< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Tips voor zindelijkheid!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Tips voor zindelijkheid!!
08/08/2008 @ 08:23
mama van Luca

Lieve mede-mama's,

ik weet dat het onderwerp "zindelijkheid" vaker is aangekaart, maar toch heb ik een nieuwe aangemaakt.

Even in 't kort mijn verhaal:
Mijn zoontje wordt in september 3 jaar en is nog niet zindelijk.
Nu weet ik dat dwingen geen optie is, maar hij heeft wel interesse voor het toilet en potje.
Als ik naar 't toilet ben geweest wil hij doordrukken.
Als hij heeft gepoept in de luier zegt hij het meteen.

Met het warme weer heb ik hem zonder luier laten lopen. Helaas zonder resultaat. Hij laat zijn plas gewoon lopen. Ik zet hem dan wel iedere 2 uur op 't potje, maar ook dit is zonder resultaat.

Wie heeft er voor mij bruikbare tips??

Mijn zoontje gaat ongeveer 2 tot 3 dagen per week naar d ecréche, dus ook daar moet het goed te doen zijn.

Ik zou zo graag willen dat hij in september, wanneer we op vakantie gaan zindelijk is.

groetjes,
mama van Luca
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:54
kelleke

Online Status Stuur bericht
2 uur is wel lang é... in het begin zette ik mijn zoontje tussen de 15 minuten en het half uur op het potje. en dan nog is op vaste tijdstippen zoals voor het eten , na het eten , voor het slapen, na het slapen, voor het douchen.en was op een maand zindelijk.kan zijn eigen zelfs nu nog geen 2 uur ophouden hoor... zitten nu aan 1 uur a 1 uur en een half langer zeker niet.nu na ongeveer 1,5 maanden hebben we geen ongelukjes meer...

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 20:13

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik zou so wie so een onderbroekje aangeven. Dan, als hij plast, voelt dat vervelender dan dat het 'gewoon' op de grond beland.

Verder geen tips, wij moeten er nog aan beginnen (we gaan oefenen als Robin 2 jaar is)

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Yvette* - 08/08/2008 @ 20:13] - Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 22:27
mama van Luca

Hoi meiden,
bedankt voor jullie reacctie.

Kelleke,
ik begrijp van jouw tips dat ik mijn zoontje dus vaker op het potje zou moeten zetten dan om de 2 uur?
Ga morgen meteen proberen om hem om het uur op het potje te zetten of toch eerst beginnen met een 1/2 uur en dit opbouwen naar een uur.

Ben benieuwd hoe Luca het doet?

groetjes,
mama van Luca

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 22:40
katje

Wij beloonde onze dochter mt stickers.Ze wou geen kaka doen op het potje. Ze was toen 2,4 jaar. Daarna ging het heel vlot

Op drie jaar begrijpen ze je al heel goed en willen ze wel iets doen voor een beloning.

Succes

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 21:18
kk

Online Status
met de stickers gaat het hier ook beter, hij begrijpt dat als hij pipi doet daarna een sticker mag plakken. Maar hij gaat er niet speciaal pipi voor doen, hij is pas enthousiast als hij pipi gedaan heeft.
ivm dat onderbroekje, ik denk dat het van kind tot kind afhangt. De mijne heeft er in ieder geval geen last van als er kaka inzit of als het nat is. Als ik bij hem in de buurt kan zijn dan laat ik hem in zijn bloot poepje rondlopen, want dan zie ik de eerste lek en dan HUP loop ik met hem naar het potje en daar doet hij de rest, hetzelfde met kaka. Want soms zet ik hem op het potje en gebeurt er niks en 2 min later plast hij in de living, dus ik moet waakzaam zijn. Maar als ik aan het koken ben of dergelijks, dan doet hij wel een onderbroekje aan.

