< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » ervaringen met testen van kruidvat

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
ervaringen met testen van kruidvat
08/08/2008 @ 10:51
Joke

Online Status Bekijk profiel
Lieve meiden,
Heeft er iemand van jullie ervaring met de testen van kruidvat?
Ik las er zeer dubbele verhalen over.
Ze zouden onhandig zijn in gebruik omdat je je urine zou moeten opvangen in een potje en ze zouden ook geen duidelijk resultaat geven (las dat er meiden zijn die een dun lijntje zagen maar niet zwanger bleken - er zou een dikke lijn zichtbaar moeten zijn, klopt dit?).
Klopt het dat Kruidvat twee eigen merken heeft (een goedkope en iets duurdere?)

Alvast bedankt voor de info !
Liefs,
Joke

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:02
sterretje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb er goeie ervaringen mee hoor!

neem anders die van clearblue of nog beter quid van gb/carrefour

laat iets weten hé

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:15
Joke

@Sterretje,
Bedankt voor de info, meid.
Proficiat met je zwangerschap !!!
Las even je profiel, je hebt er ook al een hele weg opzitten.
En al heel wat ervaring met zwangerschapstesten.
Wat een prachtige foto's van je twee spruiten.
Maak je maar geen zorgen, ook je derde spruit zal blaken van levensenergie !
Zijn die van clearblue digitaal handig in gebruik en even gevoelig als die van kruidvat en gb?

x

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:19
Mona

Online Status Stuur bericht
Die kruidvattest hoef je niet in een potje te houden hoor. Ik was er bij beide zwangerschappen wel tevreden over. Ze deden wat er van ze verwacht werd :-)

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:35
lila

Online Status Stuur bericht
Hier ook testen van het Kruidvat gebruikt en geen klachten over. Maar als je niet zeker bent, misschien ook eens een ander merk proberen

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:38
Joke

Bedankt, meiden.
Mss goed om twee testen te kopen vanavond...

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:09
sterretje

4 dagen voor nod, gaf clearblue digitaal bij mij al "zwanger" aan.

ik vind ze persoonlijk erg duidelijk en ze zijn gevoelig hoor, net zoals de kruidvattesten.
quid is ietsje gevoeliger, daar testte ik altijd eerst positief mee

bedankt trouwens voor je erg lieve berichtje ...

kheb precies ook een goed gevoel bij jou trouwens!k ben benieuwd en hoop snel goed nieuws van je te mogen horen!

liefs,
sterretje

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:31
Liz

Hoi!

Ik ben toch echt heeeel tevreden over de Kruidvat testen. Ik heb wel eens een ander merk gebruikt maar kwam toch telkens terug op het kruidvat-huismerk. Je moet alleen niet die supergoedkope hebben, maar die waar Kruidvat opstaat in zo'n roze-paars doosje. En je hoeft de urine ook niet perse op te vangen hoor! Je kunt er ook overheen plassen.
Wat betreft een streep als je niet zwanger bent: dat doen ze echt niet. Ik heb er heel wat keren mee getest en als er een vaag streepje komt is het toch echt zo (gelooof me; ik heb 2x een vaag streepje gehad: de ene ligt boven te slapen en de ander schopt me van binnenuit!)
En voor het geld van 1 cleurblue digital koop je heel wat Kruidvattesten!

Succes ermee!
Groetjes Liz
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:40
Joke

@Sterretje,
Bedankt voor het duimen, meid!
Ik weet het zo allemaal niet...
Zit morgen 16 dagen na eisprong en 17 dagen na pregnyl dus als het zo is zou de test toch moeten kleuren he !
Maar ik ben ontzettend bang voor een zoveelste teleurstelling, zo erg zelfs dat ik bijna niet durf te testen.
Ik had wel twee grote follikels toen ik mijn pregnyl kreeg (23 en 25 mm) maar mijn BMS was nog geen 5 mm... vrees er dus een beetje voor... mss daarom ook dat ik nog geen regels heb (omwille van dun BMS)...
Heb wel erge last gehad van buikpijn deze cyclus. Momenteel is dat beter maar de laatste dagen wel enorm last van mijn darmen (krampen en winderigheid ), eerst deden enkel mijn tepels pijn (had ik vorige cyclus ook) maar sinds gisteren pijn aan de zijkant van mijn borsten (ze zijn wel niet dikker of zo). Verder af en toe wat steekjes in mijn onderbuik en enorm opgezet (kan nog maar amper in mijn broeken - vermoedelijk ook door de pregnyl).
Een hele waslijst maar ik weet na al die tijd best dat mijn lichaam me in de maling kan nemen en dat alle 'zwangerschapssymptomen' evenzeer 'menstruatiesymptomen' kunnen zijn.
Het kan dus alle kanten op.
Ik wou dat ik niet hoopte... maar dat doe ik wel... Stom he.

