< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » wie wil ervaringen delen rond kiss kindjes

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
wie wil ervaringen delen rond kiss kindjes
20/08/2008 @ 11:08
sofie

Dag Wendy,

Amaai, jij hebt wel het één en ander moeten meemaken. Veel ervan lijkt op mijn verhaal, maar omdat ons ventje Jasper niet zo'n erg geval was (een lichtere vorm van Kiss), heeft de behandeling van Eddy Lippens echt geholpen. Om mijn verhaal eventjes te vertellen.

Jasper is ons eerste en hij is ook vrij snel gekomen: na 2 uren weeën volledige ontsluiting. Hij was wel een sterrenkijkertje en het persen ging niet zo vlot: ik heb bijna 1,5 uur moeten persen (het moest niet meer lang duren of het werd een spoedkeizersnede). Al van de eerste nacht is Jasper beginnen huilen, ze hebben hem toen al bij mij in bed gelegd en gezegd dat hij het wellicht koud vond na zoveel maanden in de buik, in een bedje liggen. De dagen erna is hij blijven huilen (vooral 's nachts, de hele nacht) en in het ziekenhuis zeiden ze dat hij krampjes had en dat dat normaal was. Toen we thuis waren, huilde hij van ongeveer 5u30 's morgens tot rond 2 uur 's nachts. Eigenlijk was het meer krijsen. Wij wisten niet wat gedaan, maar iedereen bleef zeggen: hij heeft krampjes. En wij werden bijna zot; we vroegen ons toen echt af hoe iedereen meer dan één kind wou, als dit normaal was.

Enfin, toen hij twee weken was en hij weer eens de hele dag aan het krijsen was, zijn wij naar een kinderarts van Kind&Gezin gereden. Wij zijn een paar weken bij haar geweest tot hij ook al allerlei medicatie kreeg voor reflux, misselijkheid en krampen en speciale medische voeding (neocate - op voorschrift). Die dokter zei nl. dat Jasper erg veel pijn had door krampen en reflux veroorzaakt door een allergie. Alleen: Jasper bleef krijsen. Wij dus ook naar spoed: dan is hij drie dagen opgenomen geweest voor onderzoeken en observatie. Aangezien ze geen echte oorzaak vonden, hebben ze tegen mij gezegd dat hij in feite een huilbaby was. Dat was een vreselijke periode.

Uiteindelijk zei de vroedvrouw die bij ons thuis kwam, dat zij dacht aan kiss en dat we beter eens een afspraak zouden maken met Eddy Lippens (we waren toen al naar een andere osteopaat geweest, maar dat had dus niet veel uitgehaald). We zijn de eerste maal bij Eddy geweest toen Jasper 4 maand was. En de behandeling heeft gelukkig geholpen.

Ik ga die eerste 4 maanden nooit vergeten! Onze Jasper krijste constant. Wij merkten ook dat weinig mensen dat echt begrijpen: vaak kregen we in bedekte termen te horen dat wij overdreven want dat ieder kind huilt. Of we merkten dat vrienden en familieleden snel onze Jasper teruggaven als ze -blijkbaar tot hun verbazing - merkten dat hij niet stopte met huilen als je hem opnam.

Een lang verhaal, maar gelukkig met een goede afloop want nu is ons ventje vree goed
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:18
wendy

Awel, bij ons, net hetzelfde! Echt waar. Iedereen zei, je moet hem gewoon dicht tegen je aan nemen, maar dat deed ik, en dat hielp niet...
Niks hielp. Zelfs zijn eigen mama geloofde me niet, tot ze er eens even alleen bij was, toen ik naar de winkel was, en hij een krijsmoment kreeg. Ze heeft hem nooit nog durven bijhouden, gewoon omdat het zo erg was, en niet wist wat te doen!

Mensen weten het allemaal beter, en je probeert iedereen zijn raad op te volgen, maar daar w je gewoon knetter van...

Ik heb ook serieus diep in de put gezeten, omdat ik niet wist hoe of wat, maar nu is alle ellende voorbij, en zijn we zielsgelukkig!

Grtjs
Wendy
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:40
sofie

Dat is waar! En je vergeet die ellende gelukkig snel!
Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 16:28
toedeloe

Hoa gaat het ondertussen met de kiss kinderen?
IK zou me willen aansluiten bij het groepje.
Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 23:53

Online Status Stuur bericht
Ik zou hier graag meer over weten. Mijn baby nu zes weken oud huilde ook van dag 1. Zelfde scenario krampjes bla bla bla...
Thuis geen verbetering, conclusie verborgen reflux.

Nu neemt hij medicatie en aangepast poeder, maar toch heeft hij nog momenten dat hij weent en ik weet niet waarom. Wij gaan bij de osteopaat voor hem maar die heeft daar nog niet over gesproken. Volgens hem is de oorzaak niet zozeer de reflux maar stress omwille van mijn gestresserse situatie in mijn zwangerschap. Dat ga ik nu niet in detail uitleggen of ik zit hier morgen nog. Er was risico op misvorming etc.. vanwege cmv infectie. Uit test blijkt wel dat hij ok is op dat vlak.

Ik twijfel nog steeds over de oorzaak. Langs de ene kant is het logisch langs de andere kant zou hij dan niet meer mogen wenen zonder reden. Hij slaapt ook weinig.

Hoe kun je nu zien of het al dan niet KISS is?
Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 19:41
juliebruggen

Sorry hoor,

MAar ik vind dit echt geen onderwerp voor 'kindjes met een handicap'.

Dit is maar een peulschil van wat ouders met kinderen met een handicap moeten meemaken.

Wij hebben een dochtertje met down syndroom , en ons zoontje had volgens de bekende Biedermann (dr phlix en Dr lippens) Kiss! Wel het raakte niet opgelost en hij moet nu geitenmelk vanwege ernstige koemelk intolerantie waarmee hij heel anders is.

Sorry , maar ik vind dit echt geen gepast onderwerp hier.
Een echte handicap, weten jullie wel wat dat is dan??
Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 20:13

Online Status Stuur bericht
Bij deze -> Verplaatst naar "Je baby"

Groetjes,
Eva
eva@9maand.com
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]