[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 08/08/2008 @ 08:23 mama van Luca | Lieve mede-mama's, ik weet dat het onderwerp "zindelijkheid" vaker is aangekaart, maar toch heb ik een nieuwe aangemaakt. Even in 't kort mijn verhaal: Mijn zoontje wordt in september 3 jaar en is nog niet zindelijk. Nu weet ik dat dwingen geen optie is, maar hij heeft wel interesse voor het toilet en potje. Als ik naar 't toilet ben geweest wil hij doordrukken. Als hij heeft gepoept in de luier zegt hij het meteen. Met het warme weer heb ik hem zonder luier laten lopen. Helaas zonder resultaat. Hij laat zijn plas gewoon lopen. Ik zet hem dan wel iedere 2 uur op 't potje, maar ook dit is zonder resultaat. Wie heeft er voor mij bruikbare tips?? Mijn zoontje gaat ongeveer 2 tot 3 dagen per week naar d ecréche, dus ook daar moet het goed te doen zijn. Ik zou zo graag willen dat hij in september, wanneer we op vakantie gaan zindelijk is. groetjes, mama van Luca ![]() |
| 08/08/2008 @ 22:27 mama van Luca | Hoi meiden, bedankt voor jullie reacctie. Kelleke, ik begrijp van jouw tips dat ik mijn zoontje dus vaker op het potje zou moeten zetten dan om de 2 uur? Ga morgen meteen proberen om hem om het uur op het potje te zetten of toch eerst beginnen met een 1/2 uur en dit opbouwen naar een uur. Ben benieuwd hoe Luca het doet? groetjes, mama van Luca ![]() |
| 09/08/2008 @ 21:18 kk | met de stickers gaat het hier ook beter, hij begrijpt dat als hij pipi doet daarna een sticker mag plakken. Maar hij gaat er niet speciaal pipi voor doen, hij is pas enthousiast als hij pipi gedaan heeft. ivm dat onderbroekje, ik denk dat het van kind tot kind afhangt. De mijne heeft er in ieder geval geen last van als er kaka inzit of als het nat is. Als ik bij hem in de buurt kan zijn dan laat ik hem in zijn bloot poepje rondlopen, want dan zie ik de eerste lek en dan HUP loop ik met hem naar het potje en daar doet hij de rest, hetzelfde met kaka. Want soms zet ik hem op het potje en gebeurt er niks en 2 min later plast hij in de living, dus ik moet waakzaam zijn. Maar als ik aan het koken ben of dergelijks, dan doet hij wel een onderbroekje aan. ![]() |
| 09/08/2008 @ 22:48 kk | amai kimmie jij hebt een genie in huis rondlopen , zo knap van je dochtertje. Zeker volhouden. Ikzelf was 1 jaar toen ik zindelijk was (volgens mijn ma toch he). Dus het kan zeker. En zo mooi spreken dat ze doet.Mijn zoontje gaat op het potje, (alle soms toch, ben 3 dagen bezig)neemt soms de voorkeur aan de grond . Ik dacht daarstraks ook van: misschien beter op de wc, maar daar wou hij helemaal niet op.Een kindje hier in de opvang ging op het potje, maar vanaf hij 2 j en een 3 tal maandjes was ben ik overgeschakelt naar de wc. Op school moeten ze toch ook op de wc he. ![]() |
| 10/08/2008 @ 09:32 kimmie ![]() | hey hey ben ook erg trots op haar en ga het ook zeker zo volhouden..helemaal omdat ze het zelf zo leuk vind... liefs |
| 15/08/2008 @ 10:03 barbara | Mijn zoontje was met 2.5 opeens zindelijk.. ik deed hem vanaf de 2 jaar om de maand of 1.5 maand zijn broek 1 dagje af, om te kijken nou elke x belande alles op de grond! echt een ramp dus steeds weer een luier aan daarna en opeens zei hij mama potje! dus ik de volgende dag weer zijn broek af en sins dien heeft hij alles op het potje gedaan.. na een maand ongeveer toen was ik fulltime dat potje legen wel zat, en toen heb ik gezegd dat zijn potje kapot was :P en hij naar de groote wc moest, met verkleiner en opstapje, en 1 dagje was hij wel verdrietig maar die overstap ging eigenlijk heel simpel :) nou staat er enkel een potje op zijn kamer voor sochtends of savonds, als hij net wakker is en erg moet plassen dan ik me niet met een sneltrein vaart naar beneden hoef te begeven maar dan zet ik hem gewoon op zijn potje, |
[Reageer]

Tips voor zindelijkheid!!

, zo knap van je dochtertje. Zeker volhouden. Ikzelf was 1 jaar toen ik zindelijk was (volgens mijn ma toch he). Dus het kan zeker. En zo mooi spreken dat ze doet.
. Ik dacht daarstraks ook van: misschien beter op de wc, maar daar wou hij helemaal niet op.