo dat het geen kwaad kan om direct te beginnen "oefenen"!

Succes!
Wat een mooi groot gezin heb je!!! Heel erg tof!

Groeten
Sofie

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 21:42

Hey Sofie,

Bedankt voor het compliment. Hoop voor jou dat het snel mag lukken (en hier ook natuurlijk).
Jij hebt ook schatjes, het zien er deugnietjes uit
Ben gerustgesteld nu, want twijfelde toch hoor. Maar de dokter zei dat we er direct mochten invliegen (vond zijn woordkeuze vrij grappig).
Was bij hem omdak ziek ben en zag het nu niet echt zitten om het te laten doen, want ben heeeeeeeel gevoelig nu. Maar ne keer dak beter ben, vliegt het de vuilbak in .
Ik schreeuw het hier van de daken omdat in onze families niemand weet dat we nog eentje willen en we eerst zelf willen genieten van de idee en van het proberen

[Laatst gewijzigd door Sofie - 08/08/2008 @ 21:43] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]