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 21:31
kimmie

hey hey

sterre is nu 18 maandjes..
een maand of 2,5 geleden begon ze al door te krijgen dat als ze cc zei (wc) dus dat ze dan ook even erop mocht zittn...
de eerste keer deed ze perongeluk een plasje...en dat vond ze maar grappig...

we hebben een fel papier in de wc hangen en daar staat op toiletkleurtjes...

nu hebben we een toilet trainer...das een verkleiner met een trappetje eraan vast...mijn mening is dat ze beter meteen op de wc kunnen doen dan op het potje..

nu roept ze regelmatig mama ikke cc toe...
soms doet ze niks soms wel wat...alles wat ze wel doet is mooi meegnomen en erg knap op deze leeftijd..
elke keer als ze iets op de wc heeft gedaan dan gaat ze een vakje kleuren...en dat valt erg in de smaak..we doen ook meteen handjes wassen en ook dat is reuze interessant..

nou succes allemaal
liefs kim

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 22:48
kk

Online Status
amai kimmie jij hebt een genie in huis rondlopen , zo knap van je dochtertje. Zeker volhouden. Ikzelf was 1 jaar toen ik zindelijk was (volgens mijn ma toch he). Dus het kan zeker. En zo mooi spreken dat ze doet.
Mijn zoontje gaat op het potje, (alle soms toch, ben 3 dagen bezig)neemt soms de voorkeur aan de grond . Ik dacht daarstraks ook van: misschien beter op de wc, maar daar wou hij helemaal niet op.
Een kindje hier in de opvang ging op het potje, maar vanaf hij 2 j en een 3 tal maandjes was ben ik overgeschakelt naar de wc. Op school moeten ze toch ook op de wc he.

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 09:32
kimmie

hey hey

ben ook erg trots op haar en ga het ook zeker zo volhouden..helemaal omdat ze het zelf zo leuk vind...

liefs

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 16:33
Margriet

We zijn hier nog niet bezig met het potje. Ik vond dat ze eerst moest leren stappen. Helena gaat wel telkens mee met me naar het toilet en dan geef ik haar wat uitleg. Ze kent het al wel een beetje. Ik zal binnenkort eens een potje gaan kopen en dan zijn de tips van dit topic altijd wel handig.
Vanaf welke leeftijd beginnen kindjes op het potje te gaan?

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 21:02
Cindy

Hey
een paar maanden geleden heeft ons zoontje een paar keer op zijn potje geplast,
we dachten nu is hij vertrokken maar het is weer stil gevallen.
Hij weet waarvoor het dient maar plast ook gewoon op de grond (als hij zonder pamper loopt)
wat hij nu begint te doen is aan zijn pamper voelen en dan zegt hij potje, potje
maar dan is het al te laat en als we hem er willen opzetten wil hij niet meer.
Maar het is een begin, we pushen hem totaal niet.
we zeggen wel (vriendelijk)als hij plast dat het niet mag en dat het op het potje moet.
grtz

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 22:37
kim

Op de dagen dat we thuis zijn, plast mijn dochtertje van 22 maanden ook op de w.c
Het potje werkte hier niet zo goed, ze ging er steeds veel te snel af om te kijken...
Ik til haar op het toilet en houd alleen mijn hand in haar onderrug zodat ze er niet in valt en ga guhurkt naast haar zitten zodat ik goed kan zien of ze iets doet. Zo heeft ze een goede houding, en plast ze dus goed op het toilet. Ze is dan ook vreselijk trots en wil natuurlijk ook zelf op de knop drukken!
We gaan elk half uur, en inderdaad direct bij het wakker worden en voor het in bad gaan.
Als het misgaat, en ze heeft inderdaad gewoon een broekje aan, huilt ze vreselijk omdat de boel nat is, dat vind ze echt niet leuk!
Het gaat erg goed, alleen het 'poepen' vind ze nog eng! Maar dat komt vast snel!

Groetjes Kim

[Laatst gewijzigd door kim - 13/08/2008 @ 22:39] - Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 10:03
barbara

Online Status
Mijn zoontje was met 2.5 opeens zindelijk..
ik deed hem vanaf de 2 jaar om de maand of 1.5 maand zijn broek 1 dagje af, om te kijken
nou elke x belande alles op de grond! echt een ramp dus steeds weer een luier aan daarna

en opeens zei hij mama potje! dus ik de volgende dag weer zijn broek af en sins dien heeft hij alles op het potje gedaan..

na een maand ongeveer toen was ik fulltime dat potje legen wel zat, en toen heb ik gezegd dat zijn potje kapot was :P en hij naar de groote wc moest, met verkleiner en opstapje, en 1 dagje was hij wel verdrietig maar die overstap ging eigenlijk heel simpel :)

nou staat er enkel een potje op zijn kamer voor sochtends of savonds, als hij net wakker is en erg moet plassen dan ik me niet met een sneltrein vaart naar beneden hoef te begeven maar dan zet ik hem gewoon op zijn potje,

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]