< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » eerste gesprek bij fertiliteitscentrum

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
eerste gesprek bij fertiliteitscentrum
07/08/2008 @ 12:13
nele

Dag dames,

Even kort: wij zijn al meer dan 2.5 jaar aan t proberen , na 1 jaar al een paar onderzoeken laten doen en omdat die ok waren, hebben we onszelf nog even gegeven. eindelijk spontaan zwanger maar helaas na 9 wkn . Nu zijn we ongeveer op mijn uitgerekende datum gekomen (26/08) en nog niet terug zwanger dus heb ik intussen een afspraak gemaakt in het UZ Gent, eind oktober.

hoe loopt zo'n eerste gesprek? Waaraan moeten we ons verwachten, op voorbereiden?
Zijn er soms redenen dat ze je verder niet willen behandelen, dat ze zeggen gewoon natuurlijk proberen?
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 16:17
egeltje

Online Status Bekijk profiel
ik kan je vraag helaas niet beantwoorden. mijn vriend en ik zitten in een soortgelijke situatie...
wij hebben onze eerste afspraak op 3 oktober a.s.
wij zijn 01-01-2006 begonnen met een kindje. we waren vrijwel direct zwanger, maar helaas het het op 7.5 week mis gegaan. sindsdien helemaal niets meer.
bij mij is eigenlijk ook alles ok, behalve dan dat mijn rechter eileider dicht zit en dat ik een lichte vorm van pcos heb.
dus eigenlijk niet ok.... ik weet het ook niet meer. zelf geloof ik meestal nog steeds in een goede afloop....

ik heb wel eens ergens gelezen dat ze je gaan behandelen als je drie jaar onbegrepen onvruchtbaar bent. dat is voor ons beiden dus al heel snel... ongeveer eind van het jaar.
dus als ze je nu nog niet willen helpen (wat ik me niet in kan denken) dan toch echt binnenkort, toch??

Ik wens je heel veel succes met alles en ik duim voor jullie!!!!!

groetjes egeltje

ps. wij hebben trouwens direct na het maken van onze afspraak heel veel informatie gekregen over ivf.(medisch centrum rotterdam zuid)

er zaten ook vragenlijsten bij en dingen die we moesten onderteken. ik heb veel aan deze info gehad.
heb jij die niet gekregen??

groetjes egeltje

[Laatst gewijzigd door egeltje - 08/08/2008 @ 16:21] - Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 16:31
nele

hallo,

leuk dat er iemand reageert!
ja, wij hebben ook een boekje en een vragenlijst gekregen. Spannend!

ik ben echt nieuwsgierig, ik hoop alleen dat het ocntact met de dokter goed 'klikt' dat is toch belangrijk, dat je voor zoiets op je gemak bent he.

ik denk dat er sowieso tussen de eerste afspraak en de eerste behandeling ook wel wat tijd zit? Wachten op je cyclus en observeren enzo zeker?

(n eigenlijk ben ik ook al bijna 4 jaar van de pil, maar toen ik net gestopt was is mijn broer héél plots gestorven dus dat eerste jaar tel ik niet mee want toen waren we allebei teveel van slag, veel seks hebben we dat jaar ook niet gehad, dat ging gewoon niet)
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 21:02
Jannie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik kan ook niet echt helpen ....heb net de brief in huis gekregen dat we 14 oktober ons intakegesprek hebben.
Dus kan eigenlijk net als jullie gewoon afwachten....en wat op internet rond googlen Maar vind het reuze spannend.
Ik heb al 2 kinderen, maar niet van mijn vriend. Er is gebleken dat zijn zaad niet ok is (0-15%), kregen de aanbeveling van IVF,maar heb daar nog een tijdje over nagedacht. Had intussen al gehoord over jezelf spuiten en dat schrok me eerst wel af,maar ben er nu helemaal klaar voor

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]