< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » Prematuurtje...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Maart 2008-Club
Prematuurtje...
07/08/2008 @ 14:40
Tine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey allemaal,

Ben blij dat ik deze forums gevonden heb.
Het is leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met vragen...

Onze Kobe is op 23 maart geboren, maar hij woog toen maar 1750gr. Hij was een maandje te vroeg, plus ik zat nog met een zwangerschapsvergiftiging ook. Dat maakt het nu soms extra moeilijk om Kobe te "spiegelen" aan andere kinderen.

Intussen weegt hij al 6kg400, dus dat is echt al wel super! Maar, toch blijft het altijd wat minder dan andere kindjes van 4 maanden.
Hij stopt alles in zijn mond, pakt speelgoedjes vast, "vertelt" hele verhalen,... Maar draaien en rollen nog niet.

Maar zijn groentepapjes van 150gr. eet hij al heel flink op!

Zijn er nog mensen met een kindje dat overal zowat tussenin valt?

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 15:13
7dwergjes

Dag Tine, Blijkbaar doet je zoontje het dan toch goed hoor!
Onze Robin is op 29 februari geboren, ook een maandje te vroeg en woog "al" 2.525kg, vorige week woog hij 5.410kg. Hij krijgt nog maar alleen bv, rolt sinds zijn 4mnd van buik naar rug en sinds 5mnd van rug naar buik.Sinds deze week beweegt hij zich voort door te rollen en/of schuiven Brabbelen nog niet veel, wel luidop lachen als je zot doet met hem. Verder heeft hij nog minstens 1 nachtvoeding nodig, soms 2. Nog veel succes met je zoontje!

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 15:55
BDY

Online Status Bekijk profiel
Hoi Tine,
Ons Yutta is maar een weekje te vroeg geboren, maar rolt ook nog altijd niet van rug naar buik hoor. Bij K&G hebben ze me gezegd dat ze dit pas op 6 maand of zo moeten kunnen, dus geen paniek!!

En Kobe heeft toch al wel een flink gewicht! Dus daar heeft hij zijn achterstand toch al wel ingehaald vermoed ik!! Mijn dochtertje weegt nu 6.780kg en zit op de P75-schaal, dus zit Kobe toch heel goed!

Groetjes,
BDY

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 16:42

Dag Tine,
Ik vind ook nt dat je ventje achter is hoor. Ik denk dat dat rollen het enige is & dat hoeft dan nog niet eens.
Matts is mooi op tijd geboren, maar nog altijd problemen om hem te laten eten .

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 21:33
nien

vindt ook dat je kindje het flink doet hoor! ken trouwens een kindje van eind februari, en dat rolt ook nog helemaal niet! en daar deed ook niemand moeilijk over...

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 22:27
Tine

Bedankt voor jullie reacties!

Had vandaag even een moeilijke dag.
Kobe leek plots slechter te eten enz.
Had eens naar Kind een Gezin gebeld en ipv me beter te voelen was het helemaal ...

Maar deze avond was Kobe super vrolijk en dan voel je je meteen weer beter he!

Groetjes x

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:41

Mijn zoontje is van 12 maart, ook een maandje te vroeg. Inmiddels 7200 gram en 67,5 cm. Hij rolt alleen nog van zijn buik op zijn rug, maar of dat nu heel bewust is, vraag ik me wel af.

Ken je het ' Oei ik groei ' -boek.... vind ik altijd heerlijk geruststellend... je kan in een winkel ook niet alles in 1 keer kopen, dus kom je vaak later terug om weer iets te halen. Met andere woorden, elk kindje doet iets op zijn/ haar eigen moment. Ik maak me er niet zo druk om.
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:53
Johamkaas

Hoi, ons meisje is van 9 maart en was een weekje te laat. Ze rolt heel goed van rug naar buik, maar ook nog niet terug. Ze weegt ongeveer 7 kg. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit toch. Ieder kindje doet alles op zijn eigen moment (gelukkig maar). Ben wel heel benieuwd wanneer ze ook terug kan rollen, maar ik zie ook geen pogingen daar toe eerlijk gezegd.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 17:29
nien

jenthe kan af en toe terugrollen, maar ze doet het niet vaak dus ik denk dat het eerder per ongeluk gaat. zij was 2 weken te vroeg.

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 15:22
Leigh

ons meisje een maand te vroeg geboren en weegt nu +/- 8 kilo, dus heeft ook flink wat ingehaald, maar rollen oooohh neee, daar doet ons kleine meid spijtig genoeg nog niet aan mee!!
Als je haar op haar buik legt na lang proberen komt ze terug op haar rug terecht maar andersom echt niet hoor!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]