Hoe verloopt jouw zwangerschap trouwens? Last van kwaaltjes?
Had jij ook zo'n last van die hormonen?
Probeer zoveel mogelijk te genieten, meid !

@Liz,
Bedankt voor de info !
Jij ook proficiat met je zwangerschap !
Hoe ver ben je? Hoe voel je je?

Liefs,

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 15:58

test kruidvat
Hoi ik heb bij mijn eerste zwangerschap een test gekocht van carrefour daar was ik ook tevreden over maar voor de zelfde prijs heb je er bij het kruidvat 2 en dat is net zo handig want dan kun je al 1 gebruiken als je niet lang wil wachten en na een paar dagen doe je de 2de test voor de zekerheid, ik ben van de testen van het kruidvat ook zeer tevreden. veel succes Ann
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 18:30
sterretje

hoi joke,

mijn zwangerschapskwaaltjes vallen wel mee. kben misselijk naar de avond toe en erg moe, maar ik kan niet klagen

moest ik vna jou zijn zou ik toch een testje wagen hoor.
je bms is mss aan de lage kant, maar als je zwanger bent kan je toch utrogestan bijnemen of zo? (kheb dat van mijn dochtertje zo moeten doen)

ksnap je best dat je bang bent voor ontgoocheling, maar ik zou toch maar testen, dan weet je het hé!
en yip, je test zou nu idd moeten kleuren.
erg mooie follikels, dus ik zie wel kansen!

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 08:35
Joke

Sterretje,
Ik kon me gisterenavond niet meer houden... heb getest...
en het was positief...
kan het nog steeds niet geloven... na anderhalf jaar
zou ik nu langs de gyn moeten owv mijn dun BMS?
Ik vertrek maandagmorgen op vakantie...
Maak me nu wel wat zorgen...
Goh, het is altijd wel wat he !

Bedankt voor het duimen, meiden !!!!

[Laatst gewijzigd door Joke - 09/08/2008 @ 08:35] - Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 08:53
sterretje

aargh,

ik kwam gewoon naar jou piepen en HOERA!!

gefeliciteerd meid (ik had zo'n vermoeden)....

goch, laat anders bloed prikken en dan controleren ze sowieso je progesteron. als dat goed staat dan zal je niets extra nodig hebben!

wauw;...wanneer ben je dan uitgerekend? ongeveer hetzelfde als van mij zeker?

zoooo super!! niet te doen...

dikke knuffel voor je!
geniet er maar van met je ventje...
liefs,
sterretje
ps. mss een tweeling

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 12:39
Joke

@sterretje,
nu je het zegt, meid... we verschillen vier dagen (zou vandaag vier weken en twee dagen zijn)...
Bedankt voor de tip van de progesteron-waarden ! Ben je zeker dat ze dat altijd testen en wat kan daar precies uit opgemaakt worden?
Ik ga het zeker vragen aan de HA !

En ja... een tweeling... het zou natuurlijk kunnen... stel je voor...
ben jij soms ook zo bang dat het mis kan lopen... oooh vreselijk is dat... die extreme emoties van dolgelukkig zijn maar nog niet echt durven...
Heb je het al aan veel mensen verteld?
Ik moest gisteren (een half uur na mijn positieve test) naar een bbq van (bevriende) collega's, ik heb het hen verteld.
Morgen heb ik een brunch voor de verjaardag van mijn vader én schoonvader (al een maand geleden gepland)... heb twee mini-flesjes champagne gekocht en ga daar een kaartje aanhangen.
Heb altijd gezegd dat ik mijn dichte familie en vrienden inlicht als ik zwanger ben, als het fout loopt kan ik terecht bij hen en kunnen ze oprecht meeleven...
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze, kan me best inbeelden dat heel veel mensen het liever nog even verzwijgen...
Al zou ik het niet kunnen... mijn mond houden is nooit mijn sterkste kant geweest ben veel te open en extravert ...
Fijn, dan kunnen we elkaar updaten

Jij ergens last van?
Ik licht gevoelige borsten - gaat in golven doorheen de dag - soms meer pijn dan weer veel minder (ze zijn jammer genoeg niet dikker ;-)
Verder af en toe wat raar gevoel in onderbuik, lichte steekjes...
Dat is het zo'n beetje...

x

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 16:57
sterretje

hoi,

ik heb ook een dubbele eisprong gehad en mss hebben we allebei een tweeling hahaha, zou grappig zijn!

kheb me ook niet kunnen bedwingen en de familie is al op de hoogte hoor. ook een paar vrienden. net om dezelfde redenen als jij.
ik heb voor mijn schoonouders een ei uitgeblazen en erop geschreven "pasen 2009" en dan een tekstje erbij, een soort gedichtje...
hihi, was wel leuk....

mijn gedachten gaan ook van volledige paniek naar euforie en dan terug paniek....vreselijk zijn die eerste weken!khen nu zelfs vandaag nog getest uit ongeloof
kben echt erg...
de predictor vd apotheek was echt nu zeer paars dus ik geloof dat mijn hcg naar boven gaat. zucht, ik haat die onzekerheid, kwil dit kindje echt echt niet verliezen

normaal weten ze aan progesteron genoeg. progesteron is het hormoon dat zorgt voor innesteling en bij een laag progesteron krijg je bloedingen (menstruatie). bij mijn dochtertje stond dit te laag en moest ik utrogestan bijnremen...nu was het prima...

veel kwaaltjes heb ik ook niet. licht gespannen borsten, misselijk in de namiddag en avond, rekkinspijn, maar voor de rest niets.

kga je laten...
nogmaals proficiat hé...kben zo blij v je en ook dat we gelijk opgaan.
wanneer mag jij naar de gyné.

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 23:20
Joke

@sterretje,
idd meid... die angst afgewisseld met geluk is erg frustrerend...
we moeten er helaas door.
Ik ga morgenvroeg naar de ha voor een bloedonderzoek.
Ik vertrek morgen ochtend voor veertien dagen naar het zuiden van frankrijk maar wou echt niet vertrekken voor ik een bloedtest heb laten doen, wil echt weten of mijn hcg waarden ok zijn, anders ga ik geen minuut rustig zijn op verlof.
Ik heb zelfs niet meer durven testen, heb er wel aan gedacht maar het zou me alleen maar gekker maken moest ik nu geen heel duidelijke lijn zien... dus ik wacht tot morgenavond, dan bel ik naar de ha terwijl we onderweg zijn...
Ik ga ook morgen een afspraak maken met de gyn voor als we terug zijn van vakantie, ergens eind augustus. Als alles goed gaat, ben ik dan zes a zeven weken...
Wanneer ga jij naar de gyn?
Dus jij had ook twee eitjes... wel grappig...
Mss krijgen we allebei een tweeling...
Laat me zeker iets weten als je meer weet !
De volgende veertien dagen zal ik niet kunnen reageren, maar ik zoek je berichtje zeker op als ik terug thuis ben !

Hou je goed, he meid...
En probeer toch een beetje te genieten, ook al weet ik dat dat niet altijd evident is... maar toch... we hebben hier zo lang op gewacht...

Veel liefs !

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 08:36
sterretje

veeel plezier Joke!!

ik mag 19 aug naar de gyné...dan ben ik 6weken en een paar dagen normaal...

tot binnen 14 daagjes.

tataaa
sterretje

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 10:27
sterretje

Joke, wat heb ik net gelezen op het andere topic pfff...dit is zo onmogelijk...

lieve meid, geniet van jullie vakantie en zorg voor de nodige rust!

het spijt me zo voor jullie

lieve groetjes
sterretje